Bekijk volle/desktop versie : Spijt..



Pagina's : [1] 2 3

29-07-2011, 22:38
A Salaam ou 3alaikom beste broeders en zusters,

Ik wil mijn verhaal met jullie delen en hoop Inshallah dat jullie mij verder weg kunnen helpen doormiddel van het geven van goede raad en advies.

Het zit zo...

Ik ben een jonge vrouw van 23 en heb sinds 2 jaar een relatie met een jonge man. We hebben allebei serieuze huwelijksplannen. In onze relatie is het altijd goed gegaan al hamdoulilah. Totdat we steeds een stukje verder gingen en uiteindelijk tot ongeveer 3 maal seks hebben gehad. Ik weet dat het heel slecht is en ik heb elke keer spijt gehad van wat er gebeurd is maar nu de laatste keer heeft me kapot gemaakt en heeft mij wakker gemaakt. Ik heb er met hem over gepraat en heb besloten om het contact met hem te verbreken totdat wij op een halal manier bij elkaar zullen zijn Inshallah.

Elke keer wanneer wij verkeerd bezig waren en ik terugkeerde naar huis liet ik mijn salaat stikken. Ik schaamde me te diep om mij voor Allah swt te verantwoorden en om vergiffenis te vragen en uiteindelijk weer de volgende dag hetzelfde verkeerde te doen.

Zoals ik zei heb ik mijn relatie stopgezet en heb ik ervoor gekozen om te wachten op mijn lot zonder de zondes te herhalen en zonder een relatie te hebben. Ik ben me ervan bewust dat het lot beslist en dat ik niet moet wachten op een persoon waar ik niet zeker van weet of hij mijn echtgenoot wel echt zal zijn..

Wat betreft mijn salaat probeer ik het op het juiste tijdstip te verrichten. Ik sta op met fadjr en ik neem mijn gebedskleed mee naar mijn werk en verricht ook daar mijn salaat. Ik heb gehuild en gesmeekt om vergiffenis maar Allaho a3lam.

Ik wil ook Inshallah in de Ramadan het Salaat El Istikhara bidden. Mijn imaan was zwak en moet nog veel sterker worden. Ik wil het nu niet doen omdat ik bang ben dat Allah swt dit gebed niet zal verhoren.

Ik heb oprecht spijt van mijn slechte daden en wil een nieuw leven beginnen. Ik heb geen contact meer met hem maar denk nog wel aan hem. En eerlijk gezegd twijfel ik de laatste dagen aan hem. Een van zijn ouders staat namelijk niet achter ons huwelijk. Althans, dat gevoel heb ik. Zijn moeder heeft ook ooit aan mijn ex verteld dat elke keer wanneer hij naar haar toe ging om het onderwerp aan orde te brengen zij hem negeerde en vertelde iets anders te hebben te doen. Dit deed ze om het elke keer uit te stellen. Nu is het de bedoeling om na de ramadan inshallah te komen. Elke keer wanneer mijn ex dat tegen haar zegt is haar antwoord Inshallah. Maar Allaho a3lam of zij hier achter staat. Ik heb get gevoel dat ze een muur om zich heen bouwt en mij daar niet in toe wil laten. Maar goed, nogmaals Allaho a3lam. En Inshallah zal zij dit huwelijk accepteren en zegenen. Want zonder zegening van de ouders trouw ik niet.

Mijn vraag nu is of iemand ooit in een soortgelijke situatie heeft gezeten (Allahi hfad). En wat ik nu moet doen? Ik richt me nu op Allah swt. Vooral in deze heilige maand Ramadan hoop ik Inshallah vergeven te worden voor mijn zondes. Maar het blijft aan me vreten en mijn gedachtes blijven daar steken. Het doet pijn.

29-07-2011, 22:59



Citaat door .Zenoeba87.:
A Salaam ou 3alaikom beste broeders en zusters,

Ik wil mijn verhaal met jullie delen en hoop Inshallah dat jullie mij verder weg kunnen helpen doormiddel van het geven van goede raad en advies.

Het zit zo...

