Bekijk volle/desktop versie : DWVDMV Chebakia Challenge!!! >> Plaats maar foto's en recepten.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

27-07-2011, 15:55
Waarom ook niet. Wie heeft de beste Chebkia gemaakt...............Er wordt een wedstrijden puntenlijst gemaakt. De Ramadan Challenges zullen in dagelijke eettafel topics wekelijks worden gehouden voor wie wil meedoen. Aan het eind van de Ramadan volgt een leuke presentje.


De winnaar krijgt 5 punten, nummer twee krijgt 4 punten etc.

PS wie heeft voor mij even een makkelijke Chebakia Recept dat niet kan mislukken? Ik wilde dat in een aparte topic vragen, maar toen dacht ik laten we daar maar meteeen een challenge van maken.


27-07-2011, 16:03


Dubbel ups ladies.

Hebben jullie een recept voor mij. Al die recepten die ik heb gevonden verschillen qua inhoud en in verhouding qua hoeveelheden!

27-07-2011, 16:18
Weten jullie of dit een goed recept is?




Citaat door insaan_3aadi:
Shebakia



1 kilo bloem
2 eieren
1/2 marok theeglas citroensap
1 glas gesmolten echte boter
1 glas zonnebloemolie
1 glas mazhar (Oranjebloesemwater)
1 eetlepel anijszaad (7abat 7alwa) even grof hakken
1 eetlepel venkel (nafa3) even grof hakken
1 bakpoeder
1 kom fijngemalen geroosterde sesamzaadjes
1 kom fijngemalen amandelen (hoef je niet te bakken)
5-6 potten honing
sesamzaadjes om te strooien



xp.s. als 1 kilo teveel is kan je alles halveren en als je meer wil maken moet je alles verdubbelen

Meng alle droge ingredienten door elkaar en alle natte ingredienten door elkaar. Meng dit vervolgens samen en wrijf het goed met je handen. Vervolgens neem je een grote glas lauw water en voeg je er een beetje bij beetje water doe en kneed je het geheel goed. Iedere keer een beetje water. LET OP!!! niet téveel water dat je er meel bij moet doen want anders verpest je het deeg en krijg je harde shebakia door de extra meel!!

Kneed alles goed tot een soepele veerkrachtige deeg (kneed min een half uur). Verdeel het in 4en en laat het deeg vervolgens rusten voor een uur (afgedekt met folie).



Neem een gladde oppervlakte om vervolgens je deeg uit te kunnen rollen. Het is niet nodig om je werkblad (tafel of wat dan ook) te bestruiven met meel aangezien het deeg vettig is van zichzelf en nie kleeft aan tafel. Rol het goed uit tot een grote lap.

Snij hier shebakia-vormen uit (met een roller of met een stempel) en van het overgebleven deeg vorm je weer een bal en rol je het uit. Hoe dunner hoe krokanter maar zelf vind ik het lekker als shebakia een beetje gevuld is (niet te dik natuurlijk maar gemiddeld)



Vouw het in shebakiavorm en bak het op middelmatig vuur goudbruin. Neem een pannetje en giet hier de honing in en een scheutje mazhar (lekker voor de smaak!) en laat de gebakken shebakia hierin rusten voor zo een 10 min, mag ook langer des te beter (honing moet warm zijn maar laat het niet koken. Gewoon lekker dun vloeibaar)



nadat de shebakia goed is ingedompeld leg je de shebakia op een bord en bestrooi je het meteen met geroosterde sesamzaad.


Zo werk je alles af.

Heel veel succes en alvast een gezegende Ramadan toegewenst!!

27-07-2011, 16:21
Ik zou echt niet weten..
Gebruik altijd die van Cuisinetje van Kf ..

27-07-2011, 16:24



Citaat door nadia2007:
Ik zou echt niet weten..
Gebruik altijd die van Cuisinetje van Kf ..
Mag ik die pleaaaaaseeeee.......

27-07-2011, 16:25
zeker een dikke up!!!

27-07-2011, 16:34
Ik heb hem ergens in huis maar kan hem niet vinden..misschien op haar site..

27-07-2011, 16:38
Nadia echt lekker!


Ga nu al helemaal op zoek naar recept.


Ben jij faatje geweest die zo goed bij cuisine kon koken?

27-07-2011, 17:03

Citaat door Respectvol_25:
Nadia echt lekker!


Ga nu al helemaal op zoek naar recept.


Ben jij faatje geweest die zo goed bij cuisine kon koken?
Nee..

27-07-2011, 17:11
Die van Faatje ziet er goed uit, TbarkAllah!

27-07-2011, 17:18
Aanstaande zaterdag ga ik chebekiya maken inchaAllah,. suiker siroop heb ik al gemaakt zie onderstaande foto's,.

Honing (suikersiroop) voor shebekiya

Begin


Halverwege


Eind resultaat


xxFoto's van chebekiya zal ik later plaatsen

27-07-2011, 17:18

Citaat door Quelle:
Die van Faatje ziet er goed uit, TbarkAllah!
Shoukraan..Allahie barekfiek..

27-07-2011, 17:19


Th9inset..
Waarom niet zaterdag..(siroop)??

27-07-2011, 17:20
Ik haal beter die van de Aldi...

27-07-2011, 17:26

Citaat door nadia2007:
Th9inset..
Waarom niet zaterdag..(siroop)??
De siroop heeft zeker 3 a 4 uur de tijd nodig on intekoken, vandaar dat ik het van te voren maak.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6