Bekijk volle/desktop versie : Kamermeisje DSK praat voor het eerst met de pers



25-07-2011, 11:15

'Ik word als een xxxx behandeld'

Het kamermeisje dat de voormalige IMF-topman Dominique Strauss-Kahn beschuldigde van verkrachting in een hotel in New York heeft voor het eerst een interview gegeven. 'Door hem word ik als een xxxx behandeld', zegt Nafissatou Diallo in het Amerikaanse weekblad Newsweek. 'Ik wil dat hij naar de gevangenis moet. Ik wil dat hij beseft dat er plaatsen zijn waar hij zijn macht of geld niet kan gebruiken.'
De advocaten van de voormalige topman van het Internationaal Monetair Fonds reageerden onmiddellijk op het interview. Volgens hen wil de Diallo 'de publieke opinie verhitten in het nadeel van een verdachte in een lopende strafzaak'. Het kamermeisje maakt maandag ook haar opwachting in het programma 'Good Morning America' op televisiezender ABC.

De advocaten van Strauss-Kahn halen ook uit naar hun collega's die het kamermeisje vertegenwoordigen. 'Het gedrag van de advocaten is niet professioneel, ze overtreden de fundamentele regels van professioneel gedrag van advocaten', klinkt het in een mededeling.

Strauss-Kahn verschijnt op 1 augustus opnieuw voor de rechter. Hij werd begin juli vrijgelaten nadat er twijfel was gerezen over de geloofwaardigheid van het kamermeisje. Enkel zijn paspoort bleef ingetrokken.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110725_003

25-07-2011, 11:54


Hopelijk weet deze dame de klassenjustitie in de VS te weerstaan!