Bekijk volle/desktop versie : Landskampioen Lille haalt vervanger vertrokken Rami op in Moskou



23-06-2011, 19:20
Lille hoopt ook volgend seizoen om de prijzen mee te kunnen doen, maar voor de landskampioen van Frankrijk dreigt een leegloop van belangrijke spelers. Zo keerde Adil Rami terug naar Valencia, maar voor de verdediger is alvast een vervanger gevonden. De 28-jarige Montenegrijn Marko Basa wordt overgenomen van Lokomotiv Moskou en tekent een contract tot medio 2015 in Noord-Frankrijk.

“Het contact met Lille was er al een tijdje”, geeft de lange verdediger aan op het digitale thuis van de club. “Vandaag is het afgerond en ik ben erg blij. Ik kom bij een ambitieuze club met een uitstekende trainer, Rudi Garcia. Ik ben erg blij om opnieuw met hem te werken”, aldus Basa, die de trainer kent uit zijn periode bij Le Mans.

De twaalfvoudig international trok in 2005 naar Frankrijk en speelde daarvoor bij OFK Belgrado en Proleter Zrenjanin uit Servië. In 2008 verliet hij Frankrijk en koos ervoor om de kleuren van Lokomotiv Moskou te verdedigen.