Bekijk volle/desktop versie : Rooney: 'Als je Messi op het veld ziet, ziet het er zo eenvoudig uit'



28-07-2011, 01:00
Wayne Rooney mag zichzelf gerust in het rijtje met de beste spitsen scharen, die er momenteel op de wereld rondlopen. De dikbetaalde ster van Manchester United hoopt komend seizoen met succes de landstitel van zijn club te kunnen verdedigen en ver te komen in de Champions League. In eigen land verwacht Roo nóg meer concurrentie van Manchester City dan voorheen.

“Er zijn minstens vijf à zes clubs, die komend seizoen mee zullen doen om de titel”, spreekt Rooney zijn verwachtingen uit in de Engelse media. “Manchester City is er daar één van. Maar in de Premier League, meer nog dan in andere competities, moet je ook zweten en zwoegen als je tegenover clubs komt te staan, die onderaan de ranglijst bungelen.” Los van de Engelse competitie zegt de Engels international graag te kijken naar die andere topdivisie, de Primera División.

De 'grote twee' in Spanje zijn ook volgens hem weer de teams, waartussen het straks gaat. “Los van Manchester kijk ik graag naar Real Madrid en Barcelona. Ze hebben zóveel getalenteerde spelers, er is altijd een grote kans dat het in spektakel eindigt. Het antwoord op mijn favoriete speler lijkt me logisch: Lionel Messi. Hij beweegt snel en is heel slim. Als je hem op het veld ziet, ziet alles er eigenlijk zo eenvoudig uit.” Overigens zijn er meer spelers voor wie Rooney een 'zwak' heeft. “Paolo Maldini, voordat hij met pensioen ging. Hij was altijd een rolmodel. Nu heb ik Clarence Seedorf heel hoog zitten.”

28-07-2011, 03:06


Ja die rat Messi is zeker snel