Bekijk volle/desktop versie : Impossible



23-06-2011, 14:42
Aya, Aya, Aya ik hoor mijn moeder mijn naam schreeuwen. Tfoe, ik moet naar school. Ik kijk op mijn wekker het is 8 uur tfoe. ik moet alles nog doen, ik pak snel wat kleren uit mijn kast en spring onder de douche. Na het douchen poets ik mijn tanden en kam mijn haar. Vandaag maar krullen heb geen tijd om het te stijlen. Ik doe snel een beetje mascara op, en sprint naar beneden. Ik loop naar de deur, en hoor mn moeder alweer schreeuwen dat ik moet eten. Aya kom! Je moet eten heb net thee voor je gemaakt. Nee souhkran yemma, ik eet zo op school wel ben al bijna te laat. Ik loop naar de bus en daar staat soad al, soad wat is er met jou gebeurd !. Soad heeft geen hoofddoek meer op, en ze draagt hakken met een laag truitje en een panty met rokje. Uhh ik ben deze zomervakantie veranderd, hoe bedoel je veranderd zeg ik. Je bent eerder een slet, soad wollah wat is dit? Laten jouw ouders dit zomaar toe? Aya ! Nee ik woon bij mijn vriend. Wat ! Wollah wat zeg jij allemaal? ik woon bij mn vriend Aya, hij is nederlands. Wat Soad ! je bent 17 je bent minderjarig, je kan niet zomaar alleen gaan wonen. Wat zeggen je ouders hierover? Ze schamen zich, ik heb ze al 4 weken niet gesproken. Soad barst opeens in tranen uit, ze gaan me vermoorden Aya, ze willen me vermoorden!! Soad nee, dat willen ze niet het zijn je ouders. Ze willen alleen het beste voor je. Nee luister Aya, luister dan! Ik houd van hem, ik heb ze gevraagd of ik met hem mag trouwen ik heb ze het gesmeekt. Maar het enige anwtoord wat ik kreeg was; Je gaat dood ke3ba. Ze weten niet waar ik woon ze weten niks. Ik ben bang Aya, bang ! Ssshhtt, soad je moet goed nadenken is hij dit alles waard, je vergooit je leven je familie je geloof. Soad alsjeblieft denk na. Nee Aya nee! Ik hou van hem !. Jaa je houd van hem maar je houd meer van je familie soad, hij is dit niet waard soad. Alsjeblieft ga je normaal gedragen en laat hem los. Aya je begrijpt het niet, zoiets is jou nog nooit overkomen en zal jou nooit overkomen wat begrijp jij hiervan. Wie begrijpt mij niemand. Soad rent weg. Tfoe, denk ik bij mezelf wat moet ik doen?

Kom eten Aya, Rachid en hamid, ik heb tajin gemaakt ! Eenmaal aan het eten denk ik aan soad, Aya wat is er met je vraagt mn moeder. Niks, Aya niet liegen ik zie het aan je als er wat is. Okee, nou soad je weet toch zij uit 2 straten verder een vriendin van mij. Jaa, dat rustige meisje met die hoofddoek. Jaa die.. ewa wat is er met haar dan? vraagt rachid mijn broer opeens heel geintresseerd. Ze heeft een Nederlandse jongen en ze woont bij hem, en haar ouders willen haar vermoorden. Echt zielig voor haar.. wat zielig ! mijn vader Hamid schreeuwt, vind je dat zielig ! Wacht maar als jij zo word., ik zou precies hetzelfde doen als haar ouders. Mijn moeder lacht, luister maar niet naar hem....

