Bekijk volle/desktop versie : Foto/video camera



09-07-2011, 18:36
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort zowel een foto als een camera aanschaffen, maar waar moet ik op letten en welke is goed?

Waar moet ik nou eigenlijk op letten bij een foto camera?
- megapixels?
- Geheugen?

Wat betreft de camera ik wil er graag een met een harde schijf die veel kan opslaan,zodat ik het gewoon terug kan kijken op tv, zonder dat ik alles op de pc moet zetten omdat het geheugen vol is.

Ik hoor het graag van jullie...


Alvast bedankt!!

09-07-2011, 22:31


Niemand verstand van??

09-07-2011, 23:17
Tegenwoordig is 10 megapixels al beetje standaard geworden voor digitale camera's. Je hoeft niet echt op veel dingen te letten. Geheugen is vaak flash in de vorm van SD kaartjes. Een SD kaart van 2 of 4 gigabyte is voldoende. Verder zou je nog naar de optische zoom kunnen kijken maar dat is voor eigen gebruik niet echt zo belangrijk.

10-07-2011, 00:24
Ik heb zelf een Panasonic SD60 gehaald, dit is een camcorder(video), maar heeft ook een fotofunctie.

Camcorders met een harde schijf zijn slecht, je hoort de schijf draaien, tenzij het een flash drive is maar die zijn peperduur.

Ik heb een 32gb kaartje erbij gehaald waar je ong. 12 uur mee kan filmen.

Let op stabilisatie, zoom, het aantal megapixels is niet relevant.

11-07-2011, 13:21


okee dankjulliewel voor jullie reacties

11-07-2011, 16:57
Als je het geld hebt:

Canon Eos serie.

11-07-2011, 23:50

Citaat door BaasbovenBaas:
Als je het geld hebt:

Canon Eos serie.
EOS 500D is zeker een aanrader inderdaad. Heb eens bij zo een programma gezien hoe dat ding HD kan filmen. Vergelijkbaar met uitzendkwaliteit van tv zenders.