Bekijk volle/desktop versie : wat vinden jullie ervan dat marokkanen moeielijk aan werk komt

22-10-2004, 12:12
ja laat wat achter als je voelt aangesproken
of als jij dat marokaan bent

22-10-2004, 12:16

Ik voel me niet aangesproken, maar gaat het hier om je zelf? want dan weet ik waar het aan ligt

22-10-2004, 13:07

Citaat door nadiak:
Ik voel me niet aangesproken, maar gaat het hier om je zelf? want dan weet ik waar het aan ligt
nee ik hoor van veel marokaans jongens dat ze moeielijk aan werk komen dus daarom deze onderwerp

22-10-2004, 15:55

Citaat door Miss_Magrebia:
Op dit moment loopt het niet goed met de Economie.... misschien ligt het wel aan genoten opleidng?

Het zijn niet alleen de Marokkanen die op dit moment geen werk kunnen vinden.... "geheel NL die werkloos is" kan geen geschikte baan vinden .....
jah maar bij marokkanen ligt dit hoger en worden ze minder snel aangenomen, ookal klopt het dat het slecht gaat met de economie. het is nu helaas ook zo dat werkgevers niet zo snel een marokkaanse jongen aannemen omdat hij marokkaan is en in de zogenaamde risicogroep zit
We moeten beginnen met een beter imago creeren voor die jongens misschien dat ze dan wel een kans maken

22-10-2004, 16:08

Nou ik vind dat het wel een feit is geworden dat voor veel marokkaanse meisjes of jongen het best lastig is om aan een baan te komen mischien speelt een opleiding een rol of juist aan de werkgevers.waanneer je een sollicitatie brief schrijft met een cv en je zet je geboorteplaats er bij vaak is dat alhoceima marokko dan kan de werkgever eerder zoeken naar andere brieven waar erop staat dat ze afkomstig is uit nederland daar zit ook een verschil in

22-10-2004, 16:24

Citaat door nadiak:
hahahaha... Denk dat ik het wel weet..

22-10-2004, 17:44
Salaam,

het is zeker moeilijk om een baan te vinden, ik ben nu al een jaar bezig en nog steeds niks en als ik ga solliciteren dan zeggen ze we willen je wel aannemen, maar dan zonder hoofddoek, nou dan mogen ze die baan van mij hebben.
Maar ik blijf door zoeken totdat ik een geschikt baan vind. ik geef het niet op.

Ma3a salama

23-10-2004, 18:25

Citaat door BoyfromZeist:
Doe wat aan je Nederlands, dan wordt je misschien wel aangenomen.

wat vinden jullie ervan dat marokkanen moeielijk aan werk komt.

Het moet zijn; Wat vinden jullie ervan dat Marokkanen moeilijk aan een baan komen?
ietsjes subtieler kon wel, zoals ik begon

Maar ik heb er ook geen last van en ik draag hoofddoek, nog nooit ben ik geweigerd vanwege me hoofddoek en/of omdat ik marokkaans zou zijn, Hamdoelillah! En ook voor me stage ben ik nergens geweigerd, trouwens je kunt van te voren al weten welke bedrijven je zullen weigeren en die vermijden, waarom jezelf voor schut zetten.