Bekijk volle/desktop versie : ‘Als ik naar Arsenal ga is dat een succes voor hele Oezbeekse voetbal’



03-07-2011, 15:30
Odil Ahmedov is nu nog een ploeggenoot van onder meer voormalig PSV’er Balázs Dzsudzsák bij Anzhi Makhachkala, maar hoopt binnenkort samen met Robin van Persie en de rest van de selectie van Arsenal op het trainingsveld te staan. De Oezbeek staat in de belangstelling van the Gunners.

De 23-jarige aanvoerder van de nationale ploeg van Oezbekistan hoopt vurig dat de overgang naar de Engelse topclub snel zal worden afgerond. Ahmedov denkt dat een transfer naar Arsenal de weg voor zijn landgenoten vrij zal kunnen maken, aangezien Oezbeken doorgaans over het hoofd worden gezien door de scouts van internationale topclubs.

“Arsenal is in me geïnteresseerd, en als ik daar naartoe ga is dat een succes voor hele Oezbeekse voetbal”, vertelt de aanvallende middenvelder aan Sky Sports. Ahmedov staat momenteel onder contract bij Pakhtakor Tashkent uit zijn vaderland, maar speelt op huurbasis in de Russische competitie voor Anzhi Makhachkala, samen met onder onderen Roberto Carlos en Mbark Boussoufa. Arsenal heeft zich tot op heden rustig gehouden op de transfermarkt.