Bekijk volle/desktop versie : Hoe is jou moeder?



Pagina's : [1] 2 3

24-07-2011, 17:18
Heb jij een lieve zachtaardige moeder, die iedereen hulp aanbied en best naif is of heb je een moeder die streng maar rechtvaardig is.
Of heb je een moeder die andere liever niet hebben als 'schoonmoeder'? Heel streng en eigenwijs en alles moet op haar manier anders komen de hoorns tevoorschijn

Kun je met je moeder over alles praten? En welke adviezen geeft ze jou in je huwelijk? Zegt ze bij alles 'sbar' of geeft ze aan dat je met beide benen op de grond moet staan en jou rechten niet moet laten ontnemen door een ander.

Nou ben benieuwd!

Ps;
Mijn moeder is ook heel zachtaardig, maar wel rechtvaardig. Als ze iets vind zegt ze dat ook gelijk, en ze heeft eigelijk wel een beetje de broek aan thuis. Maar me stiefpa is ook een schatje, ze hebben mekaar getroffen!
Ze hebben echt nooit ruzie of what-ever. Echt mooi om zo'n speciale band te zien tussen je ouders.

24-07-2011, 17:24


Mijn moeder is een lieve, zachtaardige schat van een vrouw. Ze biedt eenieder hulp aan al moet ze zichzelf daarvoor wegcijferen. She is the kind of mom die iedereen als schoonmoeder wil hebben. Als advies in het huwelijk van haar kinderen zegt ze altijd sbar te moeten hebben en kwetst niemand.

Moge Allah mijn lieve yemma beschermen en haar belonen voor alles. Ameen.


24-07-2011, 17:30

Citaat door Jidjies_N_Asl:
Mijn moeder is een lieve, zachtaardige schat van een vrouw. Ze biedt eenieder hulp aan al moet ze zichzelf daarvoor wegcijferen. She is the kind of mom die iedereen als schoonmoeder wil hebben. Als advies in het huwelijk van haar kinderen zegt ze altijd sbar te moeten hebben en kwetst niemand.

Moge Allah mijn lieve yemma beschermen en haar belonen voor alles. Ameen.

Mooi om te horen

Allah gelek jou mama!

24-07-2011, 17:32

Citaat door Jidjies_N_Asl:
Mijn moeder is een lieve, zachtaardige schat van een vrouw. Ze biedt eenieder hulp aan al moet ze zichzelf daarvoor wegcijferen. She is the kind of mom die iedereen als schoonmoeder wil hebben. Als advies in het huwelijk van haar kinderen zegt ze altijd sbar te moeten hebben en kwetst niemand.

Moge Allah mijn lieve yemma beschermen en haar belonen voor alles. Ameen.

Niets aan toe tevoegen, na je eigenlijk heeft mijn moeder nog meer mooie eigenschappen .. maar laat ik het maar hier bij houden..
Ik denk dat bijna iedereen het zou kunnen beamen..

24-07-2011, 17:37


Wat ik wel vaak zie is dat vrouwen die 'te naif zijn' hun kinderen overspoelen met het woordje 'sbar' vooral in een huwelijk. Zie het regelmatig om mij heen, en dan denk ik ' wil je dat je dochter gelukkig is? of moet ze gewoon sbar hebben om getrouwd te blijven?'

24-07-2011, 17:40
Haha.. Alle moeders zijn geweldig..

24-07-2011, 17:42
Surfster: Nee hoor sommige hebben echte problemen met hun moeder.

24-07-2011, 17:43

Citaat door verhaalmaakster:
Wat ik wel vaak zie is dat vrouwen die 'te naif zijn' hun kinderen overspoelen met het woordje 'sbar' vooral in een huwelijk. Zie het regelmatig om mij heen, en dan denk ik ' wil je dat je dochter gelukkig is? of moet ze gewoon sbar hebben om getrouwd te blijven?'
Zulke moeders zijn niet naïef, die zijn egocentrisch.
Liever dat haar dochter getrouwd blijft en niemand die over hen lult dan een gescheiden dochter waar iedereen over lult.

24-07-2011, 17:55
Mijn Moeder een Parel op aarde,Elhamdoulilah!
Ze is zo zorgzaam,staat voor iedereen klaar en helpt anderen altijd.
Er is een Oudere buurvrouw van ons ook van Marokaanse komaf,die Meskiena verstoten is door haar kinderen en de rest van der Familie woont in Marokko,mijn moeder behandeld haar zoals haar eigen moeder.
Ze is bijna dagelijks bij ons thuis,ze voelt zich heel erg thuis meskiena,het is een oudere dame die veel dingen niet zelf meer kan.
En zo kan ik wel doorgaan,mijn moeder is te goed voor deze wereld.
Ze is de Ideale schoonmoeder,dat durf ik voor de volle 100% te zeggen.
Moge Allah haar beschermen voor al het kwaad en haar inshAllah het paradijs schenken
En haar nog vele gezonde jaren schenken en veel geluk.Geldt zowel voor mijn Vader..

24-07-2011, 18:00

Citaat door verhaalmaakster:
Wat ik wel vaak zie is dat vrouwen die 'te naif zijn' hun kinderen overspoelen met het woordje 'sbar' vooral in een huwelijk. Zie het regelmatig om mij heen, en dan denk ik ' wil je dat je dochter gelukkig is? of moet ze gewoon sbar hebben om getrouwd te blijven?'
Gelukkig hebben mijn broers en zussen het goed. Mijn moeder adviseert altijd om geduld te hebben en een stap terug te nemen, omdat het vaak niet zo erg is. Mijn moeder weet wel wat de grens is dat weet ik zeker.

24-07-2011, 18:02
Mijn mama zit in een midlife-crisis,al zeker een jaar.



Héél vermoeiend

24-07-2011, 18:10
Alle moeders zijn perfect

24-07-2011, 18:18



Citaat door Jidjies_N_Asl:
Mijn moeder is een lieve, zachtaardige schat van een vrouw. Ze biedt eenieder hulp aan al moet ze zichzelf daarvoor wegcijferen. She is the kind of mom die iedereen als schoonmoeder wil hebben. Als advies in het huwelijk van haar kinderen zegt ze altijd sbar te moeten hebben en kwetst niemand.

Moge Allah mijn lieve yemma beschermen en haar belonen voor alles. Ameen.

Allahoema ameen en voor onze moeders allemaal..

24-07-2011, 18:18
Ik heb het zeker niet makkelijk gehad met mijn moeder ze was een pittige en afstandelijke vrouw. Terwijl ze wel heel veel van ons hield dat wel. Alleen liet ze dat op een andere manier zien. Ze was altijd negatief en gaf nooit positieve energie te of liefde te uiten. Heb het jaren geprobeerd, maar op een gegeven moment gewoon geaceppteerd dat zij zo is...en lkhair inchallah. Zou ook niet zonder haar kunnen hou ook veel van der. Het blijft toch je moeder.
Nu werk ik met kinderen op de afdeling en zie ik soms ook kindertjes die veel liefde missen van hun moeder. Die geef ik dan altijd extra veel knuffels dat is mijn manier om iets terug te doen. Om hoe ik uiteindelijk de persoon ben geworden die ik nu ben elhamdoulilah. Ondanks dat ik als kind ook graag een liefdevolle band met me moeder had gehad of dat er in ieder geval die positieve energie in huis van iemand zoals je moeder kwam.

24-07-2011, 18:29
mijn moeder is gezellig, helpt waar ze kan, veel bezig met haar dien en altijd vrolijk.

I love my mummy

Pagina's : [1] 2 3