Bekijk volle/desktop versie : Handvragen..Wat moet ik aan? hoe moet ik mijn schoonmoeder groeten? Aub enige tips?



Pagina's : [1] 2 3

08-07-2011, 09:48
Salaam Dames,

Insha Allah dit weekend komt een jongeman mijn handvragen. Alleen heb helaas geen zussen of dergelijke die mij enige tips kunnen geven. Wat kan ik het beste aan en hoe zal ik mijn schoonmoeder kussen?

Hoop dat ik wat tips van jullie krijg

groetjes

08-07-2011, 09:51


Mabrouk meid. Allahie kemel 3liek bighayr.

Ik zou gewoon iets simpels maar bedekt dragegn. Uit respect voor je aanstaande schoonouders en eigen ouders.
Het groeten hangt van de leeftijd af. Is ze nog jong geef je haar gewoon de 4 gebruikelijke kusjes. Is dan rond de 50 kus je haar op haar hoofd en dan op haar wangen.

Maar heel veel vrouwen hebben het liever niet. Mijn schoonmoeder is eind 60 en die geef liever een knuffel en 2 smakkerds.

08-07-2011, 09:57
Hoi lieverd,

Dankje wel voor je reactie. Je hebt gelijk is gewoon moeilijk sommige vrouwen willen het niet maar de andere weer wel. Zijn moeder is wel rond de 54 jaar. Dacht uit respect haar kussen op haar voorhoofd of is dat schande? Wollah ik weet et niet hahahaha.. Want ik zei laatst tegen een vrouw die opbezoek kwam ghalti en dat vond ze niet leuk? Ik kan toch wel een tuniekje dragen met een legging of spijkerbroek? Of is dat beetje te veel?

Sorry voor al mijn vragen

08-07-2011, 10:02

Citaat door maliki1:
Hoi lieverd,

Dankje wel voor je reactie. Je hebt gelijk is gewoon moeilijk sommige vrouwen willen het niet maar de andere weer wel. Zijn moeder is wel rond de 54 jaar. Dacht uit respect haar kussen op haar voorhoofd of is dat schande? Wollah ik weet et niet hahahaha.. Want ik zei laatst tegen een vrouw die opbezoek kwam ghalti en dat vond ze niet leuk? Ik kan toch wel een tuniekje dragen met een legging of spijkerbroek? Of is dat beetje te veel?

Sorry voor al mijn vragen
Uit respect doe je het gewoon. Als ze het niet leuk vindt, zal ze dat heus wel laten merken. Dus die kus op haar voorhoofd moet je gewoon geven.

Heb je geen simpele kaftan? Dat oogt zo netjes en elegant.

08-07-2011, 10:02


wij heeben onlangs ook om handgevraagd voor me broertje, en dat meisje gaf me moeder een kus op het voor hoofd. En dat vond mijn moeder geweldig en ze had een maxi-jurk aan. Dat was ook recept vol. succes.

08-07-2011, 10:02
trek iets makkelijks aan, iets waar jij je goed in voelt. Ga niet voor een decolleté of een te korte rok,... Eerste indruk is zeer belangrijk!

Verder zou ik je aanstaande schoonmoeder groeten met 4 kussen. En vraag aan je verloofde hoe zijn moeder wordt aangesproken door eventueel andere schoonkinderen?

Don't stress, alles komt goed inshallah! Geniet er van en Allah ikemel begeir!

08-07-2011, 10:10

Citaat door pride_bride:
trek iets makkelijks aan, iets waar jij je goed in voelt. Ga niet voor een decolleté of een te korte rok,... Eerste indruk is zeer belangrijk!

Verder zou ik je aanstaande schoonmoeder groeten met 4 kussen. En vraag aan je verloofde hoe zijn moeder wordt aangesproken door eventueel andere schoonkinderen?

Don't stress, alles komt goed inshallah! Geniet er van en Allah ikemel begeir!
Hahhaha de vorrige dagen was ik erg chill.. maar nu omdat ik weet dat et snel aankomt beginnen de zenuwen te gieren! Vooral omdat je hiermee helemaal blanco bent dan is het nog moeilijker! En geen zus die je goed kan adviseren.. Meskiena ze is echt zo'n oud vrouwtje is denk ik beter om haar op haar voorhoofd te kussen. En ik dacht aan tuniek die op een kaftan lijkt. Met een broek eronder.

08-07-2011, 10:13
Is het een oudere vrouw met witte abaya kus op haar voorhoofd. Is ze nog jong gewoon vier kusjes.
Zo doe ik dat altijd ook op feesten, de jongere vrouwen die modieuze jelleba aanhebben willen echt niet op hun voorhoofd gekust worden al is ze 60.
Salam Alaikoum, kie deyra (anders in 't berbers) Alf Marhba enzo zeggen.
Ik zou voor een simpele kaftan gaan of een nette maxi jurk met een vestje overheen. Gewoon netjes en geen legging dat draag je als je gaat schoonmaken niet als je gasten ontvangt

08-07-2011, 10:17

Citaat door maliki1:
Hahhaha de vorrige dagen was ik erg chill.. maar nu omdat ik weet dat et snel aankomt beginnen de zenuwen te gieren! Vooral omdat je hiermee helemaal blanco bent dan is het nog moeilijker! En geen zus die je goed kan adviseren.. Meskiena ze is echt zo'n oud vrouwtje is denk ik beter om haar op haar voorhoofd te kussen. En ik dacht aan tuniek die op een kaftan lijkt. Met een broek eronder.
tuniek met broek is netjes.