dit is mijn eerste verhaal, als jullie het leuk vinden ga ik verder ;p

23-06-2011, 16:52


Prachtig begin, zeker doorgaan.. Check je hoekje

25-06-2011, 14:10
Terwijl ik de tafel met mn moeder aan het opruimen was, hoorde ik mijn broer bellen met de broer van soad hij heet tarik. Yemma wacht even ben zo terug, ik deed mijn oor op de deur en ging luisteren. 'ik heb alles gehoord van je zusje' zei mijn broer. Wat voor een man ben jij, ezel !. Je moet wat doen, je laat haar toch niet zomaar jouw eer verpesten.... Je weet niet waar ze is? Mijn zusje weet het, ik ga het aan haar vragen. Tfoe, ik ging snel ze3hma opruimen, hey Aya ! Ja wat is er? Weet jij waar die soad woont, waar die hollander van haar woont ? Uhhhh. Nee heb geen idee ze heeft niks gezegd. Aya je liegt! Je weet het wel. Nee wollah ze heeft aleen vertelt dat ze bij hem woont voor de rest niks. ewa oke dan, als je iets hoort vertel het dan gelijk okee ? Ja is goed. ik zal het je vertellen. ..

Ik ging soad gelijk bellen, ze nam niet op. Shit straks komen ze erachter waar ze woont. Ik moet haar waarschuwen. Nu belde ik voor de tweede keer, en ze nam weer niet op. Derde keer nog steeds niks. Soad neem nou opp.... Weer niks. Tfoe begin me zorgen te maken. Morgen weer naar school, ik gaa maar slapen. Ik ging met een raar gevoel in mijn maag slapen, het gaat niet goed met soad..

De volgende dag werd ik wakker, deed snel mijn kleren aan en ging gelijk aan mijn broer vragen of hij al wat wist. Rachid ! Jaa wat is er ? Heb je al wat van soad gehoord? Nee, en dat hoeft ook niet en daar hoef jij je niet druk om te maken. Want haar familie heeft alles al afgehandeld. Wat ! Wat afgehandeld. ? Ze is weg nu oke, soad zo is het echt beter. Niet meer naar haar vragen, doe alsof ze niet meer bestaat. Rachid doe normaal !!! Wat is er met haar. Soad, ik heb je alles verteld wat je moet weten laat haar los oke?
Maar ik snap het niet, Rachid vertel me wat er met haar is ik schreeuwde en huilde tegelijkertijd. Soad Nee ! Je mond houden nu ! Yemma kwam naar boven, ze zag me huilen. Yedjie, stil maar alles komt goed. Rachid maak haar niet zo overstuur. Soad is naar marokko gestuurd, niks ergs. Maak je niet druk alles is goed met haar. Ik keek in mn moeders ogen en zag dat ze loog, haar ogen keken kill en koud voorruit...

25-06-2011, 14:21
Sunset beach?

