Bekijk volle/desktop versie : half marrokaanse man en nl vrouw.



Pagina's : [1] 2

31-07-2011, 14:17
hallo
ik heb een relatiemet een half marrokaanse man,op dit moment ben ik ook in verwachting van hem.Volgens mij heeft hij het gevoel dat dit als moslim een schande is.Ik ben 23 en hij 30 en ik heb al een dochtertje waar hij heel erg gek op is..toch is dit natuurlijk niet de ideale situatie.Ik weet dat hij heel veel van mij houd en hij weet dat ook van mij, wij hebben geen problemen alleen het feit hoe zijn familie hier tegenaan kijkt.Ik neem heb welleens kwalijk dat hij alleen wanneer het hem uitkomt een beroep doet op zijn geloof, ik vind het bijvoorbeeld heel erg dat hij niet bid niet naar de moskee gaat en wel drinkt rookt en alles doet wat god verboden heeft, en dan wel zijn "geloof"zijn geluk in de weg laat staan.
Ook wij verdienen toch gewoon een gelukkig gezin?Hoe kijken jullie hier tegenover.

31-07-2011, 15:04


ik irriteer me mateloos aan mannen die druk zetten op nederlandse meiden dat ze moslim moeten worden maar zelf alles doen wat God verboden heeft. zo dat moest er effe uit. maar wat betreft jouw situatie...
jullie zijn neem ik aan niet getrouwd? als hij inderdaad ook van jou houdt en je verwacht een kind van hem vind ik dat hij zn verantwoordelijkheid moet nemen en een gezin met je moet proberen te stichten ondanks wat zijn familie ervan vindt.
ik zou er ook niet blij mee zijn als mijn zoon of mijn broer ongetrouwd een vrouw zwanger zou hebben gemaakt (wat haar afkomst ook is). in de eerste periode zou ik aan beide een pesthekel hebben, omdat dit niet hoort in ons cultuur en geloof. maar desondanks zou ik ze wel aanmoedigen om er samen wat van te maken omwille het kind en om de schade enigzins te beperken.
en juist omdat hij oh zo moslim is zou hij het een kans moeten geven zodat hij zn kind ook als moslim kan opvoeden. denk dat zijn familie je niet mag omdat ze denken dat je expres zwanger bent geworden om hem bij je te houden, dat kan ik begrijpen, maar intussen was hij daarbij ook aanwezig, dus hij is even schuldig.
hoever ben je met je zwangerschap? want meestal doen mannen harder hun best als het buikje duidelijk te zien is, of wanneer ze het kind in hun armen hebben. ik weet niet wat jullie issues allemaal zijn voor de rest, maar wat gebeurd is, is gebeurd dus praat met hem en zeg hem dat je samen een gezin wilt hebben, voordat ie wordt uitgehuwelijkt.

31-07-2011, 15:15
bedankt voor je reactie,zelf ben ik al tijden opzoek naar god heb me in vele godsdiensten verdiept en voel mij erg thuis in de islam ik zou het logisch vinden ook omdat ik mij hier zelf in thuis voel om ook moslim te worden zodat we ons kind met de zelfde geloofsovertuiging kunnen opvoeden.Ik denk dat ik toch de confrontatie met hem aan moet gaan(dat word spannend) god heeft ons bij elkaar gebracht en van onze liefde een derde gemaakt, ik ben een eerlijke goede en trouwe vrouw,dus denk dat het tijd word dat hij laat zien wat voor man hij is!xzeg ik nu heel dapper..maar sta vanavond met knikkende knietjes tegenover hemx

31-07-2011, 15:23
Ik snap niet waarom vrouwen zwanger raken terwijl de relatie geen sterke basis kent??????? Arme kinderen!!!! Ik vind jullie allebei onvolwassen en onverantwoordelijk!!
Ik wens de kinderen heel veel sterkte toe!!

31-07-2011, 15:47


een sterke bassis is ook geen garantie voor een succesvolle relatie.zoiezo hebben wij een sterke bassis alleen komt alles nu wel even in een stroomversnelling omdat ieder mens toch het juiste probeerd te doen.niet iedereen leeft het zelfde leven..veroordelen is altijd makkelijker dan begip tonen en door onbegrip durven juist veel mensen niet hun hart te volgen, of advies te vragen..

31-07-2011, 16:06

Citaat door lumidee:
hallo
ik heb een relatiemet een half marrokaanse man,op dit moment ben ik ook in verwachting van hem.Volgens mij heeft hij het gevoel dat dit als moslim een schande is.Ik ben 23 en hij 30 en ik heb al een dochtertje waar hij heel erg gek op is..toch is dit natuurlijk niet de ideale situatie.Ik weet dat hij heel veel van mij houd en hij weet dat ook van mij, wij hebben geen problemen alleen het feit hoe zijn familie hier tegenaan kijkt.Ik neem heb welleens kwalijk dat hij alleen wanneer het hem uitkomt een beroep doet op zijn geloof, ik vind het bijvoorbeeld heel erg dat hij niet bid niet naar de moskee gaat en wel drinkt rookt en alles doet wat god verboden heeft, en dan wel zijn "geloof"zijn geluk in de weg laat staan.
Ook wij verdienen toch gewoon een gelukkig gezin?Hoe kijken jullie hier tegenover.
Die gast heeft helemaal geen geloof als hij werkelijk geloofde dan deed hij ook niet alles wat God verboden heeft.
Hij pakt alleen die dingen in het geloof die hem goed uitkomen Moge Allah hem leiden.

