Bekijk volle/desktop versie : Eerwraak en verkrachting



22-10-2004, 01:13
(bron: Rotterdamsdagblad)

Spijkenisse - Woest was hij. Kokend, laaiend. Een combinatie van veel alcohol, cocaïne én xtc maakte dat de 34-jarige Spijkenisser Peter S. deze zomer volledig zijn zelfbeheersing verloor, toen zijn vrouw niet met hem naar bed wilde. Hij ervoer dat als de zoveelste afwijzing. Alle opgekropte woede jegens zijn vrouw kwam er in één keer uit. En niet zo zuinig ook, getuige een foto van een flinke deuk in de voordeur van S.' huis. Die buts was ontstaan nadat hij zijn vrouw met haar hoofd daar keihard tegenaan had geslagen. Ook sleurde hij haar aan d'r haren door het huis en deelde flinke tikken uit. Uiteindelijk raakte zij buiten westen.

De vrouw stond doodsangsten uit, verklaarde ze later bij de politie. Ze schreeuwde om hulp. 'Bel de politie,' had ze gekrijst, in de hoop dat iemand haar kon horen. Een buurvrouw belde uiteindelijke de politie en S. deed dat zelf niet veel later ook. 'Kom snel, ik ben mijn vrouw aan het mishandelen,' zei hij.

Gealarmeerde agenten kregen vervolgens ook de volle laag van S., die de dienders meteen aanvloog. Om de man in het gareel te krijgen werd hij 'gepepperd'. Zelfs na de behandeling met pepperspray zou hij nog woest om zich heen hebben geslagen, verklaarden agenten later.

De mishandelingen erkende S. ten overstaan van politierechter M. Asscheman meteen. Maar de verklaringen van de twee agenten trok hij hevig in twijfel. ,,Ik zal, nadat ze die pepperspray in mijn gezicht spoten, vast afwerende bewegingen hebben gemaakt, maar echt niet meer om te slaan. Ik heb ook geroepen dat ik zou stoppen. En bij die arrestatie - ik weeg 120 kilo - moesten ze me eerst uit het halletje krijgen. Dat zal ze wat moeite hebben gekost. Maar dat was echt geen verzet hoor.'' Desondanks had de politierechter geen begrip voor het feit dat S. zelf de politie belde en vervolgens een van de agenten bij binnenkomst een enorme dreun verkocht.

,,Dit is alles bij elkaar toch niet niks,'' hield de officier van justitie S. voor, die aannemelijk wist te maken dat zijn woedeuitbarsting niet meer dan een eenmalig incident was. De man werd veroordeeld tot tweehonderd uur werken, waarvan veertig voorwaardelijk. Ook moet hij een schadevergoeding betalen van driehonderd euro aan de politieman die hij sloeg.

Ik begrijp het denk ik nu...als de dader een allochtoon is...dan komt het door de religie en cultuur.Heet de dader in zo'n geval Peter dan is het de schuld van drugs en/of drank.

22-10-2004, 01:22



Citaat door najibsri:
Een eenmalig incident? Yah right....
Het is eigenlijk een hele lieve man hoor

22-10-2004, 01:25

Citaat door klonbyz:
Ik begrijp het denk ik nu...als de dader een allochtoon is...dan komt het door de religie en cultuur.Heet de dader in zo'n geval Peter dan is het de schuld van drugs en/of drank.
En als ´t al wel niet kwam doordat ´ie onder invloed was...
Dan issie vast en zeker beinvloed door z´n omgeving,
die dan weer voor 99% uit allochtonen zou bestaan

22-10-2004, 01:29

Citaat door najibsri:
Hoppa versterking uit Jude Kamf is arrived
Gaan we weer

22-10-2004, 01:29



Citaat door Moyra:
En als ´t al wel niet kwam doordat ´ie onder invloed was...
Dan issie vast en zeker beinvloed door z´n omgeving,
die dan weer voor 99% uit allochtonen zou bestaan
Je wilt niet weten hoe het is in Spijkenisse

22-10-2004, 01:35

Citaat door najibsri:
Vreemd dat dacht ik ook toen jij trachtte deze daad te rechtvaardigen door het te schuiven op allochtonen.....
Als ik dat werkelijk zou doen, zou dat betekenen dat ik ook tot die "uiteindelijke" beschuldigden zou behoren ..

