Bekijk volle/desktop versie : Tijdelijk naar het buitenland



Pagina's : [1] 2 3 4 5

04-07-2011, 13:49
Voor een periode van een aantal maanden, zo'n 6 maanden...iemand gedaan of van plan te doen?
Marokko of een ander land? En hoeveel geld gespaard voor zo'n tijdsbestek?

04-07-2011, 13:52


ik zou dan naar londen gaan. daar werk zoeken want anders ga jij je maar vervelen. da zou ik nog wel wille doen ja.

welke land het ook maar zou mogen worde ik moet daar eerst de taal van kunnen spreken zodat ik de mensen ga kunne begrijpe. vind ik heel belangerijk.

04-07-2011, 13:54
Ik heb een half jaar in Marokko gewoond. Puur om de rust en de zingeving. Niet om te feesten of vakantie te vieren.
Het ligt er aan waar je woont en hoe duur de levensmiddelen zijn. Ikzelf kom uit een heel klein dorpje. Meeste van de groenten en fruit verbouwen wij zelf.
Ik heb 7000 euro op m'n Marokkaanse rekening gezet. Met een optie dat het aangevuld kan worden indien het te weinig was. Ik moet zeggen dat ik in die half jaar niet eens boven de 3000 ben gekomen.

04-07-2011, 13:56
Ja precies werk zoeken of daar taallessen volgen... en als je de taal spreekt of als daar gewoon Engels wordt gesproken..

20_12, ik zat ook aan 3000 te denken. Hoe was het? En je ging naar familie of?

04-07-2011, 13:56


Wel van plan. Ooit. Maar niet in Marokko. Dat is alleen voor vakantie.

04-07-2011, 13:57
Mijn plan is Egypte en daar is het nog iets goedkoper dan Marokko is me ervaring..

dus denk aan 3000 euro en 4000 om het ruim te houden.. wil volgend jaar gaan als ik mijn studie klaar heb.

04-07-2011, 13:59

Citaat door Nemesis030:
Ja precies werk zoeken of daar taallessen volgen... en als je de taal spreekt of als daar gewoon Engels wordt gesproken..

20_12, ik zat ook aan 3000 te denken. Hoe was het? En je ging naar familie of?
Het was heerlijk. Het jachtige stressleven dat ik in Nederland had, kon ik achter me laten. Zes maanden sabbatical is veels te kort
Familie wist dat ik mijn rust nodig had. Ze zijn één keer op bezoek geweest en daarna was het afgelopen. Als ik er zin in had bracht ik een bezoek aan ze.

04-07-2011, 14:02

Citaat door 20_12:
Het was heerlijk. Het jachtige stressleven dat ik in Nederland had, kon ik achter me laten. Zes maanden sabbatical is veels te kort
Familie wist dat ik mijn rust nodig had. Ze zijn één keer op bezoek geweest en daarna was het afgelopen. Als ik er zin in had bracht ik een bezoek aan ze.
kan ik me voorstellen..geweldig man...zit je er niet aan te denken weer te gaan haha of is het nu niet meer mogelijk

aah okee! dus je had zelf iets gehuurd ofzo?

04-07-2011, 14:06

Citaat door Nemesis030:
kan ik me voorstellen..geweldig man...zit je er niet aan te denken weer te gaan haha of is het nu niet meer mogelijk

aah okee! dus je had zelf iets gehuurd ofzo?
Ik wil graag definitief terug. Maar helaas ontbreekt het me de middelen om daar een bestaan op te bouwen
In ons kleine dorpje kun je nu eenmaal niet veel. Ik kan best naar de kust verhuizen, daar iets opzetten, maar dan zou ik mijn roots missen.
Misschien dat er in de toekomst mogelijkheden zijn. Wie weet zal mijn dorpje zodanig gemoderniseerd zijn dat ondernemers er een toekomst in zien.
Wij hebben een huis. Huren hoefde ik niet

Waar wil je naartoe gaan?

04-07-2011, 14:08

Citaat door 20_12:
Ik wil graag definitief terug. Maar helaas ontbreekt het me de middelen om daar een bestaan op te bouwen
In ons kleine dorpje kun je nu eenmaal niet veel. Ik kan best naar de kust verhuizen, daar iets opzetten, maar dan zou ik mijn roots missen.
Misschien dat er in de toekomst mogelijkheden zijn. Wie weet zal mijn dorpje zodanig gemoderniseerd zijn dat ondernemers er een toekomst in zien.
Wij hebben een huis. Huren hoefde ik niet

Waar wil je naartoe gaan?
Ahaa dus de 3000 is wel zonder huur...

Jammer joh. Maar als je aan de kust woont kan je wel in weekenden of vakanties veel sneller naar je roots..

Ik wil naar Cairo.

04-07-2011, 14:08
Definitely. Ik ben nu al aan 't bedenken hoe, wat en waar... Eventjes een toekomstplan opzetten.

Hell no dat ik mijn leven -mocht ik lang leven- hier in Nederland ga verslijten. :/

04-07-2011, 14:09
Precies.. en dan is een aantal testmaandjes wel handig..

04-07-2011, 14:11



Citaat door Nemesis030:
Precies.. en dan is een aantal testmaandjes wel handig..


Exactly. Ik denk dan aan 't volgen van een stage in het buitenland. Lijkt me heel handig in dat opzicht.

04-07-2011, 14:12
Ik wil graag 6 maandjes in Marokko wonen.

04-07-2011, 14:14
Ja dat is het makkelijkst om dan voor een bepaalde tijd ergens te blijven.

Ik zit nog steeds te twijfelen.. mijn bachelor is zo goed als binnen (Middle-eastern studies) en ik ga nu aan mijn master beginnen, maar eerlijk gezegd is Arabisch gewoon flut in NL.. maar aan de andere kant wil ik het gewoon afmaken en mijn master behalen.

Of een jaar werken, stufi stop zetten en een jaar erna me master in Cairo doen en dan heb ik sowieso elke maand nog geld van stufi en van het hele jaar werken haha maarja ben bang dat het te zwaar word en dat ik me niet zoveel op studie kan concentreren daar en bovendien gaat mijn zoontje mee die volgend jaar 2 is. Dus ik denk beter nu me master hier gewoon afmaken, sparen en daar enkel wat taallessen volgen (cursus ofzo)

Pagina's : [1] 2 3 4 5