Bekijk volle/desktop versie : Kindje van anderhalf niet van de avondfles af te krijgen



23-06-2011, 15:43
Lieve dames,

Ik zit met een probleem of beter gezegd met een uitdaging. Mijn dochtertje is bijna anderhalf en als ik haar rond een uur of 23.00 geen flesje met melk geeft dan wordt je wakker s'nachts. Haar hele ritme overdag is prima, eet goed en slaapt goed en na haar avondeten krijgt ze een glaasje water en dan gaat ze lekker slapen en alsof je de wekker zet tussen half elk en half twaalf word ze huilend wakker en prijs degene die haar dan weer in slaap krijgt zonder die fles.

Wat moet ik doen?

23-06-2011, 15:50


Ik gaf mijn dochter na het avondeten een flinke beker koud melk en soms een boterham erbij. Zodat ze niet meer opstond en zo heb ik het haar afgeleerd.

23-06-2011, 15:52
Salaam meid, dank je wel voor je reactie. Zelfs dat heb ik al geprobeerd maar ze wordt gewoon wakker.......

23-06-2011, 16:33
Geef haar gewoon die fles. Wat is daar nou erg aan? Jullie slapen allebei lekker daarna so what's the problem?
Ze zal er op een gegeven moment zelf geen behoefte meer aan hebben.

23-06-2011, 16:39


en als je haar die fles al VOOR t slapen geeft? word ze dan nog wakker?

23-06-2011, 22:03
Als professionel zeg ik: het is gewoon gewennig geworden. strikt zijn en afbouwen.Meng de melk met water en ga daarna helemaal over op water. Er resoluut mee stoppen is niet altijd de oplossing maar werkt wel bij bepaalde kinderen, jij kent je kind het beste. Als jij er als moeder van overtuigd bent dat het geen gewennig is en dat ze honger heeft (kans is zeer groot dat het gewennig is) dan kan je haar bijvoorbeeld net voor het slapen gaan, een fles pap geven en daarna tandjes poetsen en naar bedje toe.

Als moeder weet ik hoe hardverscheurend dit proces kan zijn, theorie is altijd een stuk makkelijker dan de praktijk maar je zal zien dat als jij je poot stijf houdt, het werkt en je InshaAllaah binnen 1 a 2 weken van die fles af bent. Die traantjes zijn verschrikkelijk om te zien en te horen maar probeer het, het is het beste voor je kind.

23-06-2011, 22:05

Citaat door scorpiongirl:
Geef haar gewoon die fles. Wat is daar nou erg aan? Jullie slapen allebei lekker daarna so what's the problem?
Ze zal er op een gegeven moment zelf geen behoefte meer aan hebben.
deze flessen zijn een hele grote oorzaak van tandbederf, daarom zou het beter zijn als deze zuster hiermee stopt. wa allahoe a3lam.

23-06-2011, 23:05

Citaat door nurse:
Als professionel zeg ik: het is gewoon gewennig geworden. strikt zijn en afbouwen.Meng de melk met water en ga daarna helemaal over op water. Er resoluut mee stoppen is niet altijd de oplossing maar werkt wel bij bepaalde kinderen, jij kent je kind het beste. Als jij er als moeder van overtuigd bent dat het geen gewennig is en dat ze honger heeft (kans is zeer groot dat het gewennig is) dan kan je haar bijvoorbeeld net voor het slapen gaan, een fles pap geven en daarna tandjes poetsen en naar bedje toe.

Als moeder weet ik hoe hardverscheurend dit proces kan zijn, theorie is altijd een stuk makkelijker dan de praktijk maar je zal zien dat als jij je poot stijf houdt, het werkt en je InshaAllaah binnen 1 a 2 weken van die fles af bent. Die traantjes zijn verschrikkelijk om te zien en te horen maar probeer het, het is het beste voor je kind.
Ik denk ook dat dit de beste oplossing is...

Succes...

23-06-2011, 23:37

Citaat door nurse:
deze flessen zijn een hele grote oorzaak van tandbederf, daarom zou het beter zijn als deze zuster hiermee stopt. wa allahoe a3lam.
Toch niet als ze gewoon haar tandjes poetst?
En jouw aanpak klopt en helpt ook wel, als je standvastig bent, maar haar dochtertje is nog best jong. Tot 2 jaar vind ik zo'n flesje voor het slapen gaan wel kunnen. Mijn dochtertje is er vanzelf mee gekapt. Ze krijgt gewoon een glas water na het poetsen en dan slapen.

24-06-2011, 01:18

Citaat door nurse:
Als professionel zeg ik: het is gewoon gewennig geworden. strikt zijn en afbouwen.Meng de melk met water en ga daarna helemaal over op water. Er resoluut mee stoppen is niet altijd de oplossing maar werkt wel bij bepaalde kinderen, jij kent je kind het beste. Als jij er als moeder van overtuigd bent dat het geen gewennig is en dat ze honger heeft (kans is zeer groot dat het gewennig is) dan kan je haar bijvoorbeeld net voor het slapen gaan, een fles pap geven en daarna tandjes poetsen en naar bedje toe.

Als moeder weet ik hoe hardverscheurend dit proces kan zijn, theorie is altijd een stuk makkelijker dan de praktijk maar je zal zien dat als jij je poot stijf houdt, het werkt en je InshaAllaah binnen 1 a 2 weken van die fles af bent. Die traantjes zijn verschrikkelijk om te zien en te horen maar probeer het, het is het beste voor je kind.
dit denkik dus ook..

24-06-2011, 10:21
Dank je wel lieve dames voor het reageren. Ik denk dat ik met zekerheid kan zeggen dan het in ieder geval niet alleen gewenning is. Ze blijft werkelijk doorhuilen en haar handjes omhoog doen van ik heb honger. Ik poest haar tanden ook na die laatste fles omdat ik bang ben voor haar tandjes. Een fles voor het slapen gaan helpt ook niet want ze wordt gewoon wakker dus die heb ik afgeschaft en dat ging in 1 keer prima.

Ik ga de tip van Nurse doen..

Dank je wel allemaal