Bekijk volle/desktop versie : Wie weet van wie deze msn is??



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10

03-07-2011, 22:28

Citaat door Mijkenjeniet:
je laat me geen keus........ ik heb liever niet dat ik jou het geheime wapen ga geven want het is heel machtig maar hier komt het

BIDDEN! bam! daar heb je het, geen ingrediënten nodig gebruik je hart en communiceer met God vraag hem wat zijn wil is voor jou.

Gaat niet om jou wil maar om zijn wil he.. makkelijk gezegd dan gedaan maar deze wereld wij leven voor onszelf maar vergeten het belangrijkste.
Neem je vrouw mee naar de moskee of kerk en praat met elkaar over het geloof en de goede dingen ELKE DAG! want..

Religie is net als een plant dat je dagelijks water hoort te geven in order to let it grow begrijpppp?!
Oeeh i like you!

03-07-2011, 22:38



Citaat door Immortal_Outlaw:
Zou ik zeker waarderen, echt
Ik heb het besproken met mijn vader,, ten eerste, hij heeft het met je te doen,, probeer sowieso te bidden allah swt zal er voor je zijn..

verder over jou vraag geeft hij aan: Zolang ze het pad van de islaam volgt is er niks aan de hand,,maar ben je er 100% zeker van dat er overspel word gepleegd, dan mag je van je vrouw scheiden..

De islam kent de noodzaak van de scheiding wanneer een huwelijk faalt in het behalen van haar doelen.. Volgens de islam is een huwelijk zinloos wanneer er haat is tussen de man en de vrouw in plaats van liefde...

MAAAAAAAAAAAAAAAAAR!!

De echtscheiding hoort de laatste toevlucht te zijn, nadat alle andere pogingen tot verzoening tussen de echtgenoot en zijn vrouw zijn mislukt.

ik hoop dat je er iets aan hebt..

03-07-2011, 22:38
Salat Istikhara!

03-07-2011, 22:39
Shoukran voor jouw moeite.. Ik zal het zeker in mij opnemen

03-07-2011, 22:40



Citaat door Shallm:
Salat Istikhara!
ook!! absolute aanrader in deze moeilijke tijd

03-07-2011, 23:36
Wat is salat istikara als ik vragen mag ?

03-07-2011, 23:38

Citaat door Mijkenjeniet:
tununununu... inspector gadget
HAHAH.

03-07-2011, 23:41

Citaat door LaCity-Femme:
Wat is salat istikara als ik vragen mag ?
Salat Istikhara word verricht als je op het ount staat een moeilijke keuze te maken,,

bijv. als je niet weet of je met iemsnd moet trouwen,, en in dit geval als je niet weet of je moet scheiden ja of nee,, dan is allah swt er om je te helpen..

03-07-2011, 23:58

Citaat:
Wat is het Istigharagebed:
Het Istigharagebed is een soennagebed waarin je leiding vraagt aan Allah swt voor een bepaalde zaak.
Dit houdt in dat de dienaar aan Allah swt vraagt wat het beste is in de zaken waarvan hij de juiste, de goede en de nuttige kant niet kent of erover twijfelt.
Istighara verricht je alleen voor zaken die toegestaan zijn in de Islam.
Voorbeelden zijn een huwelijk, een handelzaak of een reis. ( dit zijn maar voorbeelden er zijn er nog veel meer)


Hoe verricht je het Istigaharagebed.?
Een moslim/ moslima die wil weten of een bepaald voornemen wat hij/ zij heeft juist of onjuist is, of dat hij/ zij met een bepaald iets moet doorgaan of niet (dit kan van alles zijn), kan een gebed van twee Rak'aat verrichten.
In de eerste Rak'ah leest hij/ zij na de Soerah Al-Fatihah, en een andere soerah naar keuze, en in de tweede rak'ah, Soerah al-Fatiha en nog een Soerah naar keuze.
Na de tasliem leest hij/ zij de tekst van de "Doe'a Istichara" (smeekbede),