Ik weet perfect hoe je je voelt! Ik was ook zoooo zenuwachtig, maar achteraf bleek dat voor niks nodig en kon ik al bij al nog lachen met mezelf en hoe zenuwachtig ik was.
Mijn oudere broer moest me die dag even tot kalmte bedaren, hij zag dat ik super nerveus was. En ik maar zeggen: 'ow nee, ik ben helemaal niet zenuwachtig'

Hetzelfde gebeurde op mijn trouwdag. weer diezelfde broer die me kwam zeggen dat ik niet zenuwachtig moest zijn want dat het duidelijk aan mijn gedrag te merken was

Ik had toen (dag van handvragen) ook een geschenkje gekocht voor mijn schoonmoeder en afgegeven toen ze weg gingen. Dat heeft ze zeer geaprecieerd.

08-07-2011, 10:19
Trek een simpele kaftan aan. Een maxi-jurk kan ook alleen die benadrukt vaak bepaalde lichaamsdelen.

Oudere vrouwen leiden vaak de groet. Ik was bijvoorbeeld ook gewend mijn handen op de bovenarm van mijn kus-partner (:haha te leggen maar mijn schoonmoeder pakt vaak mijn handen vast als ze me kust. Prima verder is het heus niet erg om te blunderen tijdens het kussen hoor, geen enkele vrouw vat dat verkeerd op. Heb vaak genoeg schoonfamilie echte "kussen" gegeven (niet het wang-tegen-wang-xkusgeluidjex maar gewoon een volle smakkerd op de wang) of ik hing in de lucht omdat ze de ene keer maar 1, 2 of 3 geven. Weet ik veel. Gewoon vriendelijk blijven.

Allaahi kamel bighair!

08-07-2011, 10:21

Citaat door Fitzbuster:
Trek een simpele kaftan aan. Een maxi-jurk kan ook alleen die benadrukt vaak bepaalde lichaamsdelen.

Oudere vrouwen leiden vaak de groet. Ik was bijvoorbeeld ook gewend mijn handen op de bovenarm van mijn kus-partner (:haha te leggen maar mijn schoonmoeder pakt vaak mijn handen vast als ze me kust. Prima verder is het heus niet erg om te blunderen tijdens het kussen hoor, geen enkele vrouw vat dat verkeerd op. Heb vaak genoeg schoonfamilie echte "kussen" gegeven (niet het wang-tegen-wang-xkusgeluidjex maar gewoon een volle smakkerd op de wang) of ik hing in de lucht omdat ze de ene keer maar 1, 2 of 3 geven. Weet ik veel. Gewoon vriendelijk blijven.

Allaahi kamel bighair!
groeten is zo simpel nog niet, he

08-07-2011, 10:24
ik zou gewoon simpel kleden en kusjes op voorhoofd en handen ongeacht leeftijd vind ik ongepast, ze komen je handvragen als het een ja word kan je altijd in de toekomst uit respect haar hand of voorhoofd kussen..

vind het zo apart als mensen dat doen terwijl zo een bezoek nog niks officieels is, alsof het al een dikke vette ja is...

08-07-2011, 10:27


uhhmm wees gewoon jezelf, je schoonmoeder is ook maar een mens hoor.

08-07-2011, 10:29

Citaat door nisrineke2:
ik zou gewoon simpel kleden en kusjes op voorhoofd en handen ongeacht leeftijd vind ik ongepast, ze komen je handvragen als het een ja word kan je altijd in de toekomst uit respect haar hand of voorhoofd kussen..

vind het zo apart als mensen dat doen terwijl zo een bezoek nog niks officieels is, alsof het al een dikke vette ja is...
Een kus op de voorhoofd doe je uit respect, ongeacht het antwoord. Ze komt als gast in het huis van haar ouders. Dus het zou gepast zijn als ze deze kus zou toepassen.

08-07-2011, 10:30
toen mijn hand werd gevraagd heb ik haar met de gebruikelijke kussen gegroet en later kreeg ik van haar de kado's overhandigd omdat de mannen apart zaten. Toen heb ik haar gekust op haar hoofd.
Ik had een feestelijke kaftan aan want het was een soort verlovinkje. Niet dat er gefeest is maar zijn tantes en zussen en schoonzussen kwamen. dus je snapt wel dat all eyes on me waren. Tip. trek een jelabba aan of een kaftan als je je er lekker in voelt.

Pagina's : [1] 2 3