Bekijk volle/desktop versie : Bijna ramadaan Insha allah

Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12

10-07-2011, 23:59

Citaat door Aadamwest:
hahah ewa jah sallak

heb jij geen info over maand ramadan? wil wel lezen
Uhm jawel hoor momentje.

11-07-2011, 00:00

Citaat door OO_:
Dat wordt zowiezo meerendeels slapen.
Dit is juist de maand dat je elke minuut moet benutten om Allah te gedenken (sowieso moet je dat altijd doen maar nu al helemaaaaaaal!!)
dus in plaats van te gaan slapen, pak je Quran erbij en begin te lezen.. stop zoveel mogelijk tijd daar in.
en t gaat er ook om dat je de honger voelt he, dus als je de hele dag slaapt heeft t geen nut

11-07-2011, 00:00

Citaat door Mevrouwtjjj:
Uhm jawel hoor momentje.
oke dan moeilijk!

11-07-2011, 00:01

Citaat door Mijkenjeniet:
HAHAHAHAHAHA mensen kunnen niet tellen dit vraagt even om een zoubida actie mag ik even ahum WAYOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! 17 uurtjes gek.. en geen 19 WAT IS ER?!
Sba7 el gheer eh mattie

we hebben daar al over gediscusseerd, eentje is al in slaap gevallen, ondertussen heb ik 4 broodjes gegeten jij komt nu pas

11-07-2011, 00:02

Daar gaat mijn trainingsschema, shakes en 7 maaltijden kunnen weer de prullenbak in en de kilos komen aan. Lekker hele dag spieren verbanden.

De maand ramadan waarin de Koran werd nedergezonden, als een leidraad voor de mensheid en als duidelijke bewijzen van de leiding; de Onderscheider (tussen de waarheid en de valsheid); Wie van jullie dan aanwezig is in de maand (ramadan), laat hem dan vasten. (Soerat al-Baqarah: 185)

Faatimah bintoe Moehammad overlevert dat haar vader (vrede zij met hem) haar vertelde dat Djibriel de Koran met hem eens per jaar plachte te herhalen (in de maand ramadan) en hij deed dit tweemaal in het jaar van zijn overlijden. (al-Boechari)

Ibn cAbbas overlevert dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) de meest vrijgevige persoon was, en dat hij het meest vrijgevig was in ramadan omdat Djibriel elke nacht bij hem kwam om (dan) de Koran met hem te herhalen. (al-Boechari)

Deze overleveringen bevatten een aantal aanbevelingen:

- Het bestuderen van de Koran in de maand ramadan

- Het bij elkaar komen voor dit doel

- Het laten controleren van iemands kennis over de Koran door iemand die het beter kent

- Het vermeerderen van het reciteren van de Koran in de maand ramadan

- De nacht is de beste tijd om de Koran te reciteren. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

Voorwaar, het opstaan in de nacht (om te bidden) is zwaarder en maakt het woord zekerder. (Soerat al-Moezammil: 6)

Citaat door Amanah.:
Heerlijk. Eindelijk 30 dagen lang Taraweeh.
Ayhaaay, heerlijk zegt ze dan. Ik weet niet hoe jullie dat in de vrouwenmoskee doen, maar bij de mannen stinkt het altijd naar sokken en is het er vaak bloedheet. Vooral nu ramadan in de zomer plaatsvind. Airco op hoogste stand, dan is 't wel goeie

11-07-2011, 00:03

Citaat door Aadamwest:
oke dan moeilijk!
Zal ik je anders paar links geven?

