Bekijk volle/desktop versie : ramadan, wat gaan jullie voorschotelen?



13-07-2011, 18:55
Ja ja , het is bijna ramadan inshaAllah, iedgoel 3liena be sa7a we lehna inshaAllah.

Maaaar, zoals jullie weten gaan we best laat eten, dus dames, wat gaan jullie maken bij de harira en toebehoren? Zowiezo hapjes (maar niet te vaak en te veel want het zijn zware dikmakers).

plaats hier je tips. eventueel met recepten ofcourse.


Verder: wat gaan jullie eten met s7or aangezien het zo dichtbij maghreb is. Ik kan helaas niks binnen krijgen rond die tijd, ik kom niet verder dan een glas water.

13-07-2011, 20:22



Citaat door tangia26:
Ja ja , het is bijna ramadan inshaAllah, iedgoel 3liena be sa7a we lehna inshaAllah.

Maaaar, zoals jullie weten gaan we best laat eten, dus dames, wat gaan jullie maken bij de harira en toebehoren? Zowiezo hapjes (maar niet te vaak en te veel want het zijn zware dikmakers).

plaats hier je tips. eventueel met recepten ofcourse.


Verder: wat gaan jullie eten met s7or aangezien het zo dichtbij maghreb is. Ik kan helaas niks binnen krijgen rond die tijd, ik kom niet verder dan een glas water.
Ik heb ook geen idee ,het is zo laat maghreb.Harira en dan 1 licht verteerbare kleine maaltijd.En proberen wat met s7our te eten,ik kan dat ook niet.

13-07-2011, 20:24
Wat je zou kunnen doen:
Soepje, salade en punten gehaktpizza
Soepje, stokbrood, fruitsalade
Soepje, simpele tagine, fruitshake
Olijven, tomaten, komkommer, paprika en feta met stokbrood en gegrilde kip

Volgens mij zit je al heel snel vol dus meer dan soepje met nog wat dingen gaat niet passen. En omdat je wel je vitamientjes binnen moet krijgen moet je lekker fruit en groente eten.

13-07-2011, 20:26
Lekkere salades, shakes, broodje gezond, of broodje tonijnsalade en de dagen dat het niet zo warm is lekkere harira met wat hapjes.

13-07-2011, 20:50


een shake gaat er zowiezo in (moet haast wel, want wanneer eet je dat fruit dan? ) ik maak dan een shake met optimel of andere melk dranken (ik lust geen melk vandaar en dan doe ik een beetje amandelen erbij, erg gezond!




kom maar op met jullie tips

15-07-2011, 21:10

Citaat door tangia26:
een shake gaat er zowiezo in (moet haast wel, want wanneer eet je dat fruit dan? ) ik maak dan een shake met optimel of andere melk dranken (ik lust geen melk vandaar en dan doe ik een beetje amandelen erbij, erg gezond!




kom maar op met jullie tips


De dagen dat het warm is ga ik lekker na de thee/koffie met wat zoetig,(chebakia, dadels en een cake) daarna een salade, kipsate, aardbei shake Ik ga dit jaar elke dag iets anders op tafel te zetten veel uit proberen van m.nl. en vaker mini hapjes maken.

15-07-2011, 21:17
ik hou het echt simpel. ga alleen uitgebreid doen wanneer ik gasten krijg. we eten vrij laat om dan al te vettig te gaan eten zie ik echt niet zitten. simpel, gezond oe safie.

15-07-2011, 21:34

Citaat door dordje22:
ik hou het echt simpel. ga alleen uitgebreid doen wanneer ik gasten krijg. we eten vrij laat om dan al te vettig te gaan eten zie ik echt niet zitten. simpel, gezond oe safie.
helemaal goed!

15-07-2011, 23:33
Ik kan ook niet veel eten met de ramadan in de zomer periode!
Maar probeer wel aan mijn vitamientjes te komen. Heerlijk yoghurt smoothie met lekker veel zomer fruit
wrap gevuld met veel groente en vlees naar keuze(vis,kip,swarma,)en dan een heerlijke kop koffie met opgeklopte melk en iets lekkers donuts,keek,choco muffin,...............zo en dan elke dag wat anders.ik moet je zeggen elhamdoelilah
Met shor eet ik een toetje !!!!!!

16-07-2011, 12:25
Standaard harira, het is dat mijn man echt harira moet hebben anders was het min. 2 x per week een ander soepje. Ik ga dat denk ik voor mezelf doen. Kippensoep, groentesoep met gehaktballetjes. Ik voel me zo een prop na harirra. Verder kipsate, gegrilde kabeljauwfilet, chrmila met vis, drumstiks, kipshoarma, hamburgers, pizza, bladerdeeghapjes, sousiet, loempia's, pannekoeken voor bij harira. (elke dag weer wat anders en wil ook niet teveel op tafel zetten aangezien we in de ramadan met onze ogen en neus eten haha)

16-07-2011, 12:39
@romaissa ramadan kareem alvast, ik had een vraag je om je gegrilde kabeljauw, heb je recept?

16-07-2011, 17:53

Citaat door Bronwater2liter:
@romaissa ramadan kareem alvast, ik had een vraag je om je gegrilde kabeljauw, heb je recept?
ramadan kareem voor ons allen inshallah. Wat ik doe is kabeljauwfilet ontdooien (of vers) marineren met scheutje olie, zout en proveciaalse kruiden(je kan ook kiezen voor viskruiden maar vind ze niet altijd lekker, verder is rozemarijn ook heerlijk bij vis) en een paar druppeltjes citroensap. Vlak voor magreb kan je t grillen op grillpan of paninimaker ik doe t in laatste, ik grill er alles op en ben echt heel tevreden

16-07-2011, 19:02



Citaat door tangia26:
een shake gaat er zowiezo in (moet haast wel, want wanneer eet je dat fruit dan? ) ik maak dan een shake met optimel of andere melk dranken (ik lust geen melk vandaar en dan doe ik een beetje amandelen erbij, erg gezond!




kom maar op met jullie tips
OMG ze zijn er dus toch.. Eindelijk iemand gevonden die ook geen melk lust hahaha.. Weetje hoeveel mensen mij voor gek verklaren hierdoor.. Ik voel me een buitenstaander.. Heb zoooo'n afkeer tegen melk niet normaal gewoon.. Ieegg

16-07-2011, 19:36

Citaat door Balkon:
OMG ze zijn er dus toch.. Eindelijk iemand gevonden die ook geen melk lust hahaha.. Weetje hoeveel mensen mij voor gek verklaren hierdoor.. Ik voel me een buitenstaander.. Heb zoooo'n afkeer tegen melk niet normaal gewoon.. Ieegg
ik ken genoeg vrouwen die geen melk lusten, eigelijk allemaal Marokkaanse. Is wel jammer want melk heeft zoveel goeds vooral voor vrouwen! Ik zelf ben gek op melk en alle andere melkproducten.