Bekijk volle/desktop versie : Collega's die koken...



Pagina's : [1] 2

13-07-2011, 12:58
Vandaag is er afgesproken dat een collega zou koken op het werk. Gebeurt soms wel vaker in de kalmere periodes.
Ik heb vriendelijk gezegd dat ik niet mee zou eten. (omdat het niet halal is)

'Ow', reageerde hij. 'Ik heb nochtans speciaal kip meegebracht voor jou.'



En toen bedacht hij zich dat ook de kip halal moet zijn.
Maar goed, wat me dus opviel was dat die iromyien 'vies' koken. En daarmee bedoel ik dus dat ze bv kip uit verpakking halen en zo de pot ingooien, zonder eerst te spoelen.

En ook aan de kip bleef allelei vet aanhangen, werd er niet afgesneden.
Champignons werden met een papieren sevet schoongeveegd, zonder te spoelen. Paprika ook gesneden zonder te spoelen. Hetzelfde met de ajuin.

Ging hij ijs crushen (kapotslaan want hij had geen crusher) De ijsblokjes vlogen in het rond, vielen op de grond. Werden terug opgeraapt en zomaar bij de rest gegooid. Dat ijs diende dan voor in hun drank. Ondertussen 1001 maal aan zijn vingers gelikt....

Ik stond echt te kijken. Is toch vies he?

13-07-2011, 13:01


Wees blij dat je moslima bent en alleen halal mag eten :-)!

13-07-2011, 13:02
Ik herken dit maar al te goed.. bij ons zijn er ook collega´s die graag in vakantie periodes voor collega´s willen koken. Ik bedank ze ook altijd en eet niet mee.

13-07-2011, 13:03
Klopt 1 collega stond werkelijk waar versteld toen ik ooit een gesprek met haar voerde over het schoonmaken van een kip. Het arme kind wist niet eens dat dat hoorde.

13-07-2011, 13:05


ach, ze bedoelden het goed. Hij heeft zelfs speciaal voor jou kip gehaald.

13-07-2011, 13:15
Ze wassen idd nooit iets, heb ik ook gemerkt. Sommige hun handen ook niet na een toiletbezoekje, moet je eens zien bij de mac, volwassen vrouw die toilet uitkomt en zo doorloopt, getsie.

Over openbare toiletten gesproken, ik heb altijd moeite om de deuren aan te raken, als ik mn handen heb gewassen en gedroogd zit ik echt als een acrobaat manouvres uit te halen om die daar maar niet aan te raken met mn handen (heb ik ook bij stoelen tafels etc.. )

13-07-2011, 13:15

Citaat door BoraSita:
Klopt 1 collega stond werkelijk waar versteld toen ik ooit een gesprek met haar voerde over het schoonmaken van een kip. Het arme kind wist niet eens dat dat hoorde.

13-07-2011, 13:17
haha klopt, veel NL'ers (de oorspronkelijke dan) zijn echt totaal niet hygienisch in de keuken. ook na een toiletbezoek gaan ze vrolijk verder met koken zonder de handen te wassen.. lang niet allemaal, maar de meesten wel.. blehhhh

13-07-2011, 13:19
Gatsie. Vooral kip moet je toch echt wel grondig schoonmaak met azijn, citroen etc. Jakkie! En dan lekker in hun neus peuteren ondertussen, en wat van de inhoud van hun neus als marinade gebruiken.

13-07-2011, 13:23
hahaha ik zou ook niet eten!
ze hebben nu eenmaal andere normen en waarden

13-07-2011, 13:27
Daarom eet ik ook liever bij iemand hygienisch is en waarvan ik weet dat die persoon zijn handen wast en netjes in de keuken is, anders bedank ik vriendelijk. Liever nee zeggen dan dat je opgenomen wordt met een bacterie in je darmen, dan laat ik het braken maar achterwege

13-07-2011, 13:29
echt wel vies, typisch nsara, meestal mannen , vrouwen koken iets hygenischer, zeg pride wanneer gingen we nu afspreken krijg onze topic maar niet te pakken

13-07-2011, 13:30


ieuw kip heeft een vies geurtje als je het niet juist wast.
Kheb ook ooit zo iets meegemaakt:
De leerkracht had al eens fruitsap bij in de zomer. Twas echt warm en wij hadden zin in een koud sapje.
Mhm wij echt wachten tot de leerkracht zou inschenken. Had ze sap in een beker gdn pakte ze ineens twee bekers te gelijk met 1 hand.
(ze had altijd zand in haar nagels; ze was iemand die graag tuinierde). Haar vingers kwamen dus in da sapje vond het vies niemand wou drinken alleen de belgen. De leerkracht zei ineens kzou graag willen weten waarom jullie nu ineens niet willen drinken.
Wij stonden daar kijk hoe jij het vastpakt mevrouw?!

13-07-2011, 13:44

Citaat door Issme76:
echt wel vies, typisch nsara, meestal mannen , vrouwen koken iets hygenischer, zeg pride wanneer gingen we nu afspreken krijg onze topic maar niet te pakken


Ik heb de Brussel topic geupt. Ik wist niet dat jij gereageerd had. LadyJamila zit in Nederland nu. (ik weet dat ze er graag wou bij zijn) Ik heb iedereen gepmt, maar bijna niemand reageerde.

Ik kan morgen nog. En volgende week kan ik nog enkel op dinsdag.

13-07-2011, 13:47

Citaat door Somayra_:
haha klopt, veel NL'ers (de oorspronkelijke dan) zijn echt totaal niet hygienisch in de keuken. ook na een toiletbezoek gaan ze vrolijk verder met koken zonder de handen te wassen.. lang niet allemaal, maar de meesten wel.. blehhhh
doet me denken aan een collega van mij. Een jonge vrouw, begin 30, altijd netjes gekleed, nagels mooi gedaan, make-up, alles erop en eraan. Van haar zou je echt denken dat ze de properheid zelve is. Heb al meerdere keren gezien dat ze haar handen niet wast na een toiletbezoek.
En we zijn onlangs nog bij haar gaan eten... ze heeft toen speciaal met vis gekookt, dus kon het niet maken om niet te gaan. Vraag me dan af hoe 'proper' ze in de keuken is.

Pagina's : [1] 2