Bekijk volle/desktop versie : Wie studeert Accountancy



29-06-2011, 14:44

Citaat door Sari123:
Asalamu alaikum
Ik doe op dit moment MBO administratie Ik wil graag volgend jaar Accountancy studeren insha allah, ik heb aantal vragen. Ten eerst welke school studeer je en wat zijn de vakken (eerst jaar)?Is het veel zwaarder vergelijken met administratie? Wat ik begreep was dat je projecten hebt in HBO en gelijk daarna tentamen, heb je eigenlijk wel genoeg tijd om te studeren? Als je MBO naar HBO route volgt krijg je vrijstelling voor bepaalde vakken en welke? Kun je binnen 3 jaar de opleiding afronden? of sneller, want ik heb weinig zin in om nog langer te studeren. alvast bedankt
.

30-06-2011, 20:19


Als je geen zin hebt om 3 jaar te studeren zou ik je aanraden om niet voor accountancy te kiezen. Kies voor BE o.e.d., want na Accountancy HBO moet je afhankelijk van het traject dat je kiest 2/3 jaar studeren en vervolgens een praktijkstage van 3 jaar!!

30-06-2011, 21:11

Citaat door Sari123:
Weet ik, maar ik zou liever willen werken dan studeren, want praktijkstage houd in dat je gewoon werkt en dan op het eind toets aflegt heb ik gelijk? En ik zou dan heel graag 2,5 jr. accountancy afronden. Als iemand dat gedaan heeft, graag jouw ervaring delen.
Je begrijpt me niet.
- Je hebt hbo opleiding die duurt normaal gesproken 4 jaar. Maar omdat jij van mbo komt kan je hooguit half jaar vrijstelling krijgen.( Dan is het altijd nog 3,5 jaar).

- Na HBO kan je kiezen voor AA of RA:
- AA duurt ongeveer 1,5/2 jaar theorie en vervolgens 3 jaar praktijk stage.
- RA duurt ongeveer (premaster/master en postdoc) 3/4 jaar theorie en vervolgens 3 jaar praktijk stage.

Na HBO Accountancy heb je geen titel en word je gedwongen verder te studeren. Dus als jij voor AA kiest, dan ben je na mbo nog minimaal 5 jaar bezig met theorie.

30-06-2011, 21:20
ik zou voor IBM kiezen..

30-06-2011, 23:08


Begin er niet aan, of je bezit enorme doorzettingsvermogen. AC is soieswo geen vrouwenwereld. Overwerken zul je. Duaal studeren maakt je priveleven kapot. Wanneer je niet presteert op school wordt je onder druk gezet bij jouw werkgever (als duaal student). Binnen no-time lig je op straat na een aantal X jaar. Het maakt dan meer kapot dan je lief is.

Als ik jou was zou ik voor Bedrijfseconomie kiezen.

PS. Vrijstellingen kun je vergeten of je valt onder een oude samenwerkingsregeling met een MBO school die jouw HBO school is aangegaan.

In het laatste jaar krijg je ook nog eens een OAT (landelijk examen) die extreem zwaar is.