Bekijk volle/desktop versie : 'Nigel vertelde me dat het een goede club is, waar ik me kan ontwikkelen'



01-07-2011, 16:47
Jeffrey Bruma heeft de hoop op een mooie toekomst bij Chelsea nog niet opgegeven. De negentienjarige verdediger speelt het komende seizoen op huurbasis voor Hamburger SV, maar brandt nog altijd van de ambitie, zo vertelt hij vrijdag in het Duitse BILD.


De Oranje-international besefte echter dat het komend jaar lastig zou gaan worden om zich in het eerste elftal te spelen. Met concurrenten als John Terry, Branislav Ivanovic, David Luiz en Alex leek hem een tussenstap zinvol. “Er lopen daar heel wat grote namen rond, die allemaal in het centrum van de verdediging kunnen spelen”, weet Bruma. “Maar mogelijk kan ik daar over twee of drie jaar wel doorbreken.”

De Rotterdammer bekent in het gesprek dat Nigel de Jong belangrijk is geweest bij het nemen van een definitief besluit over zijn toekomst. De middenvelder van Manchester City was in het verleden ook actief voor die Rothosen. “Hij vertelde me dat HSV een erg goede club is, en dat ik me daar uitstekend kan ontwikkelen. Ik ben blij dat ze mij de kans hebben gegeven.”