Bekijk volle/desktop versie : wie kan me helpen zorgverzekering in belgie



31-07-2011, 13:03
salam dames,

ik ga binnenkort wonen in belgie en wil me daar in schrijven bij een zorgverzekeraar.
ik werk niet in nederland en ook niet in belgie verder heb ik ook geen uitkering.
wie kan mij een zorgverzekeraar adviseren die veel vergoed.

alvast erg bedankt

31-07-2011, 13:20


Christelijke mutualiteit is wel goed vind ik.

31-07-2011, 14:15

Citaat door zouzou7t:
Christelijke mutualiteit is wel goed vind ik.
bedankt voor je reactie en weet je hoeveel ik daar ongeveer voor ga betalen?
en moet ik er ook een aanvullende verzekering bij nemen en kan dat ook bij hun?

merci

31-07-2011, 17:17
Uppp meer info !!!

Kan je ook via internet aanmelden ??

31-07-2011, 22:09



Citaat door lallafatosa:
bedankt voor je reactie en weet je hoeveel ik daar ongeveer voor ga betalen?
en moet ik er ook een aanvullende verzekering bij nemen en kan dat ook bij hun?

merci
ik betaald er inclusief mijn twee kleine kinderen per kwartaal geloof ik 25 euro voor.

31-07-2011, 22:32
Volgens mij berekenen ze ivm je inkomen hoeveel je moet betalen.

31-07-2011, 23:48

Citaat door verhaalmaakster:
Volgens mij berekenen ze ivm je inkomen hoeveel je moet betalen.
ja dat dacht ik ook.

als je hoog inkomen hebt moet je denk ik meer betalen. ik heb nu gewoon nog leefloon plus ben alleenstaand dus dan betaal ik het minimum denk ik. Je moet even bellen en navragen.

31-07-2011, 23:51

Citaat door verhaalmaakster:
Volgens mij berekenen ze ivm je inkomen hoeveel je moet betalen.
Klopt. Ik ben bij De Voorzorg( de rode mutualiteit, de groene is de christelijke) . Mag écht ni klagen, véél meer voordelen dan de christelijke

31-07-2011, 23:54

Citaat door Yasmina_b:
Klopt. Ik ben bij De Voorzorg( de rode mutualiteit, de groene is de christelijke) . Mag écht ni klagen, véél meer voordelen dan de christelijke
wat voor voordelen meer? en hoeveel betaal jij?

01-08-2011, 00:31
het ligt er aan of je je eigen boekje hebt is je man de kostwinner en heb jij geen inkomsten dan word je in zijn 'boekje' INGEschreven ik maak even een ruwe schatting pj is een basis dacht ik 70 euro maar dan heb je niet veel vergoeding het is sterk aan te raden om klinie plan aan te sluiten dat is dacht ik zo een 350 PJ VOOR EEN GEZIN bestaand uit twee volwassen en twee kinderen dan word nl kosten die ev maakt in ziekenhuizen vergoed zoals bevalling opnames etc etc voor zo een 70 procent afhankelijk van e kamer die je neemt in het ziekenhuis en verder is je inkomsten van belang on de vergoeding te bepalen van je terug gave medicatie word zo ie zo niet vergoed mits je een chronische ziekte hebt dit gaat om de voorzorg de rode zieknfonds het zal een maand of drie duren eer je ingeschreven bent