Bekijk volle/desktop versie : Dames heb hulp nodig voor een vriendin van me!



19-07-2011, 13:59
Salaam,

Mijn vriendin heeft per direct een woning nodig in den haag (pariculierhuren) . Ze heeft namelijk 2 kinderen en ze is weggegaan bij haar man!
Wegens veel omstandigheden kan ze niet in dat huis wonen van haar man! Anders pakt hij haar kinderen af.

Ze heeft alles geprobeerd, en ze jeugdzorg heeft haar duidelijk gemaakt dat als ze geen huis heeft voor september haar kinderen worden afgepakt!

Dit meisje heeft verder niemand in nederland!

Dus please wie kan me helpen! Waar moet ik zijn? en bij wie moet ik informeren.

19-07-2011, 14:07


Niemand die me kan helpen?

19-07-2011, 14:09
Op marktplaats/speurders etc. kun je kijken. Je kan ook kijken of er recreatiewoningen verhuurd worden (denk dat wel pas na de zomervakantie zal zijn), misschien niet de ideale woon omstandigheden, maar dan heeft ze in ieder geval een dak boven haar hoofd. Kan ze helemaal niks vinden, misschien dat het Leger des heils wat is? Informeer bij haar gemeente wat ze voor haar kunnen doen, neem een maatschappelijk werkster.
Vreselijke situatie vooral met kinderen. Sterkte en succes

19-07-2011, 14:19

Citaat door h_anane21:
Salaam,

Mijn vriendin heeft per direct een woning nodig in den haag (pariculierhuren) . Ze heeft namelijk 2 kinderen en ze is weggegaan bij haar man!
Wegens veel omstandigheden kan ze niet in dat huis wonen van haar man! Anders pakt hij haar kinderen af.

Ze heeft alles geprobeerd, en ze jeugdzorg heeft haar duidelijk gemaakt dat als ze geen huis heeft voor september haar kinderen worden afgepakt!

Dit meisje heeft verder niemand in nederland!

Dus please wie kan me helpen! Waar moet ik zijn? en bij wie moet ik informeren.
Hoe is ze in hemelsnaam in aanraking gekomen met jeugdzorg?
Hoezo pakt haar man dr kinderen af?

Als ze particulier kan huren, dan heeft ze vast een baan en dus inkomen..en dus niet op dr mondje gevallen.

Stop acting like a victim and be a fighter.

19-07-2011, 14:27


Lieve meid,
Ik kan niet alles in details vertellen!
Zij is pas 15 jaar in NL, En haar man die had alle macht over haar, ze weet en kent niets!
Maar ze krijgt geld te leen van haar oom!

Als ze meer wist zou ik hier niet om hulp vragen!

19-07-2011, 15:05
En is een opvanghuis niets voor haar, geloof me ik ken veel vrouwen die daar hebben gezeten, en ze werden goed geholpen en begeleid door de hulpverleners als zowel maatschapelijk werksters daar.

19-07-2011, 15:24
alle woningbouwverenigingen afbellen en alle makelaars

19-07-2011, 15:30
risico van het vak ....

19-07-2011, 15:31
Heeft ze een baan..??

19-07-2011, 15:54
Ze moet tijdelijk naar de crisisopvang in haar eigen woonplaats, dat ka volgens mij via maatschappelijk werk.