Bekijk volle/desktop versie : Studie Wie doet er SPH op hbo?



Pagina's : [1] 2

13-07-2011, 22:19
??

Is het makkelijk om je P te halen? Ik wil graag mijn P halen en dan doorstrome naar de universiteit om pedagogische wetenschappen te studeren of psychologie.

13-07-2011, 22:27


Jaaa, wil ik ook weten .

13-07-2011, 22:30

Citaat door ArabischeRiffia:
Jaaa, wil ik ook weten .
Upp voor ons :P

13-07-2011, 22:33

Citaat door PrinceSs_me:
Upp voor ons :P
Pedagogische wetenschappen.. interessant hoor.
Ik wil criminologie doen .

13-07-2011, 22:54



Citaat door ArabischeRiffia:
Pedagogische wetenschappen.. interessant hoor.
Ik wil criminologie doen .
Dat lijkt mij ook super interessant !!! Detective spelen echt iets voor mij

13-07-2011, 22:59

Citaat door PrinceSs_me:
Dat lijkt mij ook super interessant !!! Detective spelen echt iets voor mij
Hahaha ik hoop maar dat het zo leuk is als het lijkt .

15-07-2011, 10:17
Ik denk dat het wel makkelijk is om je P te halen, ik had mijn p gehaald van lerarenopleiding en verpleegkunde, om dus ook naar de universiteit te gaan... Ik doe de opleiding pedagogische wetenschappen en in september start ik inshaAllah met mijn master , is een leuke studie maar als ik opnieuw mocht kiezen had ik wat anders gekozen, want de opleiding psychologie en pedagogische wetenschappen zijn vage opleidingen die je niet echt opleiden tot een beroep eigenlijk ;(, je kan niet snel een baan er mee vinden, maar de opleidingen lijken wel veel op elkaar!

15-07-2011, 11:35

Citaat door Askim:
Ik denk dat het wel makkelijk is om je P te halen, ik had mijn p gehaald van lerarenopleiding en verpleegkunde, om dus ook naar de universiteit te gaan... Ik doe de opleiding pedagogische wetenschappen en in september start ik inshaAllah met mijn master , is een leuke studie maar als ik opnieuw mocht kiezen had ik wat anders gekozen, want de opleiding psychologie en pedagogische wetenschappen zijn vage opleidingen die je niet echt opleiden tot een beroep eigenlijk ;(, je kan niet snel een baan er mee vinden, maar de opleidingen lijken wel veel op elkaar!
Oo, dit doet me wel heel erg twijfelen. Misschien dat ik het dan gewoon doe voor mijn P en nog goed moet nadenken wat voor opleiding ik daarna zal volgen op de universiteit.

Ghair inchaAllah, ik vind het zo moeilijk om een goede studie te kiezen

15-07-2011, 12:00
ja het is inderdaad moeilijk maar wat ik je als tip kan geven, doe een studie met een beroep waar je ook daadwerkelijk weet wat je moet gaan doen in plaats van sociale of maatschappelijke studies, ze zijn interessant maar geven geen baangarantie..

15-07-2011, 12:35

Citaat door Askim:
ja het is inderdaad moeilijk maar wat ik je als tip kan geven, doe een studie met een beroep waar je ook daadwerkelijk weet wat je moet gaan doen in plaats van sociale of maatschappelijke studies, ze zijn interessant maar geven geen baangarantie..
Ik wil met zieke kinderen werken in het ziekenhuis, en ze begeleiden. Spelen, praten gewoon met ze bezig zijn.
Ik dacht dat pedagogiek daar wel een goede opleiding voor zou zijn.

15-07-2011, 13:20
Nou is niet helemaal waar vind ik, je hebt met SJD bijvoorbeeld genoeg werkvelden en genoeg banen hoor!!! is toch ook een sociale studie???!!!

15-07-2011, 13:24
Nou ik ken genoeg mensen met een sjd diploma die geen werk hebben of die onder hun niveau werken door bezuinigingen dus dat is niet waar, het is zelfs in het nieuws gekomen dat hogescholen en universiteiten de studenten meer toelichting moeten geven over baanmogelijkheden en dat studenten moeten weten dat je met sociale/maatschappelijke studies niet snel aan de baan komt..

15-07-2011, 13:26


inderdaad pedagogiek is daar een goede baan voor maar met pedagogische wetenschappen word jij een orthopedagoog of een gedragswetenschapper dus dat is niet spelen met kinderen in het ziekenhuis, dat doe je met hbo pedagogiek of mbo spw... Als orthopedagoog begeleidt je leerlingen met leerproblemen en neem je testjes af bij ze en als gedragdwetenschapper help je mee met het opmaken van behandelingsplannen etc. daarom bestaat de opleiding pedagogische wetenschappen uit veel diagnostiek en statistiek..

15-07-2011, 13:54
Nou je kan niet zeggen dat het niet waar is, dan hebben de mensen die jij kent geen geluk ofzo. Mijn vriendin is net klaar met haar sjd opleiding en die heeft gleijk een baan gekregen bij Dienst Wonen gemeente Amsterdam (waterloopplein). Terwijl ze geen werkervaring heeft en net klaar is. Mijn broer heeft een SJD opleiding afgerond en die kwam gelijk aan de bak. Dus dat is dan vreemd, misschien dat het te maken heeft met de persoon zelf of waar ze wonen??? Ik weet het niet maar mijn vrienden, kennissen en mensen die ik gewoon ken (zijn er zat) hebben allemaal gewoon na hun sjd opleiding een baan kunnen krijgen. Zelfs mensen die ik op mn stageplek heb ontmoet hebben banen gekregen als sjd'er.Waar ik nu nog steeds regelmatig contact mee heb. Ik vind het vreemd wat ik nu hier lees, is voor mij onbekend. Nou ik vind het dan wel erg voor ze na een studie van 4jaar moeilijk of geen baan kunnen krijgen. Geef mij maar een Economische Studie, wil niet zeggen dat ik wel een baan kan krijgen hahahhahha

19-07-2011, 00:13
eerste jaar heb je sws met mwd, cmv te maken. hele jaar was bij mij hetzelfde. het jaar is gemakkelijk mits je je hard inzet. mensen onderschatten vaak dat de sociale studies het gemakkelijkst zijn. Naar mijn ervaring stoppen heel veel mensen ermee en ik zit nog maar in het tweedejaar.

Pagina's : [1] 2