Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Er tip en top goed uitzien voor je MAN | deel II |



21-07-2011, 15:01

Assalamu Alaikoem lovely sisters,

Zoals jullie weten is het voor elke man prettig als zij thuis komen van een lange dag gewerkt en dat zij een verzorgde vrouw thuis aantreffen en geen bezweten onverzorgde type.

Zoals je ook weet is reinheid voor de moslimvrouw erg belangrijk.
Plaats hier wat tips en trucjes en geef ook aan wat jij aan jezelf doet voor je man, maar natuurlijk ook voor je zelf.



We zijn benieuwd!



Door ‘Abdullaah Ibn Mas’ood radiallaahu ‘anhu is overgeleverd dat dat de Profeet sallallaahu ’alayhi wa sallam heeft gezegd: ‘Niemand zal het Paradijs binnen treden die trots in de gewicht van een atoom in zijn hart heeft.’ Een man zei: ‘Wat als een man er van houdt dat zijn kleren er goed uit zien en dat zijn schoenen er mooi uit zien?’ Hij sallallaahu ’alayhi wa sallam zei: ‘Allah is De Schoonste en houdt van schoonheid. Trots (zijn) betekent het ontkennen van de waarheid en neerkijken op [andere] mensen’ [1]


Ook heb ik wat handigs hier in deze topic meegekregen wat betreft harsen! Een wax die je zelf kunt maken en kunt gebruiken! Volgens sommige leden is het prima te doen!

[video=youtube;S_pHrD2FJZk]http://www.youtube.com/watch?v=S_pHrD2FJZk[/video]


21-07-2011, 15:47


Je haar..
Dat is echt heel belangrijk!
Ik had een x gelezen dat uit een wetenschappelijk onderzoek bleek dat mannen het eerst kijken naar je haar.
Ik denk dat je je haar sowieso wel 1x in de week een masker moet geven en echt goed moet verzorgen.

Tips:
- Amla olie. (voed het haar, zeker voor droog haar, is een kwestie van olie insmeren, een vlechtje maken en zo laten)
- Argan olie. (werkt echt heel goed!)
- Mayonaise (ik heb dit een x geprobeerd.. maar het werkte niet echt wauw, maar bij anderen kan wel werken)
- Citroensap (voor een lichtere kleurtje)
- Henna (supergoed voor je haar, maar je kan dan ondertussen je haar niet verven!)
- Na het wassen van je haar afsluiten met koud water (dan glanst je haar meer)

x Ik ben zelf (nog) niet getrouwd

21-07-2011, 16:05
Als ik thuis kom, gooi ik mezelf in een pyjama en begin ik te koken. Nog voordat mijn man thuis kom stap ik de douche in en kleed ik me om in iets leuks/comfortabel. Ik houd er absoluut niet van om als een sloddervos naast mijn man te zitten.

Ruik in ieder geval verzorgd. Douchen, een lekkere deo, bodylotion, een lekkere serum in je haar. Mijn man houdt van frisse geurtjes.

21-07-2011, 16:23

Citaat door lolita1997:
Je haar..
Dat is echt heel belangrijk!
Ik had een x gelezen dat uit een wetenschappelijk onderzoek bleek dat mannen het eerst kijken naar je haar.Ik denk dat je je haar sowieso wel 1x in de week een masker moet geven en echt goed moet verzorgen.

Tips:
- Amla olie. (voed het haar, zeker voor droog haar, is een kwestie van olie insmeren, een vlechtje maken en zo laten)
- Argan olie. (werkt echt heel goed!)
- Mayonaise (ik heb dit een x geprobeerd.. maar het werkte niet echt wauw, maar bij anderen kan wel werken)
- Citroensap (voor een lichtere kleurtje)- Henna (supergoed voor je haar, maar je kan dan ondertussen je haar niet verven!)
- Na het wassen van je haar afsluiten met koud water (dan glanst je haar meer)x Ik ben zelf (nog) niet getrouwd
Klopt als een bus!!! Ook bij vrouwen hoor, kijk gwn naar ons meisjes. Als we naar een trouw gaan en we hebben onze kleedjes aan maar onze haren moeten gedaan worden, dan trekken we gwn op nix. Maar als onze haren gedaan zijn én pyjama aanhebben dan zijn we ineens wel de moeite

Ooooow leuk, die 2 tips wist ik niet! Citroensap lang laten trekken of...? Koud water laat haren glanzen? Dat wist ik ook niet?

Als ik thuis ben dan zie ik ér écht ni uit! Pyjama, hoofddoek (die kleine witte die mensen dragen na het douchen :hihi om geen haren in het eten te vinden later , ik heb een kind van 6mnd dus dat vergt ook moeite, tijd en energie.. Dus wat doe ik?

