Bekijk volle/desktop versie : Kogel door de kerk: 'Ik ben een speler van Man City'



28-07-2011, 00:14
Het zat er al even aan te komen en nu is de kogel definitief door de kerk: Sergio Agüero verkast naar Manchester City. De aanvaller van Atlético Madrid twitterde woensdag al dat hij een medische keuring onderging in Manchester en dat onderzoek heeft geen problemen aan het licht gebracht. “Ik ben een speler van Manchester City. Ik ben erg blij om bij deze club en in deze stad te zijn. Iedereen bedankt voor het hartelijke welkom”, twittert Agüero woensdagavond.

De schoonzoon van Diego Maradona wisselt voor naar verluidt 43 miljoen euro van club en wordt na Fernando Torres de duurste speler in de historie van de Premier League. Agüero speelde vijf seizoenen voor Atlético Madrid, de club waarmee hij in het seizoen 2009/10 de Europa League wist te winnen.

De verwachting is dat El Kun de vervanger wordt van zijn landgenoot Carlos Tévez, hoewel geïnteresseerde clubs niet aan de transfersom en salariseisen van de Argentijn kunnen of willen voldoen.