Bekijk volle/desktop versie : ’Christelijke scholen weren homosites’



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

22-10-2004, 13:31
DEN HAAG (ANP) - Veel christelijke scholen blokkeren op hun computers internetpagina’s die informatie verschaffen over homoseksualiteit en veilig vrijen. Dat stelt de Tweede Kamer-fractie van D66. De partij gaat hierover vrijdag vragen stellen aan minister Van der Hoeven van Onderwijs.


Internetaanbieder Zeelandnet levert bijvoorbeeld het spam-filter Kliksafe, dat behalve sekssites ook sites met gewone informatie over homoseksualiteit en safe seks weert. Dit filter vindt gretig aftrek bij reformatorische scholen, aldus D66. Sites die leerlingen van die scholen niet kunnen bekijken zijn bijvoorbeeld de sites van de homobladen Expreszo en de Gaykrant, maar ook die van jongerenomroep BNN.


D66 wil dat minister Van der Hoeven ook dit voorbeeld van gebrekkige voorlichting over homoseksualiteit mee neemt in de maatregelen die zij heeft toegezegd om discriminatie van homojongeren in het middelbaar onderwijs tegen te gaan. „Leerlingen moeten zelf de kans krijgen informatie in te winnen over onderwerpen die hen bezig houden”, stelt een zegsman namens D66-parlementariër Lousewies van der Laan. „Het is naïef en discriminerend om te doen alsof homoseksualiteit niet bestaat.” De partij wil ook van Van der Hoeven weten op welke schaal scholen de informatieve sites over seksualiteit weren. Een meerderheid van de Tweede Kamer vroeg de minister van Onderwijs en staatssecretaris Ross van Emancipatie vorige week om concrete plannen tegen homodiscriminatie nadat het homojongerenmagazine Expreszo was geweigerd door tientallen christelijke en zwarte scholen. Uit onderzoek is onder meer gebleken dat meer dan veertig procent van de jonge homoseksuelen op school wordt gediscrimineerd en fysiek gemolesteerd.

22-10-2004, 15:18



Citaat door mismuis:
dat is dan duidelijk geworden via dat voorlichting boekje.

wat die scholen WEL doen is haat aanbrengen onder de scholieren tegen homo's
Hoezo?

Hoe wordt er binnen de reformatorische wereld dan gedacht over homoseksualiteit?

22-10-2004, 16:16

Citaat door mismuis:
dat is dan duidelijk geworden via dat voorlichting boekje.

wat die scholen WEL doen is haat aanbrengen onder de scholieren tegen homo's
Dat is niet waar. Lees maar eens het boek van J.F. van der Poel. Dit gaat over een lesbisch meisje. Het is een boek geschreven door een reformatorische schrijver en wordt heel veel gelezen in reformatorische kringen. Hierin kan je ook duidelijk lezen dat hoewel de Bijbel het praktiseren van homosexualiteit afkeurt, dat je de homo's en lesbiennes zelf niet mag veroordelen. Een homo of lesbienne die christen is en het daarom niet wil praktiseren, heeft juist alle steun van de gemeente en de gemeenteleden nodig. En daarvoor vraagt deze schrijver de aandacht.

Reformatorische scholen en ouders filteren liever het internet. (zelf kies ik ervoor om dat niet te doen, omdat ik vind dat mijn kinderen met de gevaren van de maatschappij moeten leren omgaan). Maar zij doen dit omdat er een hoop rotzooi op is en zij de voorlichting over het sexuele liever zelf geven dan dit toe te vertrouwen aan sites of boekjes die een alles-kan-en-alles-mag-visie hebben als het maar veilig is. Christenene proberen niet alleen de gezondheid van hun kinderen te beschermen, maar ook de geestelijke gezondheid van hun kinderen zijn ze bezorgd en zorgzaam voor.

Als je tegen het praktiseren van homosexualiteit bent, dan wil dat niet zeggen dat je meteen alle homo's en lesbiennes maar moet haten.

Misschien dat er in enkele gezinnen negatief gepraat wordt over homosexuelen, dat zou kunnen, ik ken ze niet, maar op de scholen wordt haat tegen homo's absoluut niet gestimuleerd. Juist afgekapt, want het oordeel over mensen komt ons niet toe.

22-10-2004, 17:56

Citaat door mismuis:
husseklussen met je neus ertussen.

waarom zou een rteformist uit de kast komen??
krijgt hij/zij de hele gemeenschap over zich heen om op het "rechte " pad te blijven en verstoken te zijn van sex.

Je kunt wel raden wat dat doet bij mensen, sexloos MOETEN leven terwijl je WEL die behoefte hebt.

je zegt VERBODEN bij de bijbel.

simpele leerling zegt HATEN die zooi want slecht, verboden en het is besmettelijk.

kom toch met een betere redenatie inplaats zo kort door de bocht reageren op mijn stelling dat op dergelijke scholen juist WEL haat gestimuleerd word.

je weet wel gedrag dat VERBODEN is , meer is vaak niet nodig om haat aan te zetten.
Ik heb zelf op een reformatorische school gezeten en nu zitten m'n nichtjes en neefjes erop. Dus ik weet beter dan jij waar ik over praat.

Ja inderdaad verboden door de Bijbel. Maar haat en het veroordelen van mensen is ook verboden door de Bijbel.

