Bekijk volle/desktop versie : Tunesiërs betogen tegen invloed moslims



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

08-07-2011, 08:16
Tunesiërs betogen tegen invloed moslims
ANP − 08/07/11, 02:05

Een betoger houdt de Tunesische vlag omhoog tijdens demonstraties bij het gebouw van CinemAfricArt in Tunis. © reuters

Ruim duizend mensen hebben donderdag in de Tunesische hoofdstad Tunis betoogd tegen religieus geweld. Ze demonstreerden tegen de in hun ogen groeiende invloed van zeer conservatieve moslims in het Noord-Afrikaanse land.
Directe aanleiding voor de betoging was de agressie afgelopen weekeinde van conservatieve moslims tegen bezoekers van de film 'Geen God, Geen Meester' van de Tunesisch-Franse regisseuse Nadia El Fani. Zij is kritisch over een grote rol van conservatieve moslims in de politie

Bron http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/2579511/2011/07/08/Tunesiers-betogen-tegen-invloed-moslims.dhtml

08-07-2011, 09:31


39 keer bekeken, maar geen enkele reactie. En dat terwijl dit belangrijk nieuws is. De Arabische lente is gelukkig niet synoniem voor de zogenaamd gewenste moslimoverheersing. De wereld kijkt naar Tunesië als gangmaker en originator van de bewuste lente en is voorloper voor wat er gaat volgen in de Arabische landen. Het protest tegen moslimoverheersing en onderdrukking zal waarschijnlijk navolging krijgen in Egypte, Libië, Jemen et c.

08-07-2011, 09:41
Kijk, ZULKE bewegingen moeten we nou steunen in het seculiere westen.

08-07-2011, 09:43
Goedzo. Laat het ze horen dat relituig!

08-07-2011, 09:47



Citaat door Tuun27:
religieus geweld...

fuk toch op..
propaganda.. die moeten we tegen gaan
Weg met alle religieuze propaganda

08-07-2011, 09:49

Citaat door Simcha:
Weg met alle religieuze propaganda
leuk, fuk op met dit soort shit berichten...

08-07-2011, 09:52

Citaat door Tuun27:
leuk, fuk op met dit soort shit berichten...
Geweun een bericht uit de Volkskrant Teun. Wat heeft meer jou goesting? Er staat zelfs een pic bij van een vrouw met tieten. Niet zo groot, maar er zijn tieten bij.
Hoe kan ik je nog meer plezieren dan?

08-07-2011, 09:57

Citaat door Simcha:
Geweun een bericht uit de Volkskrant Teun. Wat heeft meer jou goesting? Er staat zelfs een pic bij van een vrouw met tieten. Niet zo groot, maar er zijn tieten bij.
Hoe kan ik je nog meer plezieren dan?
precies de volkskrant...
suggestief... en precies in het straatje van de huidige haat sfeer tov moslims..
religieus geweld! t had de telegraaf kunnen zijn..

komt nog bij dat Tunesische films in het rijtje jan wolkers passen... meestal gemaakt door de tunesische ""vrijheidstrijders"" in Parijs...
rotzooi...

08-07-2011, 10:03
Die meisje op die fotootje wil gewoon krikken

08-07-2011, 10:05

Citaat door Besbousa:
Die meisje op die fotootje wil gewoon krikken
ben jij dat in je avatar?

08-07-2011, 10:10

Citaat door Tuun27:
ben jij dat in je avatar?
nee, ik mag mijn foto niet plaatsen.. anders krijg ik last van religieus geweld

08-07-2011, 10:13
Tunisie : Les integristes de Nahda attaquent une salle de cinéma

http://www.youtube.com/watch?v=D-25dyXrkss&NR=1

08-07-2011, 10:14



Citaat door Besbousa:
nee, ik mag mijn foto niet plaatsen.. anders krijg ik last van religieus geweld
jammer, next

08-07-2011, 10:16

Citaat door kipkachel:
Tunisie : Les integristes de Nahda attaquent une salle de cinéma

http://www.youtube.com/watch?v=D-25dyXrkss&NR=1
wauw, ik zou een powerpoint presentatie geven bij de VN en vervolgens kapot bombarderen

08-07-2011, 10:44

Citaat door Simcha:
39 keer bekeken, maar geen enkele reactie. En dat terwijl dit belangrijk nieuws is. De Arabische lente is gelukkig niet synoniem voor de zogenaamd gewenste moslimoverheersing. De wereld kijkt naar Tunesië als gangmaker en originator van de bewuste lente en is voorloper voor wat er gaat volgen in de Arabische landen. Het protest tegen moslimoverheersing en onderdrukking zal waarschijnlijk navolging krijgen in Egypte, Libië, Jemen et c.
Vind je het erg als ik de vlag nog niet uithang? De bereidheid grof geweld te gebruiken bij de radicalen doet de gematigden naar de achtergrond schuiven. Een protest van 1000 man is natuurlijk peanuts.

Wel moet ik zeggen dat als ik hoop voor een van die landen heb het Tunesie is. Egypte (mark my words) wordt een democratische islamitische dictatuur die erger wordt dan het was.
Laten we hopen dat ik ongelijk heb maar vooralsnog vind ik al die lofzang over de 'arabische lente' een roos op een stronthoop.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10