Kortom, lieve lieve lieve najibsri.....die opmerking was (heel) sarcastisch bedoeld

22-10-2004, 01:36

Citaat door Hoogervorst:
Je wilt niet weten hoe het is in Spijkenisse
Vertel

22-10-2004, 01:40

Citaat door Moyra:
Vertel
Oh ik heb zo'n slecht idee (idee he) over Spijkenisse. De white-trash uit R'dam woont daar. Maar ik kan eigenlijk niets zeggen he, ik ken er maar één uit Spijkenisse maar hetzelfde wat ik over Schiedam en Vlaardingen denk.

22-10-2004, 01:42
Eerwraak loopt niet altijd zo goed af.



Eis levenslang tegen vader Almelo's meisje

DEN HAAG (ANP) - Het Openbaar Ministerie in Turkije is van plan levenslang te eisen tegen de vader van de 18-jarige Zafire uit Almelo. Dat heeft minister Verdonk (Justitie) dinsdag in de Tweede Kamer gezegd in reactie op Kamervragen over eerwraak.

De man wordt ervan verdacht uit eerwraak zijn 18-jarige dochter met een jachtgeweer te hebben doodgeschoten. De vader vond dat Zarife door haar gedrag de familie te schande maakte. Hij zit in Turkije in voorarrest. Naar verwachting zal het proces tegen de man in oktober plaatshebben.

De minister liet er op aandringen van de Tweede Kamer geen misverstand over bestaan dat eerwraak in Nederland ontoelaatbaar is. De minister heeft toegezegd dat ze het Inspraak Orgaan Turken en andere islamitische organisaties zal vragen om het onderwerp bespreekbaar te maken en te bestrijden in de eigen gemeenschap. ,,We moeten de Turkse gemeenschap in Nederland duidelijk maken dat dit niet kan.''

Steunpunt

Stichting Transact in Utrecht wil met het instellen van een steunpunt de problemen van ongewenste opvattingen over eer en eerwraak aanpakken. ,,Het steunpunt moet alle organisaties die eerwraak willen uitbannen, bijeenbrengen om zo een gezamenlijke aanpak te ontwikkelen'', zegt beleidsmedewerker Sezai Aydogan van Transact, landelijk expertisecentrum voor seksespecifieke zorg en seksueel geweld.

Aydogan benadrukt dat eerwraak geen specifiek Turks probleem is, maar dat eerwraak ook speelt binnen Koerdische, Jordaanse, Pakistaanse en Zuid-Amerikaanse families en bij Surinaamse gezinnen van hindostaanse afkomst.

22-10-2004, 01:42

Citaat door najibsri:
Wie zegt dat de mijne niet sarcastisch is
Oh zo

22-10-2004, 01:46

Citaat door najibsri:
Blojkbaar bij Nederlanders ook
Maar of dit nou 'eerwraak' is? het is gewoon geweld ofnie?

22-10-2004, 01:48

Citaat door d'amsterdammer:
Eerwraak loopt niet altijd zo goed af. [/B]
Zo goed?!

Ze had dus eerst dood moeten zijn, alvorens je het een slecht einde mag noemen?!

Barbaarse denkwijze heb jij....

22-10-2004, 03:29



Citaat door najibsri:
Blojkbaar bij Nederlanders ook
Zou het dan toch besmettelijk zijn?

22-10-2004, 03:31

Citaat door Moyra:
Zo goed?!

Ze had dus eerst dood moeten zijn, alvorens je het een slecht einde mag noemen?!

Barbaarse denkwijze heb jij....
Nee, nee absoluut niet. Deze man heeft een ongeschreven regel overtreden: een NL vrouw heeft het recht te weigeren. Zoals bekend is dat niet overal zo.

22-10-2004, 07:15
Wat moet die vrouw doodsangsten hebben uitgestaan.. Meskiena.. Goh ik wist niet dat NLers ook aan eerwraak deden ..

Gegroet,

Berkania