Bekijk volle/desktop versie : Marchisio: "Ik wil net zoveel winnen als Conte"



17-07-2011, 10:50
Claudio Marchisio, middenvelder van Juventus, is blij met de nieuwe trainer Antonio Conte. De 25-jarige Marchisio wil zijn trainer achterna. "Ik wil net zoveel met Juventus winnen als dat hij deed in zijn tijd als speler", sprak de Italiaan.

Conte kwam tussen 1992 en 2004 uit als speler voor Juventus. Hij wist met de club onder meer vijf landstitels en de Champions League te winnen. Marchisio is in ieder geval goed op weg om de 41-jarige trainer achterna te gaan. Conte blijkt gecharmeerd te zijn van de Turijn.

Na het met 12-1 gewonnen oefenduel met Val di Susa kreeg hij veel complimenten van zijn trainer. "Daar was ik erg blij mee. Het is fijn om wat meer naar voren te spelen. Als centrale middenvelder kan ik nu vaker voor het doel komen. Ik zou het geen enkel probleem vinden om op die positie de rest van het seizoen te spelen", vertelde Marchisio aan Italiaanse media.

Marchisio, die twee moeilijke jaren achter de rug heeft met de Oude Dame, denkt dat Juventus weer om de bovenste plekken in de Serie A gaat meestrijden. "De laatste twee seizoenen waren niet om over naar huis te schrijven. Dit jaar hebben we geweldige spelers en een coach die de club kent. Het gaat beter worden", aldus de middenvelder.