Bekijk volle/desktop versie : Negatieve ervaringen van de andere meiden die hidjaab dragen?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

20-10-2004, 08:34
Selem oelekoum wa rahmatoelah.

Ik heb voor deze onderwerp gekozen omdat ik nogal het een en ander heb meegemaakt sinds 3.5 jaar tijd dat ik mijn hidjaab draag.
Mijn negatieve ervaringen in deze 3.5 jaar tijd zijn ontzettend rijk geworden.

Zo heb ik het meegemaakt dat 2 nederlandse jongens op een scooter reden en die staken een middelvinger naar me uit.
En schreeuwden jij vieze moslim.
Ik stond echt te kijken van wat heb ik dan gedaan?
Ik kwam langs nederlandse mannen die zeiden:
doekie af doekie af...dit is nl hoor!
Waarna ik een discussie met ze ben aangegaan...en sbhanallah ze hadden er ineens na afloop vrede mee...
Een surinaamse vrouw die koste wat koste plaats wil afdwingen in het verkeer..
En zulke mensen geef ik geen voorrang..waarna ze begint uit te schelden..
Doe je doekje voor je ogen weg dan zie je meer.
Mijn hidjaab zit toch op mijn hoofd
Die meiden met hoofddoek duiken overal te voorschijn, voor je het weet nemen ze nl over zei een surinaamse en nlse vrouw, toen ze mij zagen werken in een zaak.
Zo heb ik nog een was lijst van wat ik wel niet te verduren heb gehad.
Nu vroeg ik me af of er meerdere meiden zijn die dit soort negatieve ervaringen ook hebben meegemaakt?

20-10-2004, 09:12


Ik negeer ze gewoon of soms lach ik ze gewoon uit want blijkbaar zetten ze zelf zich voor schande ze weten niet wat het betekent....en soms als ze die opmerking zeggen van: Waarom draag je dat dan zeg ik vind je het dan niet mooi? hahahah ik maak ze gewoon lekker gek ik doe alsof het gewoon is ...dan lopen ze weg en keren dan terug en zeggen van sorry ik was alleen nieuwsgierig....

20-10-2004, 11:24
Ik heb daar nooit problemen mee gehad en ik woon zelfs in een stad waar alleen maar nedelanders wonen,en niet zo veel marokkannen.Op mijn werk niet en ook niet op straat.
Er zijn wil eens mensen die tegen mij zijden als het buiten 30 graden warm is,ach meid heb je het niet warm met die hoofddoek op,dan zeg ik en hebt u het niet warm dan?het maakt niet uit of je een hoofddoek op heb of niet.Ik zeg altijd de warmte van de hel is erger dan de warmte van de hoofddoek,dit is niks vergeleiken met wat ons nog te wachten staat.
Meid het is onwetendheid daarom zeggen somige mensen dat tegen jou,jij moet daar niks van aantrekken het gaat van zelf wil over.ALs jij maar weet voor wie je het doet dan is het toch goed.

Ik wens jouw en iedereen op deze site een hele fijne ramadan toe.

20-10-2004, 11:30
ik draag nu 6 maanden hoofdoek,maar nog nooit heeft iemand een gekke domme opmerking gemaakt.ze praaten gewoon tegen mij,doen aardig tegen mij.praten gewoon over islam.maar mensen denken dat ik een bekeerde hollander ben.en of ze me nu uitschelden of afmaken of wat dan ook.ik blijf hem dragen.als er straks hier in nl een wet komt je mag geen hoofdoeken meer op school of werk,dan is het voor mij afgelopen met studeren of werken.ik heb er voor gekozen om hem te dragen en ik blijf hem dragen tot de dood ons scheid.ik ben voor niemand bang,aleen voor allah swt

20-10-2004, 11:31


Ik heb veel meegemaakt, maar als ik met een vriendin loop die niqaab draagt en zie hoe zei reageert dan sta ik weer stevig in mijn schoenen elhamdolilah.

Het ergste wat ik tot nu toe heb meegemaakt is dat er een nederlandse jongen in mijn gezicht heeft gespuugd en dat spuug droop letterlijk van mijn gezicht af.
Maar tot mijn verbazing deed ik helemaal niets, ik keek hem aan en liep weg zonder een woord te zeggen.

20-10-2004, 12:23
ik draag de hijab nu al 2 jaar en ik heb in die twee jaar nooit een lelijke opmerking gehad .
ik merk wel dat als een nederlander tegen je praat dat ie dan langzaam nederlands praat met andere woorden mischien begrijpt ze mij niet , maar ik zeg dan gelijk je mag wel normaaal praten hoor, ik zeg al;tijd ik bedek mijn haar niet mijn hersennen . de meeste mensen vinden het mooi het past bij me zeggen ze . ik heb wel 1 keer iets meegemaakt. ik liep bij ons in de stad opeens komt zo een anitaatje op de fiets langs fietsen m,et een blikje bier in haar handen, zeg ze opeens goh daar heb je weer een commerciele fatimaatje. ik zeg weer goh en jij bent zeker een comerciele greetje. zegt zij weer houd je smoel duik zeg weer voor wat voor jou zeker , ik zeg kijk naar je zelf wat heb jij bereikt? ik zeg ik werk ik zit op school vieze mannetjes durven niet naar me te kijken en wat kan jij juist die vieze ventje verleiden en bier drinken dat is wat jij kan . en toen zei ze niks fietste ze weer weg , ik dacht dit pik ik niet ze kan het krijgen ook