Ik ben een jonge vrouw van 23 en heb sinds 2 jaar een relatie met een jonge man. We hebben allebei serieuze huwelijksplannen. In onze relatie is het altijd goed gegaan al hamdoulilah. Totdat we steeds een stukje verder gingen en uiteindelijk tot ongeveer 3 maal seks hebben gehad. Ik weet dat het heel slecht is en ik heb elke keer spijt gehad van wat er gebeurd is maar nu de laatste keer heeft me kapot gemaakt en heeft mij wakker gemaakt. Ik heb er met hem over gepraat en heb besloten om het contact met hem te verbreken totdat wij op een halal manier bij elkaar zullen zijn Inshallah.

Elke keer wanneer wij verkeerd bezig waren en ik terugkeerde naar huis liet ik mijn salaat stikken. Ik schaamde me te diep om mij voor Allah swt te verantwoorden en om vergiffenis te vragen en uiteindelijk weer de volgende dag hetzelfde verkeerde te doen.

Zoals ik zei heb ik mijn relatie stopgezet en heb ik ervoor gekozen om te wachten op mijn lot zonder de zondes te herhalen en zonder een relatie te hebben. Ik ben me ervan bewust dat het lot beslist en dat ik niet moet wachten op een persoon waar ik niet zeker van weet of hij mijn echtgenoot wel echt zal zijn..

Wat betreft mijn salaat probeer ik het op het juiste tijdstip te verrichten. Ik sta op met fadjr en ik neem mijn gebedskleed mee naar mijn werk en verricht ook daar mijn salaat. Ik heb gehuild en gesmeekt om vergiffenis maar Allaho a3lam.

Ik wil ook Inshallah in de Ramadan het Salaat El Istikhara bidden. Mijn imaan was zwak en moet nog veel sterker worden. Ik wil het nu niet doen omdat ik bang ben dat Allah swt dit gebed niet zal verhoren.

Ik heb oprecht spijt van mijn slechte daden en wil een nieuw leven beginnen. Ik heb geen contact meer met hem maar denk nog wel aan hem. En eerlijk gezegd twijfel ik de laatste dagen aan hem. Een van zijn ouders staat namelijk niet achter ons huwelijk. Althans, dat gevoel heb ik. Zijn moeder heeft ook ooit aan mijn ex verteld dat elke keer wanneer hij naar haar toe ging om het onderwerp aan orde te brengen zij hem negeerde en vertelde iets anders te hebben te doen. Dit deed ze om het elke keer uit te stellen. Nu is het de bedoeling om na de ramadan inshallah te komen. Elke keer wanneer mijn ex dat tegen haar zegt is haar antwoord Inshallah. Maar Allaho a3lam of zij hier achter staat. Ik heb get gevoel dat ze een muur om zich heen bouwt en mij daar niet in toe wil laten. Maar goed, nogmaals Allaho a3lam. En Inshallah zal zij dit huwelijk accepteren en zegenen. Want zonder zegening van de ouders trouw ik niet.

Mijn vraag nu is of iemand ooit in een soortgelijke situatie heeft gezeten (Allahi hfad). En wat ik nu moet doen? Ik richt me nu op Allah swt. Vooral in deze heilige maand Ramadan hoop ik Inshallah vergeven te worden voor mijn zondes. Maar het blijft aan me vreten en mijn gedachtes blijven daar steken. Het doet pijn.
wa 'alaikoem salaam wa rahmatoe Llaah,

Ik heb hier geen woorden voor over oegtie, sme7lie.

Ik denk vooral aan het feit of dit de opvoeding is die jullie beiden hebben genoten.

Desondanks, zeg ik je: Moge Allah jullie zonden vergeven, Moge Allah jullie leiden.

Ga allebei oprecht berouw tonen, verbreek het contact en ik vind (maar dat is een mening) dat jullie met elkaar moeten trouwen, zo simpel dat het was jullie begeertes te volgen, zo simpel is het om jullie te binden).

Misschien zijn er andere mensen die je nog meer advies kunnen geven, mijn advies stopt enkel bij deze paar zinnen.

Ameen.