25-06-2011, 14:23


wilde ze met een nederlander trouwen of wat

25-06-2011, 15:15
Ik had les, mina, ilham en ouiam kwamen naar me toe. Aya, weet je al wat er met soad is gebeurt!? Jaa ze is weg.. zei ik. neeeeee, ze hebben haar opgehangen, opgehangen en ze hebben de politie verteld dat ze ze3hma zelfmoord heeft gepleegd. Wat! Nee wat lieg je, ze is naar Marokko mn moeder heeft het me zelf verteld. Jaa om te begraven worden ja ! lachtte mina. Mina wat ga je lachen doe normaal man. Dit is echt niet grappig zei Ouiam. Nou we zagen het er allemaal aan komen, dus waarom zou ik niet lachen ik was degene die Soad altijd al waarschuwde. Ik was degene die altijd al gelijk had, zij met haar nederlander tss. Zie je wat er van komt. zei Mina. Mina ga weg je maakt alles alleen maar erger, zei ik. Jij snapt niks van zulk soort dingen, jij was altijd al jarloers op soad. dus ga weg. Ik barstte in tranen uit, ga maar even naar de wc zei de leraar, we praten zo met de klas verder over de vreselijke gebeurtenis die heeft plaatsgevonden. Ik en Ouiam gingen naar de wc, ik keek naar mezelf in de spiegel. Ik had rode ogen van het huilen. Ik pak even een doekje voor je zei Ouiam, oke isgoed. Ouiam kwam aan met het doekje en zei; Iedereen gelooft dat ze zelfmoord heeft gepleegd, maar wij wij weten wel beter. Echt zwaar triest die ouders, dat ze zoiets kunnen doen bij hun eigen bloed. Jaa zei ik, en ik heb het alleen maar erger gemaakt voor soad. Ik heb gezegd dat haar ouders haar niks willen doen en van haar houden, en nu nu dit... Ik haat dit. Wat moeten we nu? We zien haar nooit meer terug.. Jaa, het is maar beter als we haar vergeten zei Ouiam plotseling heel zachtjes.. En weer barstte ik in tranen uit, kom Aya kom zei Ouiam de leraar is op ons aan het wachten. We liepen weer terug naar de les, gaat het alweer een beetje Aya? vroeg de leraar. Jaahoor, zei ik met een brok in mijn keel. Oke, laten we het hebben over Soad. Soad is er niet meer. Ze heeft zichzelf vermoord, de reden blijft voor ons nog altijd onduidelijk. We zullen haar missen, ik barstte weer in tranen uit. Hoe kon je eigen moeder zo erg tegen je liegen, ik zag het aan haar in haar ogen ik wist het gewoon. dacht ik.
Dus daarom gaan we morgenmiddag een herdenking voor soad houden.. zei de leraar. De rest had ik niet eens gehoord, ik zat te diep in gedachten verwikkeld.

Ik rende naar de bus, maar hij reed net weg voor mijn neus. Tfoe, 35 minuten wachten. Ik ging in het bushokje zitten, ik moest weer huilen het begon te regenen... Er was niemand in de buurt, en ik begon keihard te huilen met mn gezicht in mijn handen.
Ik hoorde opeens een stem, een hand op mijn schouder is schrok me dood. Meisje ? Ik keek op, recht in het gezicht van een jongen hij had bruin haar en groene ogen. We bleven elkaar aankijken. Hij ging naast me zitten, meisje wat is er?
Ik keek hem alleen maar aan, en begon weer te huilen. Hij omhelsde me, en het voelde ongewoon goed. Ik schrok opeens wat was ik aan het doen, ik liet hem los. Ehh, ik moet gaan.. zei ik. Waar moet je naartoe gaan, je wacht toch op de bus lachtte hij. Ehh ohjaa. ik keek de andere kant op, ik heet Mark zei hij. En hoe heet jij? Aya, en weer keek ik in zijn ogen en voelde me raar. Wat was ik aan het doen eh yemma....

25-06-2011, 15:37
Haha. Het is toch niet de vriendje van Soad, die Mark?

Leuk verhaal. Go on!

25-06-2011, 15:41
oepaa..
oepaa..
nieuwe fan der bij
xx

26-06-2011, 17:17
Ik stapte in de bus, en dacht aan wat er zojuist gebeurd was. Het voelde raar, Mark een nederlandse jongen. Het leek net alsof ik wat voor hem voelde. Hij is best wel knap dacht ik bij mezelf, en ik moest glimlachen. Ik schudde snel de gedachte van me af, en keek naar buiten. Ik dacht aan soad, en weer kwamen de tranen in mijn ogen. ik mis haar, ik heb niet eens een normaal afscheid kunnen nemen. Het enige wat ik deed was zeggen dat ze er raar uit zag, en ze naar haar ouders moest luisteren. Ik dacht dat haar ouders normaal waren, ik was naief...

