Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft er een HARCHA recept voor mij....???



31-07-2011, 14:15
Salaam dames,

Heeft een van jullie een harcha recept voor mij, i had er een maar die ben ik kwijt geraakt haha..

alvast bedankt dames
liefsss

31-07-2011, 16:37


Heb ik toevallig een uurtje geleden nog gemaakt.

Voor een grote harsha (als je een harsha voor 1 persoon maakt doe je alles delen door 2):
- 450 gram smied
- half glas water
- half glas melk
- 1 ei
- half glas zonnebloemolie
- 1 TL bakpoeder
- 1 TL suiker
- halve TL zout

Aanwijzingen:
1. Mix alle droge ingrediënten samen: Smied, bakpoeder, suiker en zout.
2. Doe het eitje geleidelijk bij de droge ingredienten en daarna geleidelijk de zonnebloemolie.
3. Geleidelijk de melk toevoegen en mixen, daarna langszaam het water. Het kan zijn dat je minder dan een half glas water nodig hebt. Het geheel moet niet droog en niet te nat zijn, moet niet compleet aan je handen plakken. Heb je teveel water gebruikt dan doe je er nog smied bij.
4. Maak van het geheel een bol en sprinkel hier smied op.
5. Warm een grote koekepan op en besprinkel deze met smied. Koekepan op laag vuur laten. Doe de bol in de koekepan en maak deze met je handen plat tot ongeveer 1cm dikte. De randen kun je netjes maken door deze met een lepel aan te drukken.
6. Bak de harsha op laag vuur met een deksel op de koekepan voor 10 minuten op elke zijde in stappen van 5 minuten. Dus 5 minuten zijde A, 5 minuten zijde B, 5 minuten zijde A, 5 minuten zijde B. De harsha is klaar als deze goudbruin is.

Succes!

02-08-2011, 00:21

Citaat door bladerbla:
Heb ik toevallig een uurtje geleden nog gemaakt.

Voor een grote harsha (als je een harsha voor 1 persoon maakt doe je alles delen door 2):
- 450 gram smied
- half glas water
- half glas melk
- 1 ei
- half glas zonnebloemolie
- 1 TL bakpoeder
- 1 TL suiker
- halve TL zout

Aanwijzingen:
1. Mix alle droge ingrediënten samen: Smied, bakpoeder, suiker en zout.
2. Doe het eitje geleidelijk bij de droge ingredienten en daarna geleidelijk de zonnebloemolie.
3. Geleidelijk de melk toevoegen en mixen, daarna langszaam het water. Het kan zijn dat je minder dan een half glas water nodig hebt. Het geheel moet niet droog en niet te nat zijn, moet niet compleet aan je handen plakken. Heb je teveel water gebruikt dan doe je er nog smied bij.
4. Maak van het geheel een bol en sprinkel hier smied op.
5. Warm een grote koekepan op en besprinkel deze met smied. Koekepan op laag vuur laten. Doe de bol in de koekepan en maak deze met je handen plat tot ongeveer 1cm dikte. De randen kun je netjes maken door deze met een lepel aan te drukken.
6. Bak de harsha op laag vuur met een deksel op de koekepan voor 10 minuten op elke zijde in stappen van 5 minuten. Dus 5 minuten zijde A, 5 minuten zijde B, 5 minuten zijde A, 5 minuten zijde B. De harsha is klaar als deze goudbruin is.

Succes!
bij mij werd het heel hard :S terwel ik precies gedaan heb wat je hier typte..

02-08-2011, 12:43
Ik heb van gewone harcha recept en van zachte harcha de laatste vind ik het lekkerst! Welke wil je?

02-08-2011, 19:41



Citaat door pippaa:
Ik heb van gewone harcha recept en van zachte harcha de laatste vind ik het lekkerst! Welke wil je?
zou ik die van de laatste mogen hebben,