29-07-2011, 23:50
De Marokkaanse vrouwen zijn echt laag gezonken tegenwoordig.

30-07-2011, 00:06
Zijn ze weer omhoog geklommen nu jij dit hebt meegedeeld?

30-07-2011, 00:19


Dan was een advies of zwijgen beter geweest.

30-07-2011, 00:32
Verricht tauwba en val niet weer terug in je ouwe zondes.
En wat betreft het huwlijk je kan beter iemand huwen met wie je niet hebt gezondigd,iemand die zich focust op zijn geloof en zijn best doet om volgens de wetten van Allah te leven. vergeet hem en ga door met je leven. En keer terug naar je heer.

30-07-2011, 00:39

Citaat door .Zenoeba87.:
A Salaam ou 3alaikom beste broeders en zusters,

En Inshallah zal zij dit huwelijk accepteren en zegenen. Want zonder zegening van de ouders trouw ik niet.

.
zonder de zegeningen van je ouders wil je niet trouwen maar je loopt wel zonder de zegeningen van je ouders andere dingen te doen, man

richt je tot Allah voor berouw, het is tussen jou en Hem, wij hoeven jouw zonden niet te kennen, we worden er alleen kotsmisselijk van

30-07-2011, 01:07

Citaat door iemandm:
Dan was een advies of zwijgen beter geweest.
Uit welke doelgroep komt verleiding voort?

Tal van ahadieth die overgeleverd zijn, de Qur'an benoemt dat, in diverse Al-Qasassie wordt dit beschreven etc..

30-07-2011, 01:14
Is it permissible for one who has committed zina (fornication or adultery) to get married after he or she has repented?

I am a muslim that converted about three years ago. I am still learning and I have a question. I have been told that if I had sex after I converted I would not be able to islamically get married under the ways of islam. I wanted to know if this is true and if it is, is there any way to correct the deed that I am so very sorry for.

Praise be to Allaah.

The one who has committed zina (fornication or adultery) has to repent, because zina is one of the major sins which are forbidden in Islam and for which a stern warning is issued to the one who does them. Allaah says (interpretation of the meaning):

“And those who invoke not any other ilaah (god) along with Allaah, nor kill such person as Allaah has forbidden, except for just cause, nor commit illegal sexual intercourse and whoever does this shall receive the punishment.

The torment will be doubled to him on the Day of Resurrection, and he will abide therein in disgrace”

[al-Furqaan 25:68-69]

The punishment must be carried out in this world on the one who has committed zina (fornication or adultery), as Allaah says (interpretation of the meaning):

“The fornicatress and the fornicator, flog each of them with a hundred stripes. Let not pity withhold you in their case, in a punishment prescribed by Allaah, if you believe in Allaah and the Last Day. And let a party of the believers witness their punishment”

[al-Noor 24:2]

It was narrated in a hadeeth from the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him): “Receive (teaching) from me, receive (teaching) from me. Allaah has ordained a way for those (women). When an unmarried male commits adultery with an unmarried female, (they should receive) one hundred lashes and banishment for one year. And in the case of a married male committing adultery with a married female, they shall receive one hundred lashes and be stoned to death.”

(Narrated by Muslim, al-Hudood, 3199).

Allaah has forbidden the believers to marry a person who commits zina, whether man or woman. Allaah says (interpretation of the meaning):

“The adulterer — fornicator marries not but an adulteress — fornicatress or a Mushrikah; and the adulteress –fornicatress, none marries her except an adulterer — fornicater or a Mushrik [and that means that the man who agrees to marry (have a sexual relation with) a Mushrikah (female polytheist, pagan or idolatress) or a prostitute, then surely, he is either an adulterer — fornicator, or a Mushrik (polytheist, pagan or idolater). And the woman who agrees to marry (have a sexual relation with) a Mushrik (polytheist, pagan or idolater) or an adulterer — fornicator, then she is either a prostitute or a Mushrikah (female polytheist, pagan, or idolatress)]. Such a thing is forbidden to the believers (of Islamic Monotheism)”

[al-Noor 24:3]

If the one who has committed zina repents to Allaah, truly and sincerely, then Allaah will forgive him or her, and overlook the sin. Allaah says, after mentioning the warning to those who commit zina:

“Except those who repent and believe (in Islamic Monotheism), and do righteous deeds; for those, Allaah will change their sins into good deeds, and Allaah is Oft Forgiving, Most Merciful.

