Bekijk volle/desktop versie : Mertens droomt van WK-winst met België



19-07-2011, 12:38
Dries Mertens wil met PSV prijzen pakken om daarna nog een stap omhoog te maken, maar ook met het nationale team van België heeft de aanvallend ingestelde speler ambities. Mertens droomt zelfs hardop van een WK-titel.

"Binnen vijf jaar zijn wij Nederland voorbij. Dan kunnen we óók in de buurt van een WK-finale komen", zegt de Belgische voetballer in gesprek met NUsport. "Misschien winnen we zelfs wel de titel. We hebben echt grote talenten hoor. Let op mijn woorden: binnen vijf jaar is België wereldtop. Schrijf dat maar op."

"Het komende EK komt misschien nog te vroeg voor ons, dat moeten we nog maar zien te halen. Maar in de volgende kwalificatiereeks staan we er zeker", aldus de voormalig speler van AGOVV Apeldoorn en FC Utrecht.

Naast grootse prestaties met het nationale team, droomt de 24-jarige Mertens ook van de absolute wereldtop op clubniveau. "Ik droom van titels winnen met België en spelen bij de wereldtop. Barcelona, Real Madrid en Chelsea blijven mijn droomclubs. Nog steeds hoop ik daar ooit terecht te komen."