Bekijk volle/desktop versie : Koeweit investeert in TGV Marokko



21-07-2011, 11:40
Koeweit leent Marokko een bedrag van 712 miljoen Dirham voor de financiering van de TGV.

De lening is afkomstig van het Koeweitse Fonds voor Arabisch Economische Ontwikkelingen.

Dit bedrag zal ten goede komen aan de financiering van de high-speed treinverbinding tussen Tanger en Casablanca. Deze verbinding is voornamelijk bedoeld om de grote afstanden in het land makkelijker te overbruggen. Ook is het de bedoeling dat met dit geldbedrag het spoorwegennet en de spoorwegdiensten verbeterd zullen worden.

Bron: ANMV/ Hespress

21-07-2011, 13:10


Kuwait is niet te vertrouwen!

21-07-2011, 13:19
Tanger-Casa is in mijn ogen al makkelijk bereikbaar via de autosnelweg en ja zelfs met de trein.

Fez,al hoceima en dat zijn slechts 2 voorbeelden die meteen bij me opkomen zijn minder snel toegankelijk vanuit tanger

in mijn ogen en dat is mijn bescheiden mening,begin je pas met tgv's te werken als je een degelijke bus,metro en tramverbindingen hebt.

ik huur in tanger praktisch bijna altijd een wagen en vanaf volgend jaar insha'allah wil ik een auto naar daar brengen en stallen.
de taxis daar zijn dan wel goedkoop maar het is wel een loterij!
sommigen lijken net uit een gekkenhuis ontsnapt

21-07-2011, 13:20

Citaat door thekingmaroc:
het is een lening wat zal de rente zijn op zo iets ik ben daar echt benieuwd na
ALs het ware Moslims zijn, dan zal hier geen sprake moeten zijn van rente.


I doubt it.
Wa Allahoe a3lem.

21-07-2011, 15:44


Negatieve reacties allemaal stelletje zeikerds...

Komt er een arabisch land investeren in Marokko dan is het weer niet goed. Ik weet dat Saoedi Arabie 2% rente rekent aan Marokko betreft leningen. Dus Koeweit zal misschien hetzelfde gaan rekenen.

Hoewel alle beetjes bij elkaar helpen vergeten mensen dat 712 miljoen dirham (+/- 63 miljoen euro) maar een kleine deel is van de totale 2.8 miljard euro kostende TGV project.

22-07-2011, 21:10
hallo ze kunnen beter investeren in de armoede daarzo wtf

24-07-2011, 14:03
Voor wat hoort wat. Wat? dat is en blijft gissen, maar het zal wel een grotere voordeel bieden aan kuweit.

25-07-2011, 06:35
Treintje komt zo, treintje komt zo tuut tuut....