En om evt. haat / negatieve reacties tegen te gaan, daarin hebben de leraren een belangrijke taak, en die doen dit volgens mij ook naar behoren.
Ook hebben de ouders hierin een belangrijke taak. De ouders die ik ken gaan dit ook tegen, maar op alle ouders heb ik geen zicht. Het zou kunnen dat er ouders zijn die hier niet goed mee omgaan. Gelukkig ken ik deze niet persoonlijk, want dan kregen ze mij, met de Bijbel in de hand, tegen zich.

Ja, ik erken dat het moeilijk is om dan niet aan je behoeftes toe te kunnen geven. Ze zijn niet de enige hoor. Wat denk je van een vrijgezel? Die behoort ook maagd (zowel man als vrouw) te blijven. En ik weet dat dit in christelijke kringen dan ook daadwerkelijk gebeurt. Alhoewel ik natuurlijk niet iedereens privéleven exact ken.

22-10-2004, 17:59



Citaat door mismuis:
husseklussen met je neus ertussen.

waarom zou een rteformist uit de kast komen??
krijgt hij/zij de hele gemeenschap over zich heen om op het "rechte " pad te blijven en verstoken te zijn van sex.

Je kunt wel raden wat dat doet bij mensen, sexloos MOETEN leven terwijl je WEL die behoefte hebt.

je zegt VERBODEN bij de bijbel.

simpele leerling zegt HATEN die zooi want slecht, verboden en het is besmettelijk.

kom toch met een betere redenatie inplaats zo kort door de bocht reageren op mijn stelling dat op dergelijke scholen juist WEL haat gestimuleerd word.

je weet wel gedrag dat VERBODEN is , meer is vaak niet nodig om haat aan te zetten.
Ten eerste verschillen hierover de meningen bij christenen. Ook refo's denken niet allemaal hetzelfde.

Voor de rest trek je het helemaal in het belachelijke en heeft hetgeen jij zegt weinig met de realiteit van doen. Ik ken christeiljke homo's, en die zijn er ook in de refo-wereld.

Natuurlijk gebeurt het dat dien mensen uitgekotst worden. Niets slechts is christenen vreemd. Maar dat gebeurt net zo goed in de niet-religieuze wereld.

Ik hoop je een fractie wijzer te hebben gemaakt en hoop dat je verder met wat minder dedain naar je medemens kan reageren.

Bij deze...

22-10-2004, 17:59
Ik weet zeker dat mijn vriendinnen het rustig zouden (kunnen) vertellen wanneer ze zulke gevoelens hadden. Ik heb het zelfs wel eens gevraagd aan één van mijn vriendinnen, omdat ik altijd bang ben dat mensen niet durven praten, en daarom gewoon boem-bats iets vraag. Ik houd niet van kat-en-muis spelen.

22-10-2004, 18:03
Als m'n dochter tegen mij zou komen vertellen dat ze lesbische gevoelens had, dan kreeg ze eerst een dikke knuffel van me om haar te laten voelen dat ik er helemaal voor haar wil zijn.

22-10-2004, 18:38

Citaat door Perez:
Als m'n dochter tegen mij zou komen vertellen dat ze lesbische gevoelens had, dan kreeg ze eerst een dikke knuffel van me om haar te laten voelen dat ik er helemaal voor haar wil zijn.
Je liegt dat je Zeperige kishop barst!! Wederom: de Dietscher zwijgt..

22-10-2004, 18:45
Is het zeep of is het stroop, Fighar? Want je plakt zo achter me aan.

22-10-2004, 21:37

Citaat door Perez:
Is het zeep of is het stroop, Fighar? Want je plakt zo achter me aan.
Ik ben niet zo achterbaks om twee vrouwen te huwen zonder dat zij van elkaars bestaan afweten. Voorlopig ben jij het die achter de honing zioneert..


Vertel eens, Zeper, waarom zwijg je?!

22-10-2004, 21:42

Citaat door Perez:
Als m'n dochter tegen mij zou komen vertellen dat ze lesbische gevoelens had, dan kreeg ze eerst een dikke knuffel van me om haar te laten voelen dat ik er helemaal voor haar wil zijn.
Perez,
Dus als christen vind jij dit helemaal niet erg, terwijl er duidelijk in de bijbel staat dat het niet toegestaan is... toch?

En wat doe je na de knuffel?

22-10-2004, 21:47

Citaat door Raihana:
Perez,
Dus als christen vind jij dit helemaal niet erg, terwijl er duidelijk in de bijbel staat dat het niet toegestaan is... toch?

En wat doe je na de knuffel?
Je moet de zonde haten, maar de zondaar liefhebben.

Dus geen mensen van hoge gebouwen gooien etc.

22-10-2004, 21:49



Citaat door FIGHAR:
Je liegt dat je Zeperige kishop barst!! Wederom: de Dietscher zwijgt..
Jij bent een onbeschofte snotneus, die zich niet weet te gedragen tegenover dames.

22-10-2004, 21:51

Citaat door d'amsterdammer:
Jij bent een onbeschofte snotneus, die zich niet weet te gedragen tegenover dames.
Nou sorry hoor, maar jij kan er ook wat van..

22-10-2004, 21:54

Citaat door Raihana:
Nou sorry hoor, maar jij kan er ook wat van..
Ik kan me niet herinneren ooit tegen vrouwen te hebben gescholden. Onbeschofte mensen zoals Fighar moeten af en toe terecht gewezen worden.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6