Ik belde aan, mijn moeder deed open. Ik keek haar aan, ze keek snel weg. En vroeg hoe het met me ging. Goed yemma hmdl. En ik gaf haar een kus op haar voorhoofd. Maar mag ik je wat vragen zei ik. Jaa, vertel maar zei mn moeder. Yemma, waarom loog je ? Waarover loog ik? zei mn moeder. Over soad ! schreeuwde ik met tranen. Voor je eigen bestwil was dat yedjie. Nee, hellemaal niet je hoort niet tegen me te liegen yemma. sorry, yedjie. Kom hier, niet huilen. Mn moeder omhelsde me, en ik bleef huilen als een klein kind. Mama ik mis souad zo erg, waarom hebben ze dit haar aangedaan. Aya, zo is onze cultuur. Wat bedoel je daarmee yemma? vroeg ik verbaasd. Dat je hetzelfde bij mij zou doen ??! schreeuwde ik. Mn moeder bleef me aankijken en liep toen weg, ze negeerde me vraag en zei: kom Aya, help je mee met eten maken je vader en rachid komen zo thuis...

Die avond kon ik niet slapen, ik dacht aan soad. En aan wat mijn moeder zei, en aan mark. Ik wilde dat ik niet aan hem dacht, maar de gedachte was te sterk. Ik voelde voor hem, zijn groene ogen bleven maar door mijn gedachten ronddwalen. Niet aan hem denken Aya legde ik mezelf voor, kijk wat er met soad is gebeurd. geen jongens nu, en al hellemaal geen nederlandse. met die gedachte viel ik in slaap..

Mijn wekker ging, vandaag was de herdenking voor soad. Ik had al precies opgeschreven wat ik wilde gaan zeggen. Ik deed een zwarte broek aan, met een zwart bloesje. geen kleuren vandaag. Ik ging snel de rest doen, en ging naar beneden. Ik hoorde iedereen praten beneden. Mijn vader en broer moesten hard lachen, ik kwam de keuken binnen. En opeens was iedereen stil, ik ging zitten. Iedereen bleef stil zijn ontbijt eten, waarom zijn jullie zo stil ? vroeg ik. Is er wat aan de hand ? nee, walou niks eet nou maar verder straks kom je nog te laat. Zei mijn moeder. Ik hoef al niks meer. Ik liep boos de deur uit. Ik liep naar de bus..

Er waren heel veel mensen op de herdenking, veel mensen die ik niet kende. Maar wat me opviel was dat er geen een marokkaans iemand was. behalve ouiam, mina en ik dan.
onze leraar hield een speech:
We zijn hier met zijn alle bijeen, om soad te herdenken onze lieve klasgenoot en leerling.
Ze heeft zichzelf van het leven beroofd, het leven werd haar blijkbaar te zwaar.
We wensen familieleden, vrienden en natuurlijk klasgenoten heel veel sterkte bij dit verlies.
We zullen je missen soad, rust zacht lieve meid.

ik moest huilen, ouiam ook en zelfs mina huilde. Het was stil, ik kreeg een rilling hij wenste de familieleden sterkte..
Hoe konden mensen zo onwetend zijn, de politie niks weten... ik bleef in gedachte.
Jij bent Aya ! hoorde ik opeens ouiam fluisteren.
Ik stond op en liep naar de microfoon. Ik rommelde in mn zak, en pakte mijn verfrommelde briefje
Soad, mijn lieve vriendin.
Soad je was altijd zo vrolijk, zo behulpzaam je hielp anderen.
Ik ken je al zo lang, soad je was slim je kon wat van je leven maken.
Daarom doet het mij zoveel pijn dat je weg bent, het was te snel.
Je had nog zoveel om voor te leven, je was nog zo jong.
ik ga je missen soad. zei ik met tranen in mn ogen.
Je bent nu in allah's handen el hamdoulliah. rust zacht lieve soad...
de leraar gaf me een schouderklopje, en fluisterde goed gedaan Aya. Wat mooi gezegd !

26-06-2011, 17:21
Wat droevig.. Upppp

27-06-2011, 13:48
omg zo zielig
zo lang mark maar niet het vriendje van soad was
en aya niks met hem te maken krijgt
oeppaa
xx

28-06-2011, 09:32
--------------