Djabier ibn abdellah Assalamie (moge Allah tevreden met hem zijn) heft gezegd:"De boodschapper van Allah (Allah vrede en zegen zij met hem) leerde zijn metgezellen Al iskhraha in alle zaken, zoals hij de soera's van de Qor'aan aan hun leerde. Hij (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei:"Wanneer één van jullie met iets zit, dient hij twee rak'as te bidden buiten de verplichte gebeden. En te zeggen:"

Du3a Istighara:
"Allahumma innie astakhieroeka bi 'ilmieka wa astaqdieroeka biqoedratieka wa as-aloeka mien fadhlieka, fa-innaka taqdiroe walaa aqdir, wa ta'lamoe wa laa a'lam wa anta 'aallaam l-ghoeyoeb, allahoemma in koenta ta'lamu enna hadaa l-amra (en je noemt je vraag waarmee je zit, bijvoorbeeld : een huwelijk met of mijn reis naar ...) khairoen li fie dienie wa ma'aashi wa aaqibatie amrie. Faqdoerhoe li wa yassierhoe lie thoemma baariek liee fiehie wa in koenta ta'lamuu anna haada l-amra sharroen lie fie dieniee wa ma'aashie wa 'aaqibati amri fasrifhoe 'anni wasrifni 'anhoe waqdoer liya l-khayra 'haythoe kaana thoemma ardinie bihi" overgeleverd dor Boekharie: 6841

"O Allah ! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht , en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet , U weet en ik niet, En U bezit kennis van het onwaarneembare (Al ghoyoob). O Allah ! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u Allah wilt vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg : Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee.En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg : Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden."

Wat moet de vrager doen nadat hij het Istigharagebed heeft volbracht?

Eens hij het istigharagebed heeft volbracht, gaat de moslim zoals gewoonlijk verder met zijn leven. Hij gaat verder in zijn zaken en onderneemt de zaak die hij wil doen.
Als deze goed is voor hem, dan zal Allah swt het hem gemakkelijk maken. Als het slecht is, dan zal allah swt het afwenden en verwijderen van hem.

Velen geloven dat men wanneer zij het istigharagebed hebben verricht moeten wachten totdat zij een droom in zijn slaap krijgt. In functie van die droom zal hij al dan niet handelen. Dit zijn verzinsels die geen basis hebben in de Islam. Wettelijke islamitische oordelen worden nooit op dromen verder gebouwd. De dienaar vertrouwt op Allah swt doet verder met wat hij gewoonlijk doet en onderneemt de zaak nadat hij gevraagd heeft aan Allah swt wat het beste is voor hem in een zaak. En dit zonder te wachten op een droom of een verheugd gevoel in het hart, want dat prettig gevoel heeft geen herkenningsteken. Met andere woorden, het kan zijn dat iemands hart verheugd is door een begeerte die in zijn ziel is binnengeslopen voordat hij het istigharagebed verricht heeft.

Muhammed Ibn `Ali Kamal Az-Zamalkani- moge Allah hem genadig zijn- zei;
'Wanneer iemand twee rakaat van het istigharagebed gebeden heeft voor een willekeurige zaak, dan doet hij vervolgens wat hem goed lijkt, ongeacht of hij zich op zijn gemak voelt in wat hij doet of niet. Want in wat hij doet zit het goede, zelfs wanneer hij zich niet op zijn gemak voelt'
-

04-07-2011, 00:03
Als eerst wil ik zeggen, mijn god, ik vind dit echt erg!!

Daarna: Denk heel goed na voordat je een besluit neemt. Je kan iemand pas beschuldigen van iets als je bewijzen hebt. Je hebt nu het bewijs dat ze gechat heeft met mannen. Ik keur het niet goed, zeker niet, maar als je er achter komt dat het alleen bij chatten is gebleven moet je misschien niet weggaan en blijven om voor je kind te zorgen. Een huwelijk moet gebaseerd zijn op vertrouwen, dat vertrouwen is nu helemaal weg, maar vertrouwen kan je terug krijgen. Het zal niet snel gaan, maar uiteindelijk krijg je het wel terug inshaAllah. Op dit moment moet je aan het kind denken. Probeer er achter te komen wie die dame is die gemaild heeft en praat met je vrouw. Confronteer haar met de beschuldigingen die je hebt ontvangen en bekijk haar reactie! Uit een reactie van een mens, kan je vaak zien of ze de waarheid spreekt of niet.

