Bekijk volle/desktop versie : Thuis blijf mama?



09-07-2011, 22:25
Salam alaikoum dames,

Ik ben pas mama geworden en mijn contract is tijdens mijn zwangerschap niet verlengd. Nu heb ik nog zwangerschapsverlof tot 7 augustus.
Alleen is het zo dat ik straks niet wil gaan werken, in ieder geval niet totdat mijn dochtertje kan praten.
Het is niet dat ik niet wil werken maar ik durf mijn kleine niet naar een kinderdagverlijf te brengen. Ik ben vroeger zelf namelijk seksueel misbruikt en wat je tegenwoordig wel niet allemaal hoort op het nieuws elke week is er wel wat met die pedofielen. Ik ben bang dat er iets met mijn kleine meid gebeurd en als ze nog niet kan praten kan ze mij dat dus ook niet vertellen.
Van 1 salaris kunnen we ook niet rondkomen, dus ik weet nu echt niet wat ik moet doen.
Mijn moeder werkt, vader woont ver en kan niet voor een kind zorgen. Mijn schoonouders zijn al oud en moe dus dat gaat m sowieso niet worden.

Wie kan mij helpen, wat kan ik doen. Ik kan niet zo goed van mijn kleine genieten omdat ik steeds moet denken hoe ga ik dat straks doen? Hoe ga ik dat straks doen?

A salam alaikoum.

09-07-2011, 22:35


misschien iemand laten oppassen die je goed kent en die je vertrouwt

09-07-2011, 22:59
ziek melden op de dag dat je zwangerschapsverlof eindigt. Ik had hetzelfde. mijn contract liep af tijdens mijn zwangerschap. Ik zat toen al thuis met zwangerschapsgerelateerde klachten. Eenmaal bevallen had ik nog steeds last. Nu is mijn zoontje 8 en een half maand en zit ik nog steeds ziek thuis.

Volgende week ga ik naar de arbo, heb nog wel last maar ik denk dat hij mijn ziektewet zal beeindigen. Ik zou nu ook wel wat werkzaamheden kunnen verrichten dus ik snap het nu wel, Dan begint voor mij een ww-situatie. Ik geloof dat ik dan nog recht heb op 9 maanden 70 procent van mijn laatstverdiende salaris.

Ik kan ook niet leven zonder mijn inkomen dus zit nu al te stressen maar gair insa allahl

09-07-2011, 23:04

Citaat door Sunshine_CB:
Salam alaikoum dames,

Ik ben pas mama geworden en mijn contract is tijdens mijn zwangerschap niet verlengd. Nu heb ik nog zwangerschapsverlof tot 7 augustus.
Alleen is het zo dat ik straks niet wil gaan werken, in ieder geval niet totdat mijn dochtertje kan praten.
Het is niet dat ik niet wil werken maar ik durf mijn kleine niet naar een kinderdagverlijf te brengen. Ik ben vroeger zelf namelijk seksueel misbruikt en wat je tegenwoordig wel niet allemaal hoort op het nieuws elke week is er wel wat met die pedofielen. Ik ben bang dat er iets met mijn kleine meid gebeurd en als ze nog niet kan praten kan ze mij dat dus ook niet vertellen.
Van 1 salaris kunnen we ook niet rondkomen, dus ik weet nu echt niet wat ik moet doen.
Mijn moeder werkt, vader woont ver en kan niet voor een kind zorgen. Mijn schoonouders zijn al oud en moe dus dat gaat m sowieso niet worden.

Wie kan mij helpen, wat kan ik doen. Ik kan niet zo goed van mijn kleine genieten omdat ik steeds moet denken hoe ga ik dat straks doen? Hoe ga ik dat straks doen?

A salam alaikoum.
Het is logisch dat je dat niet durft, niemand zal je kind beter behandelen dan jij zelf. Die kinderdagverblijven en oppassers zijn tegenwoordig al helemaal niet te vertrouwen.Overal zitten er wel weer pedo's tussen. Ik zou dat risico zeker niet nemen. Ik zou gewoon lekker thuis blijven bij je kind, vooral de eerste jaren heeft een kind de moeder hard nodig. Desnoods zoek je een baantje waarbij je je kind mee kan nemen of iets thuis kan doen? En anders zou ik gewoon bezuinigen om alsnog rond te komen, want je kind is veel belangrijker..

11-07-2011, 13:39



Citaat door mijnwondertje:
misschien iemand laten oppassen die je goed kent en die je vertrouwt
Ja dat dacht mijn moeder ook dat ze diegene goed kende nou achteraf bleek dus niet.
Niemand is te vertrouwen vind ik hoor. Want in mijn geval was het ook familie dat mij seksueel had misbruikt.