Bekijk volle/desktop versie : Mechelen: Wie kan me wat meer over vertellen?

21-10-2004, 22:25
Salaam allemaal,

Ik wil verhuizen naar Belgie en ik denk aan Mechelen. Kan iemand mij meer over de stadvertellen? De positieve en de negatieve kanten?

Wa salaam

22-10-2004, 19:46

kom beter naar Lier, das is tegen Mechelen ( kijk naar http://www.chebbab.com, vereniging van marokkanen uit lier) in Mechelen zitten veel mocros en veel problemen en huizen en huur zijn heel duur en er is niet veel te beleven , Lier is centraler ligt maar 15 minuten er vandaan en van Antwerpen

23-10-2004, 17:24
zowel mechelen als lier zijn niks.. veel te ver van het centrum van antwerpen. te kleine winkelstraten waar echt niks te doen is. mechelen is echt saaaaaaaaaaai, er is daar echt niks

24-10-2004, 00:40
Yasmina heeft gelijk, Van uit Lier geraak je ook overal, treinen genoeg hoor, alleen zijn er geen roddelaars in Lier

04-12-2004, 11:03

dag yasmina

04-12-2004, 18:21
my home town in the past

29-01-2010, 20:00
In Mechelen is er genoeg te doen, je hebt hier winkelstraten is idd makkelijk als je naar Brussel Antwerpen gaat
Wel veel Marokkanen, roddelaars maar die heb je overal

29-01-2010, 20:32

Citaat door Shahrazet:
Salaam allemaal,

Ik wil verhuizen naar Belgie en ik denk aan Mechelen. Kan iemand mij meer over de stadvertellen? De positieve en de negatieve kanten?

Wa salaam

De vraag is waarom jjj mechelen hebt gekozen en wat je juist wilt weten?

Mechelen is een stad waar de grootste gedeelte uit Sidi Slimane en rif komt (vooral Al Hoceima)
De stad zelf is centraal gelegen (je bent ongeveer 15-30 minuten zowel in antwerpen als brussel)
Je kan vanuit Mechelen ook rechtstreeks naar A'dam en andere Nederlandse steden.
Qua werkgelegenheid zal je als Nederlandstalige ook niet verlegen moeten zitten.
Behalve Telenet(tv en internetprovider) heb je ook een groot industriepark in de randstad waar al de grote bedrijven zijn gelegen.
Het centrum Bruul-Ijzerenleen telt heel wat winkels en vind ik persoonlijk leuker dan het Antwerpse de Meir.
Als automobilist heb ik Mechelen minder graag als het op parkeren aankomt,het is vooral een fietser en voetgangersvriendelijk....je moet soms heel de stad rondrijden voor je ergens kan geraken.

ik parkeer me dan ook dichtbij het station en ga dan wandelen.

De Marokkanen daar hebben een hele slechte naam maar waar hebben ze wel een goede naam?
Het is wel waar dat die Marokkanen daar een speciaal karakter hebben maar als student heb ik de gelegenheid gehad om daar toffe en leuke mensen te leren kennen.
bovendien is Mechelen properder dan pakweg Molenbeek of Borgerhout.
Mechelen is trouwens de vorige hoofdstad van Belgie

30-01-2010, 13:55

Citaat door brownie74:
De vraag is waarom jjj mechelen hebt gekozen en wat je juist wilt weten?

Mechelen is een stad waar de grootste gedeelte uit Sidi Slimane en rif komt (vooral Al Hoceima)
De stad zelf is centraal gelegen (je bent ongeveer 15-30 minuten zowel in antwerpen als brussel)
Je kan vanuit Mechelen ook rechtstreeks naar A'dam en andere Nederlandse steden.
Qua werkgelegenheid zal je als Nederlandstalige ook niet verlegen moeten zitten.
Behalve Telenet(tv en internetprovider) heb je ook een groot industriepark in de randstad waar al de grote bedrijven zijn gelegen.
Het centrum Bruul-Ijzerenleen telt heel wat winkels en vind ik persoonlijk leuker dan het Antwerpse de Meir.
Als automobilist heb ik Mechelen minder graag als het op parkeren aankomt,het is vooral een fietser en voetgangersvriendelijk....je moet soms heel de stad rondrijden voor je ergens kan geraken.

ik parkeer me dan ook dichtbij het station en ga dan wandelen.

De Marokkanen daar hebben een hele slechte naam maar waar hebben ze wel een goede naam?
Het is wel waar dat die Marokkanen daar een speciaal karakter hebben maar als student heb ik de gelegenheid gehad om daar toffe en leuke mensen te leren kennen.
bovendien is Mechelen properder dan pakweg Molenbeek of Borgerhout.
Mechelen is trouwens de vorige hoofdstad van Belgie

Applaus
Alles goed verteld