And whosoever repents and does righteous good deeds; then verily, he repents towards Allaah with true repentance”

[al-Furqaan 25:70-71 – interpretation of the meaning]

If the person repents sincerely, then it becomes permissible for him or her to get married, after they give up this sin.

Shaykh Muhammad ibn Ibraaheem was asked about the ruling on getting married to a woman who has committed zina. He said: “it is not permissible to marry the woman who has committed adultery until she repents… if a man wants to marry her, he has to be sure that she is not pregnant, by waiting until she has a period before he does the marriage contract with her. If she is pregnant, then it is not permissible for him to marry her until she has given birth.”

See al-Fataawa al-Jaami’ah li’l-Mar’ah al-Muslimah, 2/584
Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid

30-07-2011, 01:15
bron: http://islamqa.com/en/ref/14381/

30-07-2011, 11:02
Ts: Aan je verhaal merk ik dat je eigenlijk geen advies nodig hebt, jij weet heel goed wat je moet doen. Je worstelt enkel met het gedachte dat misschien zijn moeder jou niet zal accepteren, en mocht je twijfel kloppen wat te doen daarna.

Mijn advies aan jou is standvastig te blijven, naast berouw tonen veel istighfaar doen, je tijd goed benutten tijdens de Ramadan (een gouden kans om vergeven te worden) en het aller belangrijkste vertrouwen hebben in Allah. Indien deze broeder goed voor je zal zijn moge Allah jullie bij elkaar brengen en het voor jullie zegenen, zo niet moge Allah jou bijstaan en een betere schenken. Maak je niet gek, enkel wat voor je bestemd is zal jou toekomen, heb daar genoeg en rust mee.

30-07-2011, 13:22

Citaat door Aasiyah:
Komt door het gewicht van de Marokkaanse man die aan hun voet hangt.
Het is niet alleen makkelijk maar idioot om de schuld te geven aan de mannen voor het feit dat jullie de benen niet bij elkaar lijken te houden, en uit de kleren gaan voor de eerste beste schooier.

30-07-2011, 13:41


As salaam aleikum wa rahmatullah,

Mijn advies:

Hou je stevig vast aan het gebed, gebruik de Ramadan om extra goede daden te verrichten door Koran te lezen, veel dihkr doen, zakat geven, oprecht berouw tonen voor je zonden.

Die jongen is wel het laatste waar jij je op dit moment druk om moet maken. Als hij voor jou is voorbestemd dan komt hij met zijn ouders om je hand vragen.


Voor de rest blijf ik mij toch afvragen wat jou en andere vrouwen toch bezield om het bed in te duiken voor het huwelijk en waarom je in mooie praatjes gelooft en in de gedachte van we gaan toch wel trouwen.


Wat als hij nou niet om je hand kan vragen, hij kan nu blijkbaar zijn moeder lekker de schuld geven terwijl hij zelf misschien niet eens meer met je wil trouwen en heeft hij jou gebruikt als speeltje.

Moge Allah (subhana wa ta´ala) jullie beiden leiden op Zijn Pad en jullie vergeven. Ameen!

30-07-2011, 17:46
Wa aleikum salaam wa rahmatullaah.

