Bekijk volle/desktop versie : Vergeven en vergeten.



Pagina's : [1] 2

29-06-2011, 15:28
"Ik vergeef je, maar ik zal het niet vergeten."

Wanneer je vergeeft maar niet vergeet, is het dan wel vergeven? Zijn wij wel in staat om 100% te vergeven? Kan je stoppen met iemand iets kwalijk te nemen, hoe erg het ook is wat die persoon jou heeft aangedaan? Gaat toch niet?

Je kan misschien beginnen vanaf een nieuw punt, maar je zal je altijd herinneren wat er in het verleden gebeurd is. Met die herinneringen komen volgens mij ook weer de slechte gevoelens naar boven; hoeveel pijn het deed toen die persoon jou heeft gekwetst, hoelang je je er om druk hebt gemaakt, etc. Je weet ondertussen waartoe die bepaalde persoon in staat is, en je gaat misschien wat schuwer zijn, meer op je hoede. Bereid voor nog een zware klap.

Lijkt mij in dat geval dat je hoe dan ook nog een bepaalde wrok koestert t.o.v. die persoon. Ik denk dat dat ligt aan de zwakheid van de mens. Zijn wij wel zo sterk om het verleden volledig achter ons te laten?

29-06-2011, 15:30


Mooiste wat er is..

29-06-2011, 15:32
@ MAGHRIBIII; Zeker weten, maar dat was mijn vraag niet. Hoeveel mensen zijn echt in staat om een bepaalde gebeurtenis uit het verleden volledig achter hun te laten zonder enige wrok te koesteren?

29-06-2011, 15:33

Citaat door Lil_S:
@ MAGHRIBIII; Zeker weten, maar dat was mijn vraag niet. Hoeveel mensen zijn echt in staat om een bepaalde gebeurtenis uit het verleden volledig achter hun te laten zonder enige wrok te koesteren?
Zoals je al zei hangt dat af van de welgesteldheid van de mens wat je als zwakte kan zien mocht hij er moeite mee hebben..

29-06-2011, 15:39


Magribiii was je verbannen?? Ik zie dat je recent een nieuwe aacount hebt aangemaakt Wats kebeurt?

29-06-2011, 15:41

Citaat door Kleine-Ster:
Magribiii was je verbannen?? Ik zie dat je recent een nieuwe aacount hebt aangemaakt Wats kebeurt?
Zie je hoekje wil de topic van TS niet verpesten wat ben ik toch aardig vandaag =/

29-06-2011, 15:42
En over vergeven en vergeten, vergeten doet iemand niet zo snel, en vergeven dat hangt er denk ik altijd wel vanaf wat diegene je misdaan hebt, niet zo zeer op zwakte. Ik ben best relaxed, en mijn grens ligt ver, maar als iemand mij of iemnd waar ik om geef echt pijn heb gedaan dan zal je voor altijd mijn vijand blijven, hoe je het ook goed probeert te maken.

29-06-2011, 15:47
.

29-06-2011, 15:52

Citaat door MAGRIBIII:
Zie je hoekje wil de topic van TS niet verpesten wat ben ik toch aardig vandaag =/
Dat is heel nobel van je maar check eens je hoekje terug grappenmaker

29-06-2011, 15:54

Citaat door MAGRIBIII:
Zie je hoekje wil de topic van TS niet verpesten wat ben ik toch aardig vandaag =/
Deel maar mee, ben ook benieuwd.

29-06-2011, 16:04

Citaat door Lil_S:
Deel maar mee, ben ook benieuwd.
Ik reageer niet meer op jouw topics.

29-06-2011, 16:07

Citaat door Slaz:
Ik reageer niet meer op jouw topics.
vrouwen..

29-06-2011, 16:08



Citaat door MAGRIBIII:
vrouwen..
Vrouwen .. komt er nog iets?

29-06-2011, 16:10

Citaat door Slaz:
Ik reageer niet meer op jouw topics.
Geef me even tijd, dan ga ik huilen in een hoekje.

29-06-2011, 16:11

Citaat door MAGRIBIII:
vrouwen..
Haast niet serieus te nemen. Reageer je serieus gaan ze interessant doen naar een puntje en zien ze je reacties over het hoofd.

Pagina's : [1] 2