Er was een geleerde op tv en die kreeg een vraag van een man. Ik heb een vrouw en die draagt korte kleding, make-up en heeft contact met andere mannen, mag ik van haar scheiden? De geleerde vroeg hem: bidt ze 5 keer per dag? De man antwoordde: ja. De geleerde vroeg: vast ze, geeft ze zakat en zegt ze geloofsbelijdenis? Weer antwoordde de man met: ja. De geleerde zei toen, dan mag je niet van haar scheiden. Ze doet haar plicht richting Allah en ze begaat zondes, maar probeer haar naar de juiste weg te leiden en scheidt niet van haar. Tegenwoordig rennen mensen om zo snel mogelijk een scheiding aan te vragen. Dat is niet goed.
Ik vond het zo'n mooi antwoord. Hij heeft gelijk, tegenwoordig willen mensen snel scheiden. Ik begrijp dat ze je door het chatten alleen al heeft bedrogen, omdat ze geen contact met andere mannen mag hebben op die manier, maar ga er niet gelijk vanuit dat ze seksueel ook vreemd is gegaan. Wacht op bewijzen. Allah zal je met de tijd raad brengen inshaAllah!

Zorg ervoor dat je niet iets doet, waar je spijt van gaat krijgen!

04-07-2011, 00:10

Citaat door Taarabt:
Zoek Nijmegen oost af naar dames tussen de 20 en 30 jaar oud uit tetouan. Of confronteer je vrouw met de dingen die je weet. Aan de reactie van je vrouw kom je te weten of het de waarheid is of niet. Of vraag het er gewoon ? Of mishandel en nauk haar en dan weggooien die handel
Wat ben jij een rotzak.

@ TS: Verwijder deze topic. Dit heeft geen nut. Zo komen alleen mensen in haar omgeving erachter en weten ze dat je haar zoekt.
Je weet nu best wel veel over haar. Ik zou zeggen stuur een vrouwelijk familielid op haar af en zorg dat zij met haar gaat praten. Doe geen haram dingen. Ga niemand flashen! Ga niemand vals beschuldigen. Je hebt niks met je eigen ogen gezien, dus je kan geen conclusies trekken.
Moge Allah je helpen.

04-07-2011, 00:14

Citaat door OO_:
-
thanks! ik heb meteen opgeslagen op mijn computer... ik ga denk ik deze gebed vaak gebruiken...

04-07-2011, 00:17


wrm al die moeiete het is jouw vrouw

dat je dit al hier plaatst kan eigenlijk niet waar gaat dit over ga verhaal halen bij je vrouw

als zij werkelijk om jou geeft en van jouw houd dan vertelt ze alles

je hebt andere daar niet voor nodig jij bent inmiddels met haar getrouwd ik niet en de rest niet

de rest moet je koud laten wat rest denkt of zegt over jou en je vrouw moet geen rol spelen meer

04-07-2011, 00:26

Citaat door Immortal_Outlaw:
Ja tuurlijk, ik werk me de tering, leg brood op tafel, en zij lekker chatten met kerels, niet als gewone vrienden, maar gewoon flirten, een echte moslima doet dat niet, iedereen maakt zijn fouten, maar je gaat niet eerst ontkennen en pas waneer ik met bewijzen kom dan je dan pas wilt toegeven, iedereen heeft zijn grens
Nee luister als ik je mijn advies kan geven, blijf bij haar. zolang ze 5x bid, vast, zakaat uitgeeft en gelooft dat allah haar god is en dat mohammed vzmh zijn boodschapper is. moet je niet van haar scheiden. Allah swt haat schijden zo erg, allahs swt heeft voor elke ziel bepaald met wie hij/zij zou trouwen. Ik zou zeggen zoek het wel uit dat zoiezo, maar zolang ze zich aan t geloof vasthoud is t geen optie om te scheiden.

en je zult dan rijkelijk beloond worden in het hiernamaals inch allah! Het zou beter zijn als we met zn allen voor jou bidden en hopen dat dit uiteindelijk goed afloopt inch allah.

04-07-2011, 00:59
BoubkerC, wat ben jij aardig!

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10