Bekijk volle/desktop versie : Tweede kamer heeft halal slachten verboden.



Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9

28-06-2011, 22:54

Citaat door Marokkaanse147:
Waarom is het nou eigenlijk verboden? Omdat die dieren pijn zouden lijden? Zo iets hoorde ik op tv.
Ja dat is volgens de PvvD de reden, tenzij moslims het tegendeel kunnen aantonen. Alsof zo een onderzoek 1 2 3 aan te tonen is. Kost wel tijd en geld zoiets.

28-06-2011, 22:56


serieusss hee wannneer gaan we datum prikken voor die staking!!!t
niet nu.. na de zomer dan heee
wil eerst ff vakantie
na el3ied ofsoo

28-06-2011, 22:56

Citaat door BoubkerC:
Maar dan nemen ze ons niet serieus
gewoon Staken
dan gaan ze vragen stellen
we gaan kussen

28-06-2011, 22:57

Citaat door melkpoedertjes:
we gaan kussen
kussen?

28-06-2011, 23:01


ja kussen maar jij snapt blijkbaar de hint niet
ewa ik ga slapen nu ben moe als jullie nou gaan staken laat het me dan weten ik ga meee

28-06-2011, 23:04

Citaat door melkpoedertjes:
ja kussen maar jij snapt blijkbaar de hint niet
ewa ik ga slapen nu ben moe als jullie nou gaan staken laat het me dan weten ik ga meee
Kussen als ik zoenen of kussen kussen

29-06-2011, 07:57
Kamer achter verbod onverdoofd slachten DEN HAAG - Tot teleurstelling van joodse en islamitische organisaties is de Tweede Kamer dinsdag akkoord gegaan met het voorstel dat het onverdoofd -ritueel- slachten van dieren verbiedt. Alleen als de dieren op zo'n manier worden geslacht dat ze ook volgens wetenschappers niet extra lijden, kan nog ontheffing worden gegeven.


Foto: TOALA OLIVARES, CRIS
Een ruime Kamermeerderheid schaarde zich achter het plan dat het begin van het einde kan zijn van de onverdoofde slacht: 116 Kamerleden voor, 30 tegen. CDA, ChristenUnie en SGP zijn tegen omdat ze het voorstel zien als een aantasting van het recht op godsdienstvrijheid. „Ik vind dat diep en diep triest en een aantasting van onze democratische rechtstaat”, aldus Arie Slob (ChristenUnie).

Onder de tegenstemmers ook drie PvdA'ers: Tanja Jadnanansing, Angelien Eijsink en Metin Çelik en PVV'er Wim Kortenoeven. De PvdA'ers hadden de soms heftige discussie -ook in de eigen achterban- gevolgd en stemden om uiteenlopende redenen tegen. Kortenoeven, bekend als vriend van Israël, gaf na de stemming geen reden. Hij merkte op dat in de fractie is afgesproken dat PVV-leider Geert Wilders het woord voert over de kwestie. Wilders heeft nog niet gereageerd op een verzoek om commentaar.

Namens het kabinet liet staatssecretaris Henk Bleker al weten dat het verbod volgens hem een spanning met de grondwet laat zien. De door PvdA, D66, VVD en GroenLinks gewenste ontheffing zou dat mogelijk kunnen wegnemen. Maar een definitief oordeel over de kwestie geeft het kabinet pas nadat ook de Eerste Kamer zich over het verbod heeft uitgesproken. Bij een aangenomen initiatiefwet behoort het kabinet aan te geven of het die ook gaat uitvoeren.

Marianne Thieme (Partij voor de Dieren) gaat haar initiatiefwetsvoorstel nu verdedigen in de Eerste Kamer. „Ik heb het volste vertrouwen dat ik de zorgen die er nu nog zijn, weg kan nemen.” Ze hoopt al in het najaar met de Senaat in gesprek te gaan.

Ze is blij met de ontstane aandacht voor dierenwelzijn in het algemeen en de bijval voor haar plan waar ze drie jaar aan heeft gesleuteld. „Dit is een enorme mijlpaal”. Thieme realiseert zich dat het voorstel pijnlijk is voor religieuze groepen. Maar: „Dierenwelzijn staat voorop. Het is absoluut geen religieuze kwestie”.

