Bekijk volle/desktop versie : 'Gasperini is één van de beste, in ieder geval beter dan Mourinho'



25-06-2011, 21:44
Met Gian Piero Gasperini hoopt Internazionale komend seizoen weer de Scudetto in Italië op te eisen. De oefenmeester werd vrijdag definitief aangesteld als de nieuwe hoofdtrainer van de club, nadat Leonardo vertrok uit Milaan voor een zo goed als zekere baan bij Paris Saint-Germain. De taak van Gasperini is simpel; trachten het succes van José Mourinho te herhalen.

Als het aan Enrico Preziosi ligt, gaat dat hem lukken. De voorzitter van Genoa ontsloeg Gasperini in november 2010 vanwege de teleurstellende resultaten, maar denkt dat hij de perfecte man is voor zijn nieuwe positie. “Gasperini is één van de beste trainers van Europa”, zo liet Preziosi weten bij Radio Radio. “Ik ben er zeker van dat hij lang zal blijven bij Internazionale.”

Ondanks het feit dat hij Gasperini nog geen jaar geleden op straat zette, gelooft Preziosi er heilig in dat Internazionale verder kan onder het bewind van de nieuwe hoofdtrainer. “Voorlopig zal hij niet vertrekken. Ik kan me niet voorstellen dat ze Gasperini straks willen vervangen door een trainer als Josep Guardiola of Mourinho. Hij is in elk geval beter dan hen.”