Bekijk volle/desktop versie : 'Barcelona kondigt binnen 48 uur komst van miljoenenversterkingen aan'



Pagina's : [1] 2 3 4

30-06-2011, 00:34
De fans van Barcelona kunnen binnen 48 uur contractnieuws verwachten. Volgens diverse Spaanse media zal de regerend landskampioen uiterlijk vrijdag de komst van Arsenal-middenvelder Cesc Fàbregas en Udinese-aanvaller Alexis Sánchez aankondigen. Het tweetal wordt al geruime tijd met Barcelona in verband gebracht, maar de financiën vormden tot voor kort een groot obstakel.
Fàbregas wordt al enkele jaren aan Barcelona gelinkt. De middenvelder leek vorig jaar zomer naar Catalonië terug te keren, maar Arsenal-manager Arsène Wenger liet zijn boegbeeld niet gaan. De oefenmeester heeft inmiddels ingezien dat hij aan een ontevreden Fàbregas ook niets heeft. Met de transfer van de 24-jarige wereldkampioen is naar verluidt een bedrag van 35 miljoen euro gemoeid. Naar alle waarschijnlijkheid zullen er geen spelers van Barcelona in de deal worden betrokken.

Sánchez moet Barcelona-coach Josep Guardiola meer mogelijkheden in de aanval bieden. De buitenspeler van Udinese was afgelopen seizoen een van de revelaties in Italië en werd ook door Chelsea en Manchester City begeerd. De 22-jarige Chileen, die de komende weken op de Copa América te bewonderen is, gaf het bestuur van Udinese echter te kennen dat hij uitsluitend naar Catalonië wilde. De Italianen ontvangen naar verluidt een bedrag van veertig miljoen euro.
Het is nog onduidelijk van welke spelers Barcelona deze zomer afscheid zal nemen. Thiago Alcántara leek op weg naar Arsenal, maar ondertekende woensdag een nieuw contract tot de zomer van 2015. Ondanks de komst van Fábregas lijkt de Europees kampioen bij Barcelona te blijven. Voor Jeffrén Suárez en Bojan Krkic lijkt geen plaats meer. Bojan kwam de laatste twee seizoenen steeds minder aan spelen toe en lijkt bij het AS Roma van Luis Enrique aan de slag te gaan. Jeffrén wordt naar alle waarschijnlijkheid de opvolger van Joaquín bij Valencia.

http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=141062

30-06-2011, 00:37


Fabregas toch wel?

30-06-2011, 00:40
hebben ze wel nodig... als je zag wat er bij Real op de bank zat en bij Barca.. dan hoefde Xavi maar uit te vallen en het zou gedaan zijn met Barca.. bij wijze van spreken dan. Barca heeft een te dunne selectie..

de basiself heeft bijna alles gespeeld het afgelopen seizoen... waar Madrid makkelijk kon rouleren met haar spelers.

30-06-2011, 00:40
voetbalzone, toen...ergens in 2008

Mounir El Hamdaoui in een shirt van FC Barcelona. Wie dat bij de start van het seizoen had geopperd was ongetwijfeld voor gek verklaard, maar volgens diverse Spaanse media is die optie meer dan reëel. De Catalanen zouden zelfs al een bod van twintig miljoen euro hebben voorbereid om de aanvaller in de winterstop van AZ over te nemen.

De geboren Rotterdammer is dit seizoen bezig aan zijn grote doorbraak in de eredivisie. In de zomer van 2007 werd hij voor circa zeven miljoen euro overgenomen van Willem II, maar gedurende zijn eerste jaar in Noord-Holland viel er nog niet al te veel bespeuren van het hem toegedichte talent. Dit jaar is hij met veertien treffers in dertien duels belangrijker dan ooit voor de ploeg van Louis van Gaal.

De voorbije weken werd de naam van de Marokkaans international ook al veelvuldig in verband gebracht met diverse Engelse (sub)topclubs. Onder meer Everton, Arsenal en voormalig werkgever Tottenham Hotspur werden aan de 24-jarige spits gelinkt. Barcelona is nu dus de nieuwste in het rijtje van geïnteresseerde clubs.

30-06-2011, 00:45


Alcantara heeft bijgetekend......Waarom dan toch Fabregas.?

30-06-2011, 00:51
ik denk dat Barca naar een brede selectie wil... en er zullen een aantal spelers wel vetrekken denk ik.... ik verwacht Millito en Maxwell dat die zullen vetrekken en misschien wel Keita...

de bank was afgelopen seizoen toch wel zwak gevuld...met veel jeugdspelers waar Guardiola behalve de copa del rey het toch niet mee aan durfde.

