Bekijk volle/desktop versie : Aanrader : Live prachtige ahadeeth beluisteren kan via dit kanaal!!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

23-06-2011, 14:44
Assalamu alaikum,

Live 24/7 prachtige- en profijtvolle authentieke ahadeeth en smeekbeden beluisteren (al luisterend de bezigheden in de moskee bekijkend, afwisselend voorgelezen in het Arabisch en Engels) kan via dit tv-en radiostation vanuit Masjid Al-Nabawi te Al-Madinah Al-Munawarah:


http://haramaintv.blogspot.com/search/label/3%29%20Al%20Sunnah%20%28Madinah%20Live%29


En nog veel meer profijtvols is te bekijken en te beluisteren via dit kanaal!


Wassalaam.

23-06-2011, 15:01


Baarakallahoefeeki!
Deze is ideaal tijdens ramadan ., Op saudi 1 hele dag Mekka te zien

23-06-2011, 17:51

Citaat door MarokkaanseTV:
Baarakallahoefeeki!
Deze is ideaal tijdens ramadan ., Op saudi 1 hele dag Mekka te zien
Allahuma ameen op je dua! Wa feeki BarakAllah lieve oeghty! Fijn dat je hiermee geholpen bent lieverd! Dat is het zeker en heel rustgevend en profijtvol! De gezegende maand komt er immers binnenkort al weer aan, insha Allah gaan we dat meemaken! Ik geniet enorm van deze profijtvolle zender en steek er veel van op. Ghair insha Allah!

23-06-2011, 19:12
''Hij, die de eer van zijn broeder verdedigt, op de Dag Des Oordeels zal zijn gezicht door Allah tegen het Vuur beschermd worden.'' (Tirmidi)

23-06-2011, 19:35


itla3 voor deze!

23-06-2011, 21:35
Djazzaki Allaahoe Ghaïran voor het delen, yaa ukhti el ’azeeza! (:

23-06-2011, 23:28

Citaat door MarokkaanseTV:
itla3 voor deze!
Djazaki Allahu ghairan lieverd voor het onder de aandacht houden van deze profijtvolle zender onder de lezers!

23-06-2011, 23:31

Citaat door Undercoverin_:
Djazzaki Allaahoe Ghaïran voor het delen, yaa ukhti el ’azeeza! (:
Alhamdulilah! Allahuma ameen op je dua lieverd! Wa ghairan djazaki oeghty al fadila! Meer dan graag en met veel genoegen met je gedeeld lieve oeghty!! : D Moge Allah subhanahu watahala je een gezegend, liefdevol en gelukzalig huwelijk schenken bezegeld met schatten van lieflijke kids! Ameen!

24-06-2011, 00:44
Kenmerk van een dua:

< Er is geen moslim op aarde die een dua richt tot Allah zonder dat Hij hem verhoord of een vergelijkbaar kwaad van hem verwijderd. >

door Ahmad (1079) en At-Tirmidhi (3573). Door Al-Albaani geklasseerd als authentiek (Sunan at-Tirmidhi).

24-06-2011, 04:35
Abu Hurairah [Radhiya Allahu ‘anhu] heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah [sallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd heeft:

“Aan het einde der tijden zullen er bedriegers en leugenaars zijn die jullie ahadeeth zullen geven die jullie nog nooit gehoord hebben, noch jullie noch jullie ouders. Let goed op dat ze jullie niet op het verkeerde pad brengen en dat ze jullie niet verleiden!”

[Hadeeth bij As-Suyuti. Zie Tarteeb Saheeh Al-Djaami’ As-Sagheer Wa Ziyaadaatih 4/103]

24-06-2011, 04:47
(te veel) vragen naar verboden zaken :

Abu Hurayra r.a. berichtte dat de profeet s.a.w.s. heeft gezegd < Bespaar mij (jullie vragen), dan zal ik jullie (extra verplichtingen) besparen. Waarlijk, de mensen vóór jullie zijn vernietigd omdat ze teveel vragen stelden en vervolgens hun profeten ongehoorzaam waren. Als ik jullie beveel iets te doen, doe dan zoveel als je kan. En als ik jullie verbied iets te doen, doe het dan niet. > Door Muslim e.a.

24-06-2011, 13:30
Al 'Irbaad Ibn Saariyah heeft overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) heeft gezegd:

"Denkt een van jullie, achterover geleund op zijn bank, dat Allaah alleen in de Qur'aan vermeld heeft wat verboden is? Ik zeg jullie, Wallaahi, dat ik voor dingen gewaarschuwd heb, dingen verboden en geboden heb die net zo belangrijk zijn als wat in de Qur'aan staat, zo niet belangrijker!!"

Abu Dawoed, kitaab al Giraaj wa'l imaarah wa'l fay.

24-06-2011, 17:27


HADITH 9 :



Aboe Hurayrah ‘Abder-Rahman Ibn Sachr (Allahs welbehagen zij met hem) heeft gezegd:Ik hoorde de boodschapper van Allah(Allahs zegen en vrede zij met hem) zeggen:

‘Jullie moeten je ver houden van datgene wat ik jullie verbied,verricht zo veel mogelijk als jullie kunnen van datgenewat ik jullie opgedragen heb. Door hun vele vragen en meningsverschillen met hun profeten zijn diegenen die voor jullie leefden, te gronde gegaan.'

Overgeleverd door Bukhari en Moslim

24-06-2011, 21:24
Volgens Anas [Radhiya Allahu ‘anhu] heeft de Boodschapper van Allah [sallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd:

“Er komt een tijd waarin degene die zich geduldig aan zijn godsdienst vasthoudt zal zijn als iemand die een brandende steenkool vast heeft!”

[Rechtsgeldige hadeeth bij At-Tirmidhi. Veel ahadeeth getuigen van zijn rechtsgeldigheid –shawaahid-. Zie Djaami’ Al-Usuul van Ibn Kathir 4/10 hadeeth nr. 7455]

25-06-2011, 13:28
Ibn Mas`ood heeft overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) zei:

"Er was nooit een profeet voor mij door Allaah opgewekt uit zijn gemeenschap, of hij had helpers en metgezellen die vast hielden aan zijn sunnah en die zijn bevelen opvolgden.

Dan werden ze opgevolgd door mensen die dingen beweerden die ze niet praktiseerden en die dingen deden die hun niet bevolen waren. Dus degene die jihaad tegen hun doet met zijn hand is een gelovige en degene die jihaad tegen hun doet met zijn tong is een gelovige en degene die jihaad tegen hun doet met zijn hart is een gelovige, want er is in hun hart zelfs niet een mosterd zaadje aan imaan."

(Sahih Muslim).

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6