31-07-2011, 16:17
Wel heel makkelijk om de islam erbij te betrekken wanneer het hem te heet onder de voeten word.
Drinken en roken heeft god verboden, maar een vrouw zwanger maken ook, sommige dingen kun je nog recht trekken.
Als hij echt nog een soort van ini mini imaam heeft zitten in zijn hart, trouwt hij met jou omwille van het kind.

Maar het lijkt me heel sterk dat zijn ´´godsdienst´´ in de weg staat! want dat zou geen belemmering moeten zijn voor iets wat Allah swt goed heeft gekeurd. (trouwen)
Het gaat hem denk ik om zijn familie en cultuur.
En daar past in Nederlandse vrouw moeilijke tussen, hier en daar zijn er wel uitzonderingen.

31-07-2011, 18:22
Confronteer hem ermee, en wees duidelijk over wat je van hem verwacht.. Als hij niet voor jou kan kiezen, dan vraag ik je om sterk te blijven voor je kindjes.. En verder ben ik blij om te lezen dat je je thuis voelt in de Islaam, en hopelijk mogen we je snel verwelkomen als medemoslim.. Laat ons weten hoe het gegaan is, veel sterkte en succes..

31-07-2011, 22:29
vanavond wilde ik hem ermee confronteren maar heelaas is hij niet thuis(naar familie) maakt niet zo veel uit maar wel balen heb al mn moed bij elkaar gesprokkeld misschien spreek ik hem later maar wil het graag face to face bespreken.

en ja hopelijk snel ook een moslima..zijn wat dingetjes waar ik tegenaan loop,dus ga me eens verdiepen hoe andere dit hebben gedaan.

01-08-2011, 01:58

Citaat door lumidee:
vanavond wilde ik hem ermee confronteren maar heelaas is hij niet thuis(naar familie) maakt niet zo veel uit maar wel balen heb al mn moed bij elkaar gesprokkeld misschien spreek ik hem later maar wil het graag face to face bespreken.

en ja hopelijk snel ook een moslima..zijn wat dingetjes waar ik tegenaan loop,dus ga me eens verdiepen hoe andere dit hebben gedaan.
Hm, houd die moed vast! Zodat je `em de volgende keer kan spreken..

Mag ik vragen tegen welke dingen je aan loopt of is dat te privé? Als ik iets voor je kan betekenen, dan hoor ik het graag!

02-08-2011, 11:26
het valt me op dat klootzakken van een man, altijd wel een vrouwtje vinden die achter hem aanrent!
en dat die vrouwen echt gewoon doen wat zo een tuig van een man wilt!

walgelijk!

02-08-2011, 11:29

Citaat door Mother2011:
Gisteren heb ik je bericht gelezen. Ik ben erg benieuwd of jullie al gepraat hebben. Ik begrijp echt niet waarom jij moslima wilt worden voor je man? Hij mag dit niet eens van je eisen. Mijn man, marokkaan en ik christen zijn 13 jaar getrouwd en hebben 2 kinderen maar ik zou nooit moslima willen en kunnen worden.
Succes...........
dit zegt ook weer zoiets over jouw man. namelijk dat hij een waardeloze moslim is.
ik hoop dat jij je kinderen de christendom door zal geven.

in de islam mag een moslimman een christene en joodse trouwen maar op voorwaarden.
ik zie hier niks terug van de voorwaarden. blijkbaar heeft hij dus gewoon lak aan het geloof en denkt hij enkel met zijn lul na!

02-08-2011, 11:30


ik ben ook heel benieuwd hoe het is gegaan.

02-08-2011, 12:35

Citaat door Mother2011:
Jij bent zeker nog heel jong he?
doet er niet toe...wat ik ben....
been geen pubertje meer iig

en vanwaar deze vraag?

02-08-2011, 13:23
ten eerste ben ik heel blij om te lezen dat jij je aangetrokken voelt tot de islam,
en hoop ik dan ook dat we er insha Allah snel een nieuwe zuster bij hebben.

Maar jullie hebben jullie zelf wel in een moeilijk positsie gebracht.
Je moet weten dat jullie pas mogen trouwen na jou bevalling.
en jullie kindje zou ook niet de achternaam van zijn vader mogen dragen,en ook niks van hem mogen erven
omdat het kindje dus in een haram relatie is geboren.
Maar dat betekent natuurlijk niet dat hij niet van jullie kindje kan houden en hem of haar liefde kan geven.

Verder adviseer ik je om berouw te gaan tonen,en jullie ver te verwijderen van deze onzedelijke zonde daarmee bedoel ik dus geen gemeenschap voor jullie huwelijk.

Pagina's : [1] 2