Bekijk volle/desktop versie : SD wil gegevens van de Belastingdienst



18-07-2011, 13:01
Voorlopige aanslag inkomstenbelasting van de Belastingdienst over 2010 en 2011.

Is een simpele vraag maar toch vraag ik het voor de zekerheid; de bedoeling is toch dat ik alle ontvangen papieren van de belastingdienst, huur en zorgtoeslag (2010+2011) inlever? Dus niet dat ik maar 1 bepaalde formulier moet inleveren? O, wat heb ik toch altijd 'n moeite met die belastingdienst..

18-07-2011, 13:03



Citaat door OkOk:
Voorlopige aanslag inkomstenbelasting van de Belastingdienst over 2010 en 2011.

Is een simpele vraag maar toch vraag ik het voor de zekerheid; de bedoeling is toch dat ik alle ontvangen papieren van de belastingdienst, huur en zorgtoeslag (2010+2011) inlever? Dus niet dat ik maar 1 bepaalde formulier moet inleveren? O, wat heb ik toch altijd 'n moeite met die belastingdienst..
Voorlopige aanslag inkomstenbelasting staat als het goed is ook je zorgtoeslag op (huurtoeslag weet ik niet zeker). Voorlopige aanslag inkomstenbelasting bepaalt je belastbaar inkomen. Denk dat de sociale dienst gewoon wil zien/weten of je niet ergens iets hebt bijverdiend.

Als je twijfelt over huur/zorgtoeslag zou ik ze gewoon ff bellen.

18-07-2011, 13:04

Citaat door OkOk:
Voorlopige aanslag inkomstenbelasting van de Belastingdienst over 2010 en 2011.

Is een simpele vraag maar toch vraag ik het voor de zekerheid; de bedoeling is toch dat ik alle ontvangen papieren van de belastingdienst, huur en zorgtoeslag (2010+2011) inlever? Dus niet dat ik maar 1 bepaalde formulier moet inleveren? O, wat heb ik toch altijd 'n moeite met die belastingdienst..
Gewoon al die papiertjes inleveren, dan kunnen ze nooit zeggen dat je gegevens achterhoudt.

De Asociale Dienst is een ramp met dat soort dingen, ben blij dat ik er nooit heen heb hoeven gaan...

Succes!

18-07-2011, 13:16

Citaat door maaltje:
Voorlopige aanslag inkomstenbelasting staat als het goed is ook je zorgtoeslag op (huurtoeslag weet ik niet zeker). Voorlopige aanslag inkomstenbelasting bepaalt je belastbaar inkomen. Denk dat de sociale dienst gewoon wil zien/weten of je niet ergens iets hebt bijverdiend.

Als je twijfelt over huur/zorgtoeslag zou ik ze gewoon ff bellen.
Ja heb ik net gedaan toen kreeg ik een dame aan de lijn (vgls mij marokk.) en ze zei dat ik gewoon alle papieren moet afleveren maar dat ze niet zeker wist of ze dat ermee bedoelen.

18-07-2011, 13:18



Citaat door OkOk:
Ja heb ik net gedaan toen kreeg ik een dame aan de lijn (vgls mij marokk.) en ze zei dat ik gewoon alle papieren moet afleveren maar dat ze niet zeker wist of ze dat ermee bedoelen.
ok, ik was ff vergeten dat ze halve retards aan de tel zetten bij de belastingdienst. Enige eis is dat ze weten hoe ze een tel. op kunnen nemen .

18-07-2011, 13:18

Citaat door Pleeborstel:
Gewoon al die papiertjes inleveren, dan kunnen ze nooit zeggen dat je gegevens achterhoudt.

De Asociale Dienst is een ramp met dat soort dingen, ben blij dat ik er nooit heen heb hoeven gaan...

Succes!
Dat dacht ik dus ook ja, heb alle papieren van 2010 en '11 bij elkaar gelegd en breng het straks langs. Ik ga geen 1 papier laten liggen.

Dank je.

18-07-2011, 13:19

Citaat door maghrabia86:
Waarschijnlijk wilt de SD dit controleren zodat ze kunnen toetsen of jij wel recht hebt op SD en of je dus niet onterecht gelden hebt ontvangen.
Klopt, dat staat in de brief inderdaad. Is een normale regel van de SD dus niet dat ze dat alleen aan mij vragen ofzo.