Bekijk volle/desktop versie : >>>Ramadan TTTTTTTafel<<<<<



Pagina's : [1] 2

27-07-2011, 11:29
Sallam o3alaikom lieve en minder lieve leden,

Hierbij de ramadan Tafel, plaats hier wat je iedere keer gemaakt heb voor ma3reb.

Ik zal ook actief plaatsen..

Heb gister al bergen bladerdeeg/wraps ingekocht en veeel jus dorange..
Mn vader moet nog veel filodeeg kopen, veel soorten vis, veel kefta en kip..
veel soorten kruiden hebben we zowiezo al in huis..

Op dit moment schiet alleen dit me te boven...zodra ik geen last meer heb van mn kortetermijngeheugen reageer ik weer..

m3aaaaaaa Salamaa

27-07-2011, 11:31


ik zie iedereen voorbereiden en ik heb dus nog niks gedaan, weet dus echt niet WAT ik moet voorbereiden. Ja ik ben huisvrouw dus heb de hele dag de tijd om iets lekkers te maken, dus zie het nut er niet van in om van te voren alles te doen!

ik zal ook proberen mee te plaatsen insha allah!

27-07-2011, 11:34
Nou weetje wat het is, kijk ben ook de hele maand gewoon vrij, maar tijdens ramadan zelf heb ik nooit zin om elke dag weer naar de supermarkt te gaan en wat je bij ons meestal hebt is dat die dingen zoals bladerdeeg/filodeeg en wraps uitverkocht zijn, omdat hyenas ons voor zijn.

Plus we hebben een groot gezin en hebben van alles 10 keer dubbele nodig. Stel dat ik buritoos ga maken dan heb ik er voor 1 dag zo een 40 nodig omdat we met minstens 15 tot 20 personen eten.

Inchallah

Citaat door Rouwayda:
ik zie iedereen voorbereiden en ik heb dus nog niks gedaan, weet dus echt niet WAT ik moet voorbereiden. Ja ik ben huisvrouw dus heb de hele dag de tijd om iets lekkers te maken, dus zie het nut er niet van in om van te voren alles te doen!

ik zal ook proberen mee te plaatsen insha allah!

27-07-2011, 11:39
Zullen we een boodschappenlijst maken
Mijn ouders komen net voor de ramadan terug, en wil alvast boodschappen kopen voor de maand ramadan!

Zouden jullie mij kunnen helpen

xoxo

27-07-2011, 11:46


ok, ik maak wel een beginnetje voor je..

- Olie
- Meel
- gist
- zout
- suiker
- na3na3
- chiba
- groenten; paprika, tomaat, ui, wortels, kosbar en vul maar aan...
- bladerdeeg
- filodeeg
- sappen
- fruit; aardbeiden; kiwi, banaan en vul maar aan
- kruiden
- sauzen
- chebakia
- dadels
- melk
- iets van vlees ofzo (weet niet wat jullie vaak eten)

Citaat door lief_meisje_18:
Zullen we een boodschappenlijst maken
Mijn ouders komen net voor de ramadan terug, en wil alvast boodschappen kopen voor de maand ramadan!

Zouden jullie mij kunnen helpen

xoxo

27-07-2011, 11:54
Voor mij wordt het wat Bladerdeeg inslaan en loempia vellen. Ik krijg veel uit marokko, shebbakia,koek.
Mijn moeder komt met de vliegtuig en neemt msemmen die ze de dag ervoor heeft laten maken en ingevriest heeft zo ook pizza's.

27-07-2011, 12:14

Citaat door Ainzohrapowerr:
ok, ik maak wel een beginnetje voor je..

- Olie
- Meel
- gist
- zout
- suiker
- na3na3
- chiba
- groenten; paprika, tomaat, ui, wortels, kosbar en vul maar aan...
- bladerdeeg
- filodeeg
- sappen
- fruit; aardbeiden; kiwi, banaan en vul maar aan
- kruiden
- sauzen
- chebakia
- dadels
- melk
- iets van vlees ofzo (weet niet wat jullie vaak eten)



Super dank je wel! Schrijft het meteen over
Kip, vlees , vis koop ik lekker goedkoop bij de tangersupermarkt. Die heeft trouwens heel wat aanbiedingen voor de liefhebbers

27-07-2011, 12:16
graag gedaan hoor, wat is eigelijk een tangersupermarkt
Citaat door lief_meisje_18:
Super dank je wel! Schrijft het meteen over
Kip, vlees , vis koop ik lekker goedkoop bij de tangersupermarkt. Die heeft trouwens heel wat aanbiedingen voor de liefhebbers

27-07-2011, 12:18

Citaat door Ainzohrapowerr:
graag gedaan hoor, wat is eigelijk een tangersupermarkt
Een marokkaanse supermarkt in den haag en adam
http://verscentrumtanger.nl/

27-07-2011, 12:18

Citaat door san_rayane:
Voor mij wordt het wat Bladerdeeg inslaan en loempia vellen. Ik krijg veel uit marokko, shebbakia,koek.
[B]Mijn moeder komt met de vliegtuig en neemt msemmen die ze de dag ervoor heeft laten maken en ingevriest heeft zo ook pizza's.[/B]
meen je dit nou echt msemen meenemen uit marokko voor de ramadan:weird:

27-07-2011, 12:20
Ramadan gaat om 3ibada en imaan ! Niet om zoveel mogelijk eten insallan lieve meiden :-)

27-07-2011, 12:21

Citaat door souraya22:
meen je dit nou echt msemen meenemen uit marokko voor de ramadan:weird:



Yep, ik moet het nog zien. Was mijn moeder idee. Er schijnen meer mensen kant en klare dingen uit marokko mee te nemen en in de vriezer te leggen. Dus ben benieuwd

27-07-2011, 12:21



Citaat door Amaraain:
Ramadan gaat om 3ibada en imaan ! Niet om zoveel mogelijk eten insallan lieve meiden :-)
Dat is vanzelfsprekend! maar een voorbereid mens telt voor 2

27-07-2011, 12:26

Citaat door lief_meisje_18:
Dat is vanzelfsprekend! maar een voorbereid mens telt voor 2
Voorbereid op eten ? Sorry! Men moet zich met hele andere dingen bezighouden ..

27-07-2011, 12:29

Citaat door Ainzohrapowerr:
Nou weetje wat het is, kijk ben ook de hele maand gewoon vrij, maar tijdens ramadan zelf heb ik nooit zin om elke dag weer naar de supermarkt te gaan en wat je bij ons meestal hebt is dat die dingen zoals bladerdeeg/filodeeg en wraps uitverkocht zijn, omdat hyenas ons voor zijn.

Plus we hebben een groot gezin en hebben van alles 10 keer dubbele nodig. Stel dat ik buritoos ga maken dan heb ik er voor 1 dag zo een 40 nodig omdat we met minstens 15 tot 20 personen eten.

Inchallah
Ja wat dingen inslaan is altijd goed, ik ga ook vanmiddag even langs de supermarkt voor filodeeg en bladerdeeg enz!


wanneer begint de ramadan eigenlijk? Heb er eigenlijk wel zin in hoor!

Pagina's : [1] 2