Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Sporten tijdens ramadan



16-07-2011, 12:45
In hoeverre is dat aan- of af te raden?

Wie van de leden is dit ook van plan, of houden jullie tijdens deze maand "pauze".

16-07-2011, 13:21


ik train altijd ramadan of niet. maar ja hoor dan wel dat er wat draden loszitten. Het is maar waar jij je goed bij voelt!

16-07-2011, 16:12

Citaat door Nawal1991:
ik train altijd ramadan of niet. maar ja hoor dan wel dat er wat draden loszitten. Het is maar waar jij je goed bij voelt!
Haha, zit er niet stiekem een steekje los?

Het plan is gewoon om door te sporten. Alleen wel weer minder intensief.
Vroeg me af hoe anderen er in stonden en het niet-drinken oplossen e.d.

17-07-2011, 00:44
Dit wil ik ook weten. Ik heb altijd tijdens de ramadan niks gedaan aan sport. Maar omdat ik nu heel wat kilos kwijt ben wil ik toch die beweging blijven doen! Wil geen gram aankomen in deze mooie maand..

17-07-2011, 03:42


In de zomer zoals deze kan het behoorlijk tegenvallen.
Dan is het erg benauwd en zo een 28 tot 33 graden.

Wat nou als je gaat sporten op koude dagen?
Het is dan bewolkt en af en toe regenbuien?
Dan kan je het beter aan.
Op warme dagen neem je dan een break.

17-07-2011, 16:59

Citaat door ...Nadia...:
Dit wil ik ook weten. Ik heb altijd tijdens de ramadan niks gedaan aan sport. Maar omdat ik nu heel wat kilos kwijt ben wil ik toch die beweging blijven doen! Wil geen gram aankomen in deze mooie maand..


Me neither. Sowieso ben ik voornemens niet te bunkeren om het moment dat het etenstijd is. Dat is zeker!


Citaat door NadorinoCrysis:
In de zomer zoals deze kan het behoorlijk tegenvallen.
Dan is het erg benauwd en zo een 28 tot 33 graden.

Wat nou als je gaat sporten op koude dagen?
Het is dan bewolkt en af en toe regenbuien?
Dan kan je het beter aan.
Op warme dagen neem je dan een break.
Klinkt wel als een prima aanpak. InsaAllah wordt het niet al te warm, dan kun je consequent sporten.

Jij er al ervaring mee met jouw tip, bijvoorbeeld door vorig jaar?

17-07-2011, 20:41
Gewoon geen intensieve bewegingen. Gewoon eerst krachttraining voor je armen, benen en buik en in plaats van steppen voor je cardio of fietsen de loopband nemen op een laag pitje, maar wat langer dan normaal. Ik ga overigens pas sporten na mijn werk en dat is rond 20:00 en dan vlak voor magreb de sportschool verlaten. Ik ga niet sporten als ik merk dat ik er geen kracht voor heb, maar ben gewoon van plan oefeningen te doen. Zal waarschijnlijk ook in me voordeel werken, aangezien je weinig eet waardoor je veel meer tijd besteed aan je spieren dan het verbranden van calo.

17-07-2011, 23:53
Is het niet slim om gewoon vroeg op de dag te sporten? Dan heb je nog het meeste energie.

Sporten vlak voor maghreb lijkt me niet slim, dan ben je al uitgeput.

Ik zou ook graag willen doorsporten voor de verandering..