Bekijk volle/desktop versie : Huwelijks crissis



Pagina's : [1] 2

24-07-2011, 16:17
Dames,

Ik zat zo na te denken en toen kwam ik op deze vraag:
Stel je hebt ruzie met je man emoties lopen hoog op en er worden dingen gezegt om de ander te kwetsen.
Je man of jij besluit even een time out te willen en gaat voor 1 a 2 dagen weg om tot bezinning te komen.

Dit komt wel eens voor bij ons, dan wil een van ons effe tot zich zelf komen en gaan naar een van de ouders ofzo.
Maaarrrrr...
Nu komt het: ik zat zo te denken.
Vroeger als ik een conflikt had met ouders, broer of zus en geloof me toen liepen de emoties ook hoog op, neemt niemand een time out, en hij deed dat ook nooit, hij heeft zelfs anderhalf jaar niet tegen zijn oudste broer gepraat alleen ruzies, en nog bleven ze in het zelfde huis wonen, hij nam nooit een time out, sterker nog hij vertelde nooit ergens anders te hebben geslapen dan thuis.
Ben ook van mening, dat als je een ruzie hebt, je moet afkoelen, een rondje buiten lopen ofzo en dan rustig met elkaar wanneer de emoties wat bedaard zijn erover te praten. Een probleem kan je niet ieder los van elkaar oplossen, je bent getrouwd en als het indd. zou werken dat je appart van elkaar een goede band kunt creeren, dan was ons wel opgedragen niet samen te leven nadat je getrouwd bent, maar appart van elkaar.

Maar dames graag jullie mening:
Zijn jullie of jullie partners ook van het "ik ga 1 a 2 dagen uitbozen", of praten jullie het uit en blijven jullie onder 1 dak no matter what...

24-07-2011, 16:22


nee onze ruzies blijven altijd binenshuis hij gaat zelfs niet de deur uit om een rondje te maken

24-07-2011, 16:25
Als er conflicten ontstaan blijft het tussen onz..Ga mijn ouders dr niet mee belasten.

24-07-2011, 16:25
Ik heb time outs nodig dus ja..

24-07-2011, 16:25


hihi appart moet natuurlijk apart zijn, mijn god, 2 keer zelfs, sorry ben een beetje dislectisch...

24-07-2011, 16:29

Citaat door souraya22:
nee onze ruzies blijven altijd binenshuis hij gaat zelfs niet de deur uit om een rondje te maken
Oke, zodra bij ons de emoties hoog oplopen staat hij met een been buiten bij wijze van spreken hahaha.
Maar ik probeer dat ook steeds uit te leggen, eerst praten dan kun je gaan en staan waar je wilt...

24-07-2011, 16:31

Citaat door Astu:
Als er conflicten ontstaan blijft het tussen onz..Ga mijn ouders dr niet mee belasten.
Meestal gaan we er naar toe onder het mom van we hebben jullie gemist, ze weten dan niet dat we ruzie hebben.
Ruzies blijven wel tussen ons, alleen niet uitgepraat, hij kan er makkelijk mee leven, maar ik vind dat niet de juite manier, omdat het zich steeds herhaalt.

24-07-2011, 16:33

Citaat door Surfster:
Ik heb time outs nodig dus ja..
Hahahaha ook een time outer, spreek je het wel die zelfde dag uit, of ga je en laat je de ander zweten...

Ik moet eerlijk bekennen, ik neem ook wel eens time out, na 1 dag mis je de ander en lijkt de ruzie hellemaal niets meer.
Maar ik vind het geen manier, juist daarom, je zegt alles is vergeten en vergeven, maar de 1ste de beste ruzie, ( ga vooral ik) alles van de vorige keer nog eens oprakelen omdat het me nog steeds dwars zit...

24-07-2011, 16:40
Nou weglopen van een ruzie lijkt me niet echt goed en ouders erbij betrekken al helemaal niet. Tenzij jullie er echt niet uitkomen.

24-07-2011, 16:58
effe gaan rijden ofzo , hij of ik, maar niet bij ouders kamperen voor 2 dagen om daar het kampvuur aan te steken.......

24-07-2011, 17:02

Citaat door nadiak:
Nou weglopen van een ruzie lijkt me niet echt goed en ouders erbij betrekken al helemaal niet. Tenzij jullie er echt niet uitkomen.
Het is wel belangrijk dat je niet gelijk na een ruzie time out neemt maar soms is het fijn om even afstand te hebben. Effe dingen relativeren en zo.

Time out klinkt wel heel dramatisch moet ik zeggen..

24-07-2011, 17:03

Citaat door mecho:
Hahahaha ook een time outer, spreek je het wel die zelfde dag uit, of ga je en laat je de ander zweten...

Ik moet eerlijk bekennen, ik neem ook wel eens time out, na 1 dag mis je de ander en lijkt de ruzie hellemaal niets meer.
Maar ik vind het geen manier, juist daarom, je zegt alles is vergeten en vergeven, maar de 1ste de beste ruzie, ( ga vooral ik) alles van de vorige keer nog eens oprakelen omdat het me nog steeds dwars zit...
Wel uitspreken natuurlijk, niet weggaan en dan terug komen alsof er niets is gebeurd.. dat is gewoon dom.

Maar af en toe tijd voor jezelf nemen, niks mis mee

24-07-2011, 17:06



Citaat door mecho:
Oke, zodra bij ons de emoties hoog oplopen staat hij met een been buiten bij wijze van spreken hahaha.
Maar ik probeer dat ook steeds uit te leggen, eerst praten dan kun je gaan en staan waar je wilt...
wel af en toe zou ik willen dat ie ffe mij met rust liet en weg zou gaan gewoon effe alleen zijn zonder hem

24-07-2011, 17:12
Heb het maar 1x meegemaakt, maar dan was het dat mijn man ff een rondje ging lopen buiten. We hebben dan ook niet veel ruzie. Voor de rest hoeft niemand te weten wat er binnenshuis gebeurd, als het om kleine discussietjes gaat.
Heb nooit mijn ouders erbij betrokken, en hij nooit zijn ouders.

24-07-2011, 17:13

Citaat door Surfster:
Wel uitspreken natuurlijk, niet weggaan en dan terug komen alsof er niets is gebeurd.. dat is gewoon dom.

Maar af en toe tijd voor jezelf nemen, niks mis mee
Dat is wel heel raar, heb je net een ruzie gehad kom je terug en doe je alsof er niets is gebeurd huh

Pagina's : [1] 2