30-06-2011, 00:58

Citaat door Lantismo:
Alcantara heeft bijgetekend......Waarom dan toch Fabregas.?
Rossel die gast is alleen maar bullshit beleid aan het voeren daar.
Fabregas is totaal onnodig met Thiago heb je in potentie een veel betere speler.

30-06-2011, 01:04
Aissati of El Hamdaoui

30-06-2011, 01:04

Citaat door TheSpecialOne.:
Rossel die gast is alleen maar bullshit beleid aan het voeren daar.
Fabregas is totaal onnodig met Thiago heb je in potentie een veel betere speler.
Dan ken je de club Barca niet... Fabregas zou zoiezo komen... ongeacht welke president er zou zitten bij barca... Fabregas wordt gezien als een kind van de club en ook nog eens een Catalaan, hij kent al die spelers die er nu staan omdat hij er in de jeugd mee samen heeft gespeeld. De supporters willen het en de spelers willen het ook al heel lang....en nu gaat het dan gebeuren.

30-06-2011, 01:17

Citaat door Tangerino:
Dan ken je de club Barca niet... Fabregas zou zoiezo komen... ongeacht welke president er zou zitten bij barca... Fabregas wordt gezien als een kind van de club en ook nog eens een Catalaan, hij kent al die spelers die er nu staan omdat hij er in de jeugd mee samen heeft gespeeld. De supporters willen het en de spelers willen het ook al heel lang....en nu gaat het dan gebeuren.
Ik ken de club Barca genoeg kijk al jaren bijna elke wedstrijd en heb diverse malen een wedstrijd bezocht in Camp Nou.
Maar ik weet ook dat Fabregas een kind club is en ze hem daarom terug wil halen, maar het is toch totaal onnodig? Hiermee rem je de ontwikkeling van spelers als Dos Santos en Thiago af. En laat dat nou de gene zijn waar ik bang voor ben als die spelers zullen vertrekken zal er weer over een paar jaar weer een Fabregas scenario ontstaan.
Fabregas goede voetballer maar totaal niet nodig.

30-06-2011, 01:43

Citaat door TheSpecialOne.:
Ik ken de club Barca genoeg kijk al jaren bijna elke wedstrijd en heb diverse malen een wedstrijd bezocht in Camp Nou.
Maar ik weet ook dat Fabregas een kind club is en ze hem daarom terug wil halen, maar het is toch totaal onnodig? Hiermee rem je de ontwikkeling van spelers als Dos Santos en Thiago af. En laat dat nou de gene zijn waar ik bang voor ben als die spelers zullen vertrekken zal er weer over een paar jaar weer een Fabregas scenario ontstaan.
Fabregas goede voetballer maar totaal niet nodig.
onzin.... Barca heeft een zwakke bank vergeleken met andere topclubs... Thiago heeft echt niet in alle wedstrijden zijn waarde bewezen bij Barca... totaal niet zelfs... anders had Guardiola het wel met hem aangedurft tegen Real bijv. toen zat hij niet eens bij de selectie.

Thiago zal nog genoeg wedstrijden spelen...de basiself kunnen wel rust gebruiken met het drukke programma.

30-06-2011, 08:40
daaaaaaaamn man, arsenal is kinderachtig man, laat cesc gaan. deze soap duurt jaren

30-06-2011, 09:42


Het gaat niet om knikkers. dit is big business makker.

30-06-2011, 09:47
ja tuurlijk weet ik ook wel. 40 mil is meer dan genoeg voor fabregas, hij wil het ook zo graag. laat hem dan gaan voordat tie weer in waarde daalt

30-06-2011, 10:15
ik denk dat ie wel komt joh.. die chauvinistische catalanen zorgen er wel voor..

en arsenal heeft idd ook niets aan een Fabregas die met z'n hoofd al bij barça zit. miss is dat juist ook goed voor Arsenal, en dan heb ik het niet eens over het financiële.

Fabregas is wel een sleutelspeler. geeft elk seizoen wel +- 15 assists + handvol goals.

jij zegt 40mln is meer dan genoeg voor Fabregas.. maar als men al voor spelers als Lescott, Dzeko, James Milner, Gignac, David Luiz, Ashley Young, ed al tussen de 25 en 35 miln.. dan vind ik 40miljoen nog een koopje. Naast het feit dat Fabregas een 'grotere' voetballer is dan de genoemde spelers. is zijn marketingwaarde bovendien ook 3x zoveel.

Ik vind die bedragen absurd, maar in deze tijd is 40mln voor Fabregas niet bijzonder veel. Marktconform.

Pagina's : [1] 2 3 4