Bekijk volle/desktop versie : Ik moest gaan houden van Allah zonder voorwaarden!



28-07-2011, 15:31
Dat was het antwoord op een onbewuste vraag die ik al heel lang had.



Lang voelde ik dat ik van Allah hield , maar ik wist dat het niet op de juiste manier was. Ik voelde diep in mijn hart dat mijn liefde een oprechte liefde was en dat mijn intenties zuiver zijn. Waarom was het dan dat ik niet dichter bij Allah kon komen , terwijl ik dit met heel mijn hart wilde. Ik huilde echte tranen bij het luisteren naar de verhalen van de sahaba’s en de oprechte gelovigen en was ook enorm jaloers op hun kracht en standvastigheid en hun sterke wil om het allerhoogste niveau van Imaan te bereiken. Waarom was het voor mij niet mogelijk om op z’n minst een redelijk niveau van Imaan te bereiken? Waarom was het zo moeilijk om dat te doen wat ik voelde?Waarom is de theorie makkelijker dan de praktijk? Je leest zoveel boeken, luistert naar zoveel lezingen, bezoekt tig conferenties en waarom blijft dat gevoel, dat gevoel van oprecht geluk en oprechte liefde voor Allah en Zijn dien, dan maar even hangen? Hoe komt het dat we dat oprechte gevoel niet in de praktijk kunnen brengen? Op den duur begon ik zelfs te twijfelen aan mijn oprechtheid en mijn intenties. Hield ik dan echt van Allah zoals ik beweerde? Want als ik echt van Hem hou dan moet het toch makkelijk zijn om te doen wat Hij wil. Ik kwam er gaande weg achter dat ik er eigenlijk stiekem van alles voor terug verwachtte. Ik vroeg me af of de testen waar ik doorheen ging een bestraffing waren voor iets wat ik misschien gedaan had of misschien verdiende ik het wel niet. Ok de mens is zwak geschapen en we hebben ook nog onze vijand de shaytaan die een spel met je speelt en je onzekerheden nog erger maakt. Dat besef is er wel en je probeert er tegen te vechten, maar toch is het moeilijk, ik weet dat het niet onmogelijk is, maar moeilijk met al de verleidingen om ons heen. We leven nu eenmaal in een tijd en plaats van grote fitna. En helaas op bijna alle gebieden die je maar kunt verzinnen. Er is de fitna van geld, als je het niet hebt zie je alleen maar de mensen die het wel hebben en heb je het wel dan weet je niet hoe je ermee om moet gaan. Je hebt de fitna van mannen en vrouwen, ben je getrouwd dan is het gras altijd groener bij de buren, ben je niet getrouwd of gescheiden dan denk je dat iedereen getrouwd en gelukkig is behalve jij. De fitna van het opvoeden van je kinderen in deze maatschappij, je wilt dat ze niet minder hebben dan de westerse kindjes, maar ze moeten toch hun identiteit behouden. De fitna van ongewenst zijn in deze maatschappij en de aanval op onze dien, moet ik nu boos worden op de mensen die mij uitlachen en uitschelden of moet ik negeren. De fitna van families die uit elkaar vallen, en noem maar op. De shaytaan valt ons aan van alle kanten en dat maakt het echt enorm moeilijk. Maar daartegenover staat dat inchaAllah de beloning groot zal zijn. We zijn in een tijd aangekomen dat we hard moeten strijden om overeind te blijven staan en om tot de oprechten te behoren. We moeten nu in deze tijd van dat de beloning voor het oprapen is vooral niet langs de zijlijn gaan staan, want dat zou pas echt een verlies zijn. De sleutel tot overwinning is dat we van Allah moeten houden zonder voorwaarden. We moeten van Hem houden omdat Hij onze Schepper is, Hij heeft ons geschapen met een doel en dat is Zijn aanbidding. Dus daar zouden we ons mee bezig moeten houden en de rest is eigenlijk bijzaak. Het is eigenlijk heel simpel, je houd je aan dat waarvoor je geschapen bent en niet meer en minder. Welnu onze job is Allah aanbidden zonder voorwaarden met als beloning Djannah…



Moge Allah ons daar allen samen brengen inchaAllah..