20-10-2004, 13:29
naisha alatief dat je dat hebt toegelaten ik zou dat echt nooit toe laten ik draag ook hoofdoek (gelukkig heb ik er geen nare herinneringen aan) maar als mij dat zou over komen dan laat ik hem eens zien wat een meisje met een hoofdoek kan kom nou spugen ieuw de ged8te alleen al... maar voor de rest heb ik er geen last van ze mogen schreeuwen en roepen wat ze willen zolang ze maar niet bij mij in de buurt komen en wat flikken boeid het me niet eens...

20-10-2004, 14:45
Sallaam, ik zelf heb er eigenlijk niet veel van gemerkt, ik draag me hijaab al een langere tijd. Maar hamdoulillah ik let er gewoon niet op en als ze toch wat zeggen achter me rug om, dan worden ze wel op gestraft door Allah , ik weet waar ik het voor doe en dat kan niemand van me afnemen.

20-10-2004, 15:55

Citaat door fleminem:
zulke mensen moet je pas onthoofden,kanker tata,s en die foking zwarte ,ee meisjes met een hoofddoek ,ik sta achter jullie,beslamaaa
Niet uitschelden je kan er wel achter staan maar ook zonder uit te schelden heb gewoon geduld want daar houd allah van

20-10-2004, 16:07

Citaat door naisha:
Ik heb veel meegemaakt, maar als ik met een vriendin loop die niqaab draagt en zie hoe zei reageert dan sta ik weer stevig in mijn schoenen elhamdolilah.

Het ergste wat ik tot nu toe heb meegemaakt is dat er een nederlandse jongen in mijn gezicht heeft gespuugd en dat spuug droop letterlijk van mijn gezicht af.
Maar tot mijn verbazing deed ik helemaal niets, ik keek hem aan en liep weg zonder een woord te zeggen.
Ieuw yakkie yakkie spuug maar op zo een moment sta je zoiezo perplexx.
Ik heb geen hoofddoek op maar toch
maak je ook rare dinge mee, 1 ding wat ik
vaak hoor van Nderlanders is( JULLIE) waarop ik gelijk zeg wie zijn julie??(hun bedoelen natuurlijk alle marokanen)
gewooon kan daar niet tege en zeg er
gelijk ook wat van

20-10-2004, 16:07
Salaaam meide...!

k draag mijn hoofdoek om nu precies te zijn 2 dage..!

t was voor mij egt een hele grote stap maar heb em tog nog kunne zette..
K zelf heb hamdoulilah nog nix meegemaakt in die 2 dage.. maar merk wel da heel veel mense naar me kijke..! waar k nie tege kan..!

maar goed.. k kijk gewoon lekker terug en glimlach.. en dan kijke ze vanzelf wel de andere kant op..!

lijkt me egt erg om zoiets mee te make.. k zelf woon in een plaatsje waar nie zoveel mense hoofdoek drage..!

maar t s iets wat k egt wou doen en ben er trots op ook

beslama amel..!!

20-10-2004, 16:14
Ik draag hem nu 2 jaar hamdoullilah.
Ik heb er nooit echt problemen mee gehad.
Ik zie wel mensen soms zo scheef kijken zo van zij draagt hoofddoek zij stelt niks voor...maar dan kijk k gewoon scheef terug.
Maar doorlopen zonder er iets van te zeggen...dat zou niet in mijn hoofd opkomen anders ga ik mezelf naderhand helemaal "opvreten" zo van waarom heb k niks terug gezegt.
Meestal als je ze alleen al vies en lang aan blijft kijken denken ze van what the xxxx.
Maar doorlopen zonder iets te zeggen....neej dat doe k echt niet...dan kwel ik alleen mezelf naderhand

20-10-2004, 17:25


Hier nog eentje die ook van alles naar haar hoofd heeft gekregen over het dragen van een hijaab, vooral als ik een bijdehante opmerking maakte waarna ze stil werden.

Mijn 3 vriendinnen en ik zijn een keer helemaal verrot gescholden door een paar nazi's. Ja.... als je kaal bent en de ander bedekt haar haar en hoofd dan is dat wel erg zwaar.....

Walakien een woord woorden terug zeggen doen ook wonderen! Ik kon het niet verdragen en ik moest terug schelden

Laat ze maar praten, laat ze maar schelden, laat ze maar raar denken. I don't care. Ik doe het voor Alah en als anderen mij 'beldigen' dan zal ik degene zijn die het laatst lacht. En wie het laatst lacht, lachte het best


20-10-2004, 17:40
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik meer kritiek in Marokko heb gehad op mijn hoofddoek dan hier in Nederland.

20-10-2004, 17:45
Ik draag geen hoofddoek maar word ook weleens lastig gevallen,

vooral nadat pim fortyn werd doodgeschoten.

Dat zijn ontwetende mensen en heb medelijden met ze.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6