Bekijk volle/desktop versie : 7arram?



20-07-2011, 00:29
ik hoor vaak mensen zeggen dat het 7arram is als je op je buik ligt en als ik dan vraag waarom zeggen ze ''weetikniet''

weten jullie het mischien ?

20-07-2011, 00:53


echt heel erg bedankt!

20-07-2011, 01:29

Citaat door Oem-Nadir:
Alle lof zij Allah.


De reden hiervoor is dat de Profeet (vrede en zegeningen met hem) het verboden heeft. Er is niets goeds, of hij heeft ons de weg er naar toe gewezen. En er is niets slechts, of hij heeft ons er voor gewaarschuwd. Yaciesh ibnoe Thihfah Al-Ghiefaari overleverde dat zijn vader zei: "Ik verbleef als gast bij de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) onder de andere behoeftigen waar hij gastheer van was. De Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) kwam in de nacht zijn gasten bezoeken, en hij zag mij op mijn buik liggen. Waarna hij mij schopte met zijn voet en zei: ,,Lig niet op deze manier, want dit is een ligging die Allah verafschuwt.”

Volgens een andere overlevering raakte de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) hem aan met zijn voet en maakte hem wakker, waarna hij (vrede zij met hem) zei: “Lig niet op deze manier, want zo liggen de mensen van de Hel.” (overgeleverd door Ahmad, at-Tirmidhi en al-Albaani)


En dit is een algemeen verbod dat zowel voor de mannen als voor de vrouwen geldt, omdat de basisregel is dat een wet voor beide geslachten geldt, tenzij er een bewijs is waarbij het verschil aangetoond wordt.
Deze zeug leeft ook nog?

20-07-2011, 02:35
de shaitan slaapt ook op zijn buik heb ik gehoort..

20-07-2011, 09:04


De mensen in de hel liggen op hun buik idd. Bedankt Oem-Nadir voor het stukje.