11-07-2011, 00:04

Citaat door Raul:
Ayhaaay, heerlijk zegt ze dan. Ik weet niet hoe jullie dat in de vrouwenmoskee doen, maar bij de mannen stinkt het altijd naar sokken en is het er vaak bloedheet. Vooral nu ramadan in de zomer plaatsvind
stank valt reuze mee bij ons, wel krap maar dat hoort erbij

afgelopen ramadan laylatulqadr (tenminste wnnr we d8en) buiten gebeden....heerlijk :cool)

11-07-2011, 00:05

Citaat door Raul:
Ayhaaay, heerlijk zegt ze dan. Ik weet niet hoe jullie dat in de vrouwenmoskee doen, maar bij de mannen stinkt het altijd naar sokken en is het er vaak bloedheet. Vooral nu ramadan in de zomer plaatsvind
hahaha,
t is overal tzelfde,
mensen die harira opboeren etc..
maar als je gewoon met je gebed bezig bent stoort t je niet echt

11-07-2011, 00:06

Citaat door Yassine_nrd:
Daar gaat mijn trainingsschema, shakes en 7 maaltijden kunnen weer de prullenbak in en de kilos komen aan. Lekker hele dag spieren verbanden.
haha ik denk ook aan mijn trainschema man

ik ga zeker afvallen man daarom vind ik mkowed, maarjah schijt

Islam gaat voor eh mattie

Citaat door Raul:
Ayhaaay, heerlijk zegt ze dan. Ik weet niet hoe jullie dat in de vrouwenmoskee doen, maar bij de mannen stinkt het altijd naar sokken en is het er vaak bloedheet. Vooral nu ramadan in de zomer plaatsvind. Airco op hoogste stand, dan is 't wel goeie
hahahahaha ofniet, keh bij ons moskee hebben ze geeneens airco, daarom haat ik het om binnen te bidden

als ze buiten bidden dan is het feshkel blijf ik lang

Citaat door Mevrouwtjjj:
Zal ik je anders paar links geven?
plaats gwn hiero die links

11-07-2011, 00:07

Citaat door Aadamwest:

hahahahaha ofniet, keh bij ons moskee hebben ze geeneens airco, daarom haat ik het om binnen te bidden

Ik kom altijd aan man. Vorig jaar had ik beest lichaam nu walou haha.

11-07-2011, 00:08

Citaat door Mevrouwtjjj:
De maand ramadan waarin de Koran werd nedergezonden, als een leidraad voor de mensheid en als duidelijke bewijzen van de leiding; de Onderscheider (tussen de waarheid en de valsheid); Wie van jullie dan aanwezig is in de maand (ramadan), laat hem dan vasten. (Soerat al-Baqarah: 185)

Faatimah bintoe Moehammad overlevert dat haar vader (vrede zij met hem) haar vertelde dat Djibriel de Koran met hem eens per jaar plachte te herhalen (in de maand ramadan) en hij deed dit tweemaal in het jaar van zijn overlijden. (al-Boechari)

Ibn cAbbas overlevert dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) de meest vrijgevige persoon was, en dat hij het meest vrijgevig was in ramadan omdat Djibriel elke nacht bij hem kwam om (dan) de Koran met hem te herhalen. (al-Boechari)

Deze overleveringen bevatten een aantal aanbevelingen:

- Het bestuderen van de Koran in de maand ramadan

- Het bij elkaar komen voor dit doel

- Het laten controleren van iemands kennis over de Koran door iemand die het beter kent

- Het vermeerderen van het reciteren van de Koran in de maand ramadan

- De nacht is de beste tijd om de Koran te reciteren. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

Voorwaar, het opstaan in de nacht (om te bidden) is zwaarder en maakt het woord zekerder. (Soerat al-Moezammil: 6)
ai, mooie man

wat bedoelen ze met die laatste zin???

11-07-2011, 00:09

Citaat door Yassine_nrd:
Ik kom altijd aan man. Vorig jaar had ik beest lichaam nu walou haha.
haha, ik trainde vorig jaar 2 maanden ik had best goeie lichaam gekregen, was daarna 2 maanden gestopt helemaal afgezwakt

ben nu weer izjen 10 maanden vollop aan het pompen, ziet er goed uit nu

maar ramadan gaat me zeker zwakker maken..

weer alles inhalen en shit

best mkowed

11-07-2011, 00:09

Citaat door Aadamwest:

Dat bedoelde ik ook.
Hier een paar;

http://al-yaqeen.com/bibliotheek/artikel.php?id=189&zoek=ramadan
http://www.beleven.org/feest/ramadan
http://www.xxxxxxxxxxx.nl/ramadan_vasten.php

Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12