Bekijk volle/desktop versie : Schoonmaak & Kooktips



Pagina's : [1] 2

25-06-2011, 14:42
De wereld van de Marokkaanse vrouw is niet compleet zonder deze topic.

Tips tips tips:
De gene die plaatst krijgt groen!

25-06-2011, 15:00


Als je de ramen kuist doe azijn in het water,dat voorkomt strepen en zorgt voor een mooi glans.
Hetzelfde kan je toepassen als je glazen en kristal aan het afwasen ben.

Leg krantenpapier boven je kasten,dan moet je het alleen vervangen zodat je niet steeds met water het stof moet afdoen.

25-06-2011, 19:14
vergeet mijn groen puntje niet!

25-06-2011, 19:34
Als je inkt / pen vlekker op je t shirt hebt.
Doe er wat koffiemelk op en flink wrijven,
Uitwassen, en voila je t shirt heeft zijn eige kleur weer terug zonder vlekken !

Klinkt gék maar werkt wel.

25-06-2011, 19:39


Vieze geurtjes in de koelkast? Effe een doekje met wat schoonmaak azijn erover.
Is je harrira of tomatensaus voor pasta een beetje te zuur? voeg een lepeltje suiker toe.
Is je kipgehakt of gehakt iets te droog, rasp er een geschilde groene appel door.

Groen??

25-06-2011, 20:58
is je oven niet meer schoon te krijgen. en boen je wat je wil en je krijt de zwarte vet vlekjes er niet uit.
Neem eenvierde glassex en doe er een pakje bakpoeder is. goed schudden en in je oven spuiten.
Dames ik geloofde het ook niet maar het help.

25-06-2011, 21:03
wat leuk wat leuk!!! nog meer tips

25-06-2011, 21:10
Handige topic!

25-06-2011, 21:16
Voor de afvvasmachine,

Om de afwasmachine schoon te maken strooi je een kopje soda over de bodem, goed heet water erover heen en 2 uur laten intrekken. Vervolgens laat je de machine een volledig programma draaien. Werkt net zo goed als de schoonmaakpoeders die je in de winkel koopt maar is vele malen goedkoper.

25-06-2011, 21:49
Vieze geurtjes uit de koelkast kan je voorkomen door een halve citroen uit te hollen en deze te vullen met zout. Je legt dit dan zo in een bakje achterin de koelkast. Citroen zorgt voor de frisse lucht en zout neemt alle nare geurtjes weg.

25-06-2011, 21:52

Citaat door mecho:
Vieze geurtjes in de koelkast? Effe een doekje met wat schoonmaak azijn erover.
Is je harrira of tomatensaus voor pasta een beetje te zuur? voeg een lepeltje suiker toe.
Is je kipgehakt of gehakt iets te droog, rasp er een geschilde groene appel door.

Groen??
Naah echt waar? Dat MOET ik uitproberen!!

Top topic dames! Jullie zijn net die moeder en dochter op tv; Hoe schoon is je huis.

25-06-2011, 21:54
Voor de magnetron; doe een kommetje vullen met water met een schuifje citroen erin, verwarm het in de magnetron en je kan het makkelijk schoon krijgen met een doekje.. het ruikt ook nog eens lekker fris.

Voor meer tips.. groen!

25-06-2011, 22:09


Leuke ot

Maar ik vraag me af in hoeverre jij een feministe bent.

25-06-2011, 22:36
tegen slechte geuren uit de afvoer in de wastafels:giet er een flinke geut azijn in.
Microwave geuren neutraliseren:doe een kommetje azijn en en laat het microwaven
Inshallah kom ik met meer azijn tips,ik zweer bij azijn!

25-06-2011, 23:36
1 x in de maand je wasmachine leeg laten draaien met wasmiddel zorgt voor een goede schoonmaak van je wasmachine en de afvoerslang.

Pagina's : [1] 2