Voor mijn man thuis komt, leg ik mijn baby in zn badje en was ik hem snel even om ook fris te ruiken.
Het eten is dan al paraat
Huis is netjes en wat met parfum een beetje gespoten in de salon
Dan ga ik zelf snel eventjes onder de douche
Zweetgeur en "keuken-geur" wegwassen. Want ookal riek je hetzelf niet, andere rieken het wel!
Snel een leuk satijnen jurkje (of iets anders want er bestaan ook leuke pyjama's) aantrekken
wat met parfum sprinkelen (NIET TE VEEL) anders is da weer m3ayek
Na het douchen heb ik dan een fris bodylotion aangebracht
Mijn haren wat deftig maken
En dan maar wachten

Mijn man haaaat make-up tot mijn groootste spijt
Op een dag heb ik eens potlood gedaan en door de warmte was het een beetje uitgelopen.
En toen hij binnenkwam zij hij: je ziet eruit als een panda

21-07-2011, 16:25



Citaat door Yasmina_b:
Klopt als een bus!!! Ook bij vrouwen hoor, kijk gwn naar ons meisjes. Als we naar een trouw gaan en we hebben onze kleedjes aan maar onze haren moeten gedaan worden, dan trekken we gwn op nix. Maar als onze haren gedaan zijn én pyjama aanhebben dan zijn we ineens wel de moeite

Ooooow leuk, die 2 tips wist ik niet! Citroensap lang laten trekken of...? Koud water laat haren glanzen? Dat wist ik ook niet?

Als ik thuis ben dan zie ik ér écht ni uit! Pyjama, hoofddoek (die kleine witte die mensen dragen na het douchen :hihi om geen haren in het eten te vinden later , ik heb een kind van 6mnd dus dat vergt ook moeite, tijd en energie.. Dus wat doe ik?

Voor mijn man thuis komt, leg ik mijn baby in zn badje en was ik hem snel even om ook fris te ruiken.
Het eten is dan al paraat
Huis is netjes en wat met parfum een beetje gespoten in de salon
Dan ga ik zelf snel eventjes onder de douche
Zweetgeur en "keuken-geur" wegwassen. Want ookal riek je hetzelf niet, andere rieken het wel!
Snel een leuk satijnen jurkje (of iets anders want er bestaan ook leuke pyjama's) aantrekken
wat met parfum sprinkelen (NIET TE VEEL) anders is da weer m3ayek
Na het douchen heb ik dan een fris bodylotion aangebracht
Mijn haren wat deftig maken
En dan maar wachten

Mijn man haaaat make-up tot mijn groootste spijt
Op een dag heb ik eens potlood gedaan en door de warmte was het een beetje uitgelopen.
En toen hij binnenkwam zij hij: je ziet eruit als een panda
.

21-07-2011, 16:26

Citaat door fadoua26:
.
Echt erg..

21-07-2011, 16:29
Mijn man vindt het niet erg als ik make-up draag, maar hij vindt het prachtig als ik een schoon gezichtje heb zonder make-up.

We hebben een soortgelijke ritueel wat betreft jezelf opfrissen. Satijnen jurkjes zijn geweldig, waar koop jij ze in?

21-07-2011, 16:34

Citaat door fadoua26:
Mijn man vindt het niet erg als ik make-up draag, maar hij vindt het prachtig als ik een schoon gezichtje heb zonder make-up.

We hebben een soortgelijke ritueel wat betreft jezelf opfrissen. Satijnen jurkjes zijn geweldig, waar koop jij ze in?
Mijn man haaaaaaaaaaaaaaaaaaat make-up! Omdat hij me altijd als naturelleke heeft gekend heb ik ook geen make-up nodig maar toch.. Elke vrouw wilt zich af en toe opmaken.

Ah leuk haha, ooooooh ik hou ervan om die satijn tegen mn huid te voelen. Ik koop ze van de Hunkemoller, maar ben de maandag naar de C&A geweest en ze hadden daar ook écht moooooie satijnen jurkjes, pyjamas..

http://www.hunkemoller.nl/nachtmode/slipdresses-babydolls.html?p=2
In de hunkemoller hebben ze écht goede soldes gdn. Neem een kijkje zou ik zeggen

21-07-2011, 16:35
@Yasmina_B

Ja, die tips werken echt!
Betreft het citroep in de haar heb ik even een stappenplan voor je opgezocht.

1.Leg een handdoek op je schouders om je kleren te beschermen.
2.Snij een citroen doormidden en pers hem uit.
3.Maak je haar nat.
4.Masseer je haar in met citroensap.
5.Ga buiten in het zonnetje liggen of zitten en laat het minstens 15 minuten intrekken of fohn je haar helemaal droog.
6.Was daarna je haar goed om overtollig citroensap eruit te krijgen.
7.Eventueel kun je nog een haarmasker aanbrengen, om je haar goed te verzorgen en daarmee zorg je er ook meteen voor dat je haar niet ernstig beschadigd wordt door het citroensap

En betreft het afspoelen met koud water na het wassen van je haar klopt echt!
Want dan sluiten de haarschubben waardoor je haar meer gaat glanzen..