Door middel van Oprechte Berouw: vergeeft Allaah zonden, hoe groot deze ook zijn en hoeveel dit er ook zijn. Allaah zegt: "Zeg: O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf (vanwege zonden), wanhoopt niet aan de Genade van Allaah. Voorwaar, Allaah vergeeft alle zonden. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige." [Surah Az-Zumar: 53]

Zie hier info over de voorwaarden voor de acceptatie van berouw, moge Allaah het van ons accepteren.
http://sincerehearts.nl/lessen/50.html
Wat belangrijk is is dat als je je richt op Allaah en berouw toont, dat je dan oprecht kennis opdoet. Dit vormt namelijk een wapen tegen de Shaytaan en jouw begeerten, want met de tijd zal men beproevingen tegenkomen en influisteringen, en iemand die weinig kennis heeft zal hier makkelijk door gaan wankelen. De belangrijkste kennis waarmee men dient te beginnen is het leren kennen van Allaah en Zijn Rechten en Schone Namen en Eigenschappen (dit noemt men at-Tawhied) en de Aqiedah (geloofsleer).
Ik zal je nu incha-Allaah naar wat dingen verwijzen die jou helpen in het vergaren van deze kennis: Voor het opdoen van kennis, betrouwbare Nederlandse sites die de Quraan en de Sunnah volgen volgens het begrip van de Vrome Voorgangers (as-Selef as-Saalih) zijn:
http://www.sincerehearts.nl (Op deze site staan ook flyers van lessen, wellicht is er iets bij jou in de buurt.)
http://www.selefienederland.nl
http://www.an-nasieha.nl

En voor het beluisteren/downloaden van lezingen die eerder gegeven zijn:
Voor losse lezingen:
http://sincerehearts.nl/audio/audiolezingen.html
Lezingen gegeven op conferenties.
http://sincerehearts.nl/audio/audioconferenties.html
Lessen waarbij boeken worden behandelt. Waarbij het aangeraden is te beginnen met het leren van de geloofsleer en at-Tawhied, dit kan middels de lessen die staan onder Kitaab at-Tawheed (Het boek der monotheïsme) - Shaykh ibn 'Abdilwahhaab | Leraar: Abu 'Abdillaah Bouchta
http://sincerehearts.nl/audio/audiolessen.html

Betreffende het gebed en andere praktische zaken, info hierover staat op de sites onder Fiqh (Jurispredentie). En neem niet zomaar van jan en alleman wat aan, vooral op het internet moet je uitkijken. De Taabi'ee (persoon uit de generatie na de Sahaabah) Muhammad Ibn Seereen rahimahoellaah zei in zijn bekende woorden ;
إن هذا العلم دين فانظروا عمن تأخذوا دينكم
''Deze Kennis is van de Religie, kijk dus uit waar jij je religie vandaan haalt.'' (Moeslim)

Moge Allaah jou vergeven en leiden naar het correcte.

Wassalaam aleikum,
Ibrahim Ibn Mohammed.

30-07-2011, 17:48
De eerste vraag, gaat over de de middelen die helpen om je Imaan te versterken, indien een persoon een zwak Imaan heeft. Hoe versterkt hij zijn Imaan?
Zie het antwoord van ash-Shaykh Saalih ibn Fawzaan ibn Abdillaah Aal-Fawzaan(moge Allaah hem beschermen). Lid van het Permanente Comité, al-Ladjnah al-Daa'imah.

[video=youtube;tjf13OM0c1g]http://www.youtube.com/watch?v=tjf13OM0c1g[/video]
http://www.youtube.com/watch?v=tjf13OM0c1g


Wees gewaarschuwd – Oh mijn broeder !! Pas op voor het lichter maken van jouw Weegschaal ! Wees behoedzaam dat jouw Boek gegeven wordt aan jouw linkerkant ! Want dat is voorzeker een grote calamiteit. En wees toegewijd aan de middelen (die leiden) tot gelukzaligheid en redding. En zorg ervoor dat je jouw weegschalen verzwaard, en dat jouw Boek gegeven wordt aan jouw rechterkant, en dat je behoort tot de gelukzaligen, de geredde overwinnaars..
Dit Huis is het Huis van de Verantwoording, neem jezelf tot verantwoording, en kijk naar jouw daden, dag en nacht, altijd, totdat je sterft. En als je standvastig bent, prijs dan Allaah, en dank hem. En wees geduldig en volhardend, en vraag jouw Heer om tawfieq (succes) en t.habaat (standvastigheid).
Lees verder: Middelen tot standvastigheid in tijden van beproeving - Shaykh Bin Baaz (rahimahullaah)

Pagina's : [1] 2 3