Bekijk volle/desktop versie : Dag indeling maand RAMADAN!!!



18-07-2011, 13:14
sallamo 3aleikom dames
ik wil het hier wat gezellig maken en dat bij ieder zijn ramadan 'kriebels' naar boven komen.
zoals de title al vanzelf spreekt
Deel julie dag indeling tijdens de heilige maand ramadan hier met ons op m.nl
okee ik zal beginnen

's morgens: OPSTAAN
tussen door wat koran reciteren en do3a's ofcourse
's middags: de tijd een beetje verdoezelen he opruimen poetsen shoppen met vriendinnen wandelen (het verschilt van dag tot dag en natuurlik ook van het weer)

late namiddag: eten klaar maken (mama helpen) dus maak ik gwn het dessert
tussen door nog wat opruimen
etenstijd: alles klaar zetten op tafel ( en ik ben zoals altijd het laatst die begint met eten)
na het ETENSTIJD: alles afruimen en hop de vaatwasmachine in (als mams alles op tafel klaar zet moet ik afruimen en als zei afruimt moet ik ervoor alles klaar zetten dus het wordt afgewisseld)

s'avonds: tarawi7 gaan bidden in de moskee met paps en broer
late avond : met een zak chips voor de tv tot zo'n uur of half 2 maar dit jaar zal ik die zak chips achterwegen moeten laten ik eet op een avond 1 hele zakken van 250 gr ( xxl)
SO PEOPLE SHARE YOUR EXPERIENCE OF THE DAY OF RAMADAN ( okeee kmoet mijn engels terug gaan studeren)
m3a salama meiden

18-07-2011, 13:19


wel bekeken maar niet gereageerd
komaan mensen uupppp dan voor me
up up

18-07-2011, 16:56
Ik ga deze maand de quran geheel uit te lezen INshaAllah !
Daarbij is de beloning voor het lezen van de Koran gigantisch, waardoor we veel beloning zouden mislopen als we het reciteren van de Koran achterwege zouden laten tijdens de Ramadan.
De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd:

“Reciteer de Qur’aan !!! want op de Dag des Oordeels zal het verschijnen als een bemiddelaar voor zijn Ashaab (degenen die het lazen, memoriseerden en uitvoerden).” 3

Voor de gene die Inshallah ook de quran willen uit lezen in de Ramadan is hier een handig schema per dag .
http://ramadantijd.nl/koran-uitlezen-ramadan

xxHet eerste cijfer voor de dubbele punt staat voor het hoofdstuknummer en het tweede cijfer staat voor het versnummer. Dus wanneer je de Koran één keer wilt uitlezen in de Ramadan, dan lees je op de eerste dag vanaf het eerste vers van Surah Al-Fatiha tot en met versnummer 141 in Surah Al-Baqarah.

Ik kan niet wachten !!!

Wasalaamou3alaikum wara7matullah

19-07-2011, 10:03
Hello ladies.
Zo ziet mijn dag indeling er uit insh allah, dus opstaan bij shoer het is mijn man die alles klaar maakt rond die tijd, dus ik gewoon lekker eten dan afruimen maaar alleen in de keuken doen dan bidden en koran lezen insh allah en gaan slapen, rond 10u half elf staat mijn zoontje, dan opstaan ontbijtje maken voor hem, en aan mijn huishouden beginnen zoals altijd tot in de puntjes,
In de late middag: dan is het tijd om te bidden, en na het gebed terug koran lezen, groentjes geven voor de bebe, en aan het eten beginnen als ik weet dat we thuis gaan blijven, als ik naar mijn moeder of schoonmoeder ga, ga ik tussen die tijd waar ik normaal in moet koken gaan shoppen of boodschappen doen enz.... En het zal dan ondertussen al bijna etens tijd zijn dus als met manlief op tafel zetten en mijn kleien badje geven fles en in bed doen zo dat wij lekker rustig kunnen smullen. Daarna eerst bidden dan ruim ik alles af aangezien mijn vent altijd naar moskee gaat om tarawih te bidden, en na dat ik klaar ben de afwas enz heerlijk in de zetel met en knabbels en al de marokkaanse series kijken echt leuk tijdens ramadan soubhallah, Deze ramadan wordt zalig insh allah ik voel het gewoon,

19-07-2011, 14:34


salaam aleikoum ik voel dat deze ramadan best ramadan gaat zijn insh'allah kheb er al zin in
Deze maand insh'allah wil ik mij volledig zuiveren en praktiseren :-) ook natuurlijk de reste van het jaar en niet alleen de maand ramadan

dagindeling :

shoer : lekker eten , en veel water drinken , daarna fajr bidden , koran reciteren , dhikr verrichten . en slapen .

in de ochtend alles opruimen en kuisen . dagelijkse standaard activiteiten . boodschappen .

tijdens de ramadan staat ook de moskee voor de vrouwen ook altijd open dus bid ik ook dagelijks in de moskee en luister naar lezingen.

vooravond : eten klaarmaken , ( echt leuk :-) ) met etenstijd een dadel eten en melk drinken , met z'n allen salat maghreb bidden daarna kunnen we rustig eten . Soubhanallah we leggen zoveel op tafel en toch eten we weing hahaha echt grote ogen .

in de avond ook tarawi7 gaan bidden , en thuis lekker gezellig met de famillie zitten en kletsen betsen . tot in de vroege uurtjes

ook wekelijks spreken we met vriendinnen een af om te komen eten of bijeenkomsten te verrichten hmdl . echt prachtige maand ramadan kareem

19-07-2011, 16:15
ohh ik heb de ramadan kriebels al helemaal in me
zoooooooooo gezellig subhan'Allah

19-07-2011, 16:57
wat ik ook wil doen zijn de 99 namen van Allah leren en surah Al qaf en Al mulk . ook elke week ga ik over de profeten beetje bijleren insh'allah . :-)


ik up ook meeej

19-07-2011, 22:40
In de vakantie werken, daarna gewoon naar school. Dan is grotendeels van de dag al voorbij

21-07-2011, 14:55
Dit wordt mijn tweede Ramadan, heb er echt zin in! Een beetje Google-en en je vindt allerlei ideetjes voor schema's en voor de mama's: hele leuke knutselprojecten (nouja stiekem ook wel leuk voor grote meiden hihi)!

Ik wil deze maand de Koran helemaal lezen en wat nieuwe Marokkaanse gerechten leren maken! Insha'Allah lukt het ons allemaal om deze mooie doelstellingen te halen, en wie weet nog wel meer!