Bekijk volle/desktop versie : 'Juventus had Ronaldo in 2003 bijna beet'



10-07-2011, 21:29
Cristiano Ronaldo maakte in 2003 de overstap naar Manchester United, maar het had weinig gescheeld of Juventus was zijn nieuwe club geworden. Dat is althans de verklaring van toenmalig directeur Luciano Moggi.

In gesprek met Radio Sportiva deed Moggi zijn onthulling. "Ik was werkzaam bij Juventus en we hadden Cristiano Ronaldo binnen toen hij zeventien jaar oud was. Helaas weigerde Marcelo Salas de transfer naar Sporting Portugal als ruilmiddel", zegt de oud-directeur van Juventus, die weet dat Manchester United vervolgens in beeld kwam. "Toen is het hele onderhandelingsproces ingestort."

Vanwege het Calciopoli-schandaal is Moggi voor het leven verbannen uit het voetbal. Toch blijft hij zich bezighouden met Juventus. "Agüero is niet de grote naam of de kampioen die de problemen van een team oplost. Ook Giuseppe Rossi is dat niet", wijst Moggi op de twee potentiële aanwinsten van de club.

10-07-2011, 22:47


Ik vraag me af of hij bij Juventus ook zo'n grote speler zou zijn geworden als bij United en vervolgens die overstap naar Real zou maken