29-06-2011, 07:59
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10105081/__Kamer_achter_verbod_onverdoofd_slachten__.html?p =24,1

29-06-2011, 08:04

Citaat door melkpoedertjes:
ze doen het om ons lieve dame ze weten dat wij toch niks doen ewa je ziet het we doen ook niks dus ja
Ja, het is wel heel erg zichtbaar dat het niet om de dieren gaat maar meer om het geloof.

29-06-2011, 08:07
sinds wanneer slachten jullie dieren?

29-06-2011, 08:13

Citaat door lomya:
Ja, het is wel heel erg zichtbaar dat het niet om de dieren gaat maar meer om het geloof.
eerst was het nooit een probleem en nu opeens is het een probleem tis duidelijk dat ze ons hate en wij doen niks wij zitten maar thuis of op werk en denken ach jo wat maakt het uit ..maar als he tin frankrijk was zoude nu al meer dan honderde moslims de straat op gaan maar wij in nl zijn stil en doen niks tis duidelijk;

29-06-2011, 08:30

Citaat door melkpoedertjes:
eerst was het nooit een probleem en nu opeens is het een probleem tis duidelijk dat ze ons hate en wij doen niks wij zitten maar thuis of op werk en denken ach jo wat maakt het uit ..maar als he tin frankrijk was zoude nu al meer dan honderde moslims de straat op gaan maar wij in nl zijn stil en doen niks tis duidelijk;
Idd wij komen bijna nooit voor onze rechten. We laten ons echt belediging het moet toch een keer genoeg zijn?
Net als met de joden toen in de 2de wereld oorlog, en we weten allemaal hoe dat is afgelopen dat is wat wilders nu ons aandoet tot het verkeerd afloopt als we niet snel de handen in 1 slaan. Vele van ons onderschatten wilders die man is slim en speelt ons Nl uit heel simpel.

29-06-2011, 08:34



Citaat door lomya:
Idd wij komen bijna nooit voor onze rechten. We laten ons echt belediging het moet toch een keer genoeg zijn?
Net als met de joden toen in de 2de wereld oorlog, en we weten allemaal hoe dat is afgelopen dat is wat wilders nu ons aandoet tot het verkeerd afloopt als we niet snel de handen in 1 slaan. Vele van ons onderschatten wilders die man is slim en speelt ons Nl uit heel simpel.
tis niet normaal en die mensen in de tweede kamer in pvda daar werken ook moslims waarom doen hun niks of roepen ons om de staat op tegaan en tegaan staken..wollah ma ik begrijp de marokkaanen in nl niet ze lopen altijd teklagen maar iets doen ho maar.....kijk in frankrijk daar zijn ze echt verkaast maar als het om ons recht gaan gaan ze wel de straat op tis zonde dat wij niks doen

29-06-2011, 08:50

Citaat door melkpoedertjes:
tis niet normaal en die mensen in de tweede kamer in pvda daar werken ook moslims waarom doen hun niks of roepen ons om de staat op tegaan en tegaan staken..wollah ma ik begrijp de marokkaanen in nl niet ze lopen altijd teklagen maar iets doen ho maar.....kijk in frankrijk daar zijn ze echt verkaast maar als het om ons recht gaan gaan ze wel de straat op tis zonde dat wij niks doen
klopt, Allah ie hdiena.
We moeten echt wakker worden.

29-06-2011, 08:52

Citaat door melkpoedertjes:
tis niet normaal en die mensen in de tweede kamer in pvda daar werken ook moslims waarom doen hun niks of roepen ons om de staat op tegaan en tegaan staken..wollah ma ik begrijp de marokkaanen in nl niet ze lopen altijd teklagen maar iets doen ho maar.....kijk in frankrijk daar zijn ze echt verkaast maar als het om ons recht gaan gaan ze wel de straat op tis zonde dat wij niks doen
begin wat te doen dan meid oragiseer iets

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9