Hahahaha, je pakt het wel goed aan! Goeie strategie!
En sowieso moet je altijd frisjes ruiken... althans als je man in de buurt is..
Het is ook leuk om een beetje verassend te blijven...
Niet alles steeds standaard te doen.. dus gwn een keertje naar de kapper of voor een groen ooglijntje.. (staat mooi bij bruine/zwarte ogen) Ook al vind je man makeup niet mooi.. misschien vindt hij dat het je leuk staat.. you never know..
Tenzij hij het echt niks vind.. maar ik denk dat het verassend blijven wel iets is wat een man leuk vind..
Hij weet niet wat hij kan verwachten...

21-07-2011, 16:36
Bij de hunkmoller hebben ze veel sale!
Ik was er eergister en zag ook veel satijnen jurkjes hangen!

21-07-2011, 16:40

Citaat door lolita1997:
@Yasmina_B

Ja, die tips werken echt!
Betreft het citroep in de haar heb ik even een stappenplan voor je opgezocht.
1.Leg een handdoek op je schouders om je kleren te beschermen.
2.Snij een citroen doormidden en pers hem uit.
3.Maak je haar nat.
4.Masseer je haar in met citroensap.
5.Ga buiten in het zonnetje liggen of zitten en laat het minstens 15 minuten intrekken of fohn je haar helemaal droog.
6.Was daarna je haar goed om overtollig citroensap eruit te krijgen.
7.Eventueel kun je nog een haarmasker aanbrengen, om je haar goed te verzorgen en daarmee zorg je er ook meteen voor dat je haar niet ernstig beschadigd wordt door het citroensap

En betreft het afspoelen met koud water na het wassen van je haar klopt echt!
Want dan sluiten de haarschubben waardoor je haar meer gaat glanzen..

Hahahaha, je pakt het wel goed aan! Goeie strategie!
En sowieso moet je altijd frisjes ruiken... althans als je man in de buurt is..
Het is ook leuk om een beetje verassend te blijven...
Niet alles steeds standaard te doen.. dus gwn een keertje naar de kapper of voor een groen ooglijntje.. (staat mooi bij bruine/zwarte ogen) Ook al vind je man makeup niet mooi.. misschien vindt hij dat het je leuk staat.. you never know..
Tenzij hij het echt niks vind.. maar ik denk dat het verassend blijven wel iets is wat een man leuk vind..
Hij weet niet wat hij kan verwachten...
Bedankt voor de moeite lieve schat!!!
Ga ik zéééééker eens proberen.

En jah jah, geloof mij zo zie ik er niet élke dag uit hoor
Hij ziet me vaak héél normaal, maar als ik me opmaak en opfris doe ik het te goed
Want hij weet idd niet wnr hij iets van mij kan verwachten

21-07-2011, 16:41

Citaat door Yasmina_b:
Mijn man haaaaaaaaaaaaaaaaaaat make-up! Omdat hij me altijd als naturelleke heeft gekend heb ik ook geen make-up nodig maar toch.. Elke vrouw wilt zich af en toe opmaken.

Ah leuk haha, ooooooh ik hou ervan om die satijn tegen mn huid te voelen. Ik koop ze van de Hunkemoller, maar ben de maandag naar de C&A geweest en ze hadden daar ook écht moooooie satijnen jurkjes, pyjamas..

http://www.hunkemoller.nl/nachtmode/slipdresses-babydolls.html?p=2
In de hunkemoller hebben ze écht goede soldes gdn. Neem een kijkje zou ik zeggen
Ik heb bijna elke satijnen jurkje van de hunkemoller. Verder kan ik ze nergens vinden, maar nu hoor ik dus dat ze bij de C&A dus ook leuke jurkjes verkopen. Dank je voor de tip!

21-07-2011, 16:43



Citaat door fadoua26:
Ik heb bijna elke satijnen jurkje van de hunkemoller. Verder kan ik ze nergens vinden, maar nu hoor ik dus dat ze bij de C&A dus ook leuke jurkjes verkopen. Dank je voor de tip!


Ik koop ze ook af en toe in die pakistaanse winkels ofzo.. Soms heb je daar iets leuks hangen die je ergens anders dan niet vind

21-07-2011, 16:48
Meiden, goede tips allemaal. Ik heb erg droog haar, kent iemand een goede product die ik kan gebruiken??

21-07-2011, 16:49

Citaat door Yasmina_b:
Bedankt voor de moeite lieve schat!!!
Ga ik zéééééker eens proberen.

En jah jah, geloof mij zo zie ik er niet élke dag uit hoor
Hij ziet me vaak héél normaal, maar als ik me opmaak en opfris doe ik het te goed
Want hij weet idd niet wnr hij iets van mij kan verwachten
Geen probleem schat, doe het graag!
Dats nice...
Leuk hoor!!!

UP!! meer tips.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77