Bekijk volle/desktop versie : Tweeling



Pagina's : [1] 2 3

23-06-2011, 10:29
Lieve dames,


Wie van jullie is er zwanger van een tweeling of meerling ?
Of geweest ? Hoe was je zwangerschap en wat heb je ervaren?


Ik zit met zoveel vragen!

23-06-2011, 11:10


Heeft niemand een tweeling of meer ?

23-06-2011, 11:22
ik ben in 2009 bevallen van een tweeling,

was het zwaar de zwangerschap, ja zeker, ik kreeg met 20 weken al moeite met ademhalen, lopen, bukken enz.

waren de laatste loodje zwaar? jazeker, had het gevoel als ik mezelf niet was, ik bestond uit 3 mensen, klinkt raar maar zo voelde het wel.

was de keizersnee zwaar, jazeker, kon 2 weken niet normaal lopen van de pijn

waren de nachten zwaar, zeer zeker, heb zwaarste jaar in mijn leven gehad en nu nog steeds,

maar hamdoulilah:-)) ben heel blij met al mijn kinderen, maar ik zou het niet over willen doen.

dat waren de nadelen, er zijn ook voordelen, ze hebben altijd een speelkameraadje, 1 zwangerschap 2 kindjes, soms lachen ze met elkaar dan hebben ze de grootste lol, soms een half uurtje dan ze alleen met elkaar aan het lachen zijn (het zijn 2 jongens)

en misschien had ik het extra zwaar omdat ik nog een meisje van 5jr en jongen van 2jr had.

23-06-2011, 12:22
Allah i3awn lijkt me idd best zwaar maar je krijgt er wel heel veel moois voor terug en dat dubbel

23-06-2011, 12:30



Citaat door ..DesertFlower..:
Allah i3awn lijkt me idd best zwaar maar je krijgt er wel heel veel moois voor terug en dat dubbel
Amien !! Daarom ben ik ook zo benieuwd naar wat andere meiden hebben ervaren ..

23-06-2011, 12:35

Citaat door Amoura:
ik ben in 2009 bevallen van een tweeling,

was het zwaar de zwangerschap, ja zeker, ik kreeg met 20 weken al moeite met ademhalen, lopen, bukken enz.

waren de laatste loodje zwaar? jazeker, had het gevoel als ik mezelf niet was, ik bestond uit 3 mensen, klinkt raar maar zo voelde het wel.

was de keizersnee zwaar, jazeker, kon 2 weken niet normaal lopen van de pijn

waren de nachten zwaar, zeer zeker, heb zwaarste jaar in mijn leven gehad en nu nog steeds,

maar hamdoulilah:-)) ben heel blij met al mijn kinderen, maar ik zou het niet over willen doen.

dat waren de nadelen, er zijn ook voordelen, ze hebben altijd een speelkameraadje, 1 zwangerschap 2 kindjes, soms lachen ze met elkaar dan hebben ze de grootste lol, soms een half uurtje dan ze alleen met elkaar aan het lachen zijn (het zijn 2 jongens)

en misschien had ik het extra zwaar omdat ik nog een meisje van 5jr en jongen van 2jr had.
Ohh machaallah ! Lijkt me ook heel erg moeilijk!

Voor ons zijn het onze eerste kindjes insaallah. Maar ben zo bang voor alles.
Hoe alles zal gaan en of ik het wel aankan..

Ja alles heeft zijn voor en nadelen maar hmdlh ;-)

23-06-2011, 16:50

Citaat door Amaraain:
Ohh machaallah ! Lijkt me ook heel erg moeilijk!

Voor ons zijn het onze eerste kindjes insaallah. Maar ben zo bang voor alles.
Hoe alles zal gaan en of ik het wel aankan..

Ja alles heeft zijn voor en nadelen maar hmdlh ;-)
Lieve schat,

Maak je niet al te druk, allah belast je niet met iets als hij weet dat je het niet aankan.

Aangezien het jullie eerst baby's zijn is het zwaar omdat je onervaren bent (dat had ik dus met mijn 1ste kind, wist bij allah niet wat ik met haar aanmoest), daarom is het beste dat je moeder of schoonmoeder je de eerste 2 weken helpt, als dit mogelijk is.

24-06-2011, 13:13
Lieve Amoura,

Ja insaallah komt het ook wel goed, maar hei toch een gevoel dat de overhand neemt als je je gedachten laat gaan.

Ja hmdlh heb ik een redelijke jonge moeder en ook zusjes die me kunnen bijstaan. Maar alles lijkt zo onwerkelijk...
Hoe heb je je erop voorbereid ? Was het een eeneiige tweeling?

Liefs ..

24-06-2011, 13:23
Salaam,

Ik ben ook zwanger van een tweeling. Toen ik het hoorde was ik compleet van kaart, honderden vragen spookten door men hoofd ...
Had het nooit verwacht, maar stilletjes aan wende ik aan de gedachte dat ik er twee draag. In het begin zal je het moeilijk beseffen, maar na een tijdje begint het door te dringen en pas je je er automatisch aan.

Ik heb een heerlijke zwangerschap, geen kwaaltjes. Nooit misselijk geweest of wat dan ook hamdoulillah.
Mijn baby'tjes doen het heel goed en ik voel mij prima.

Het zullen onze eerste kindjes worden, dus weet niet wat mij te wachten staat. Mijn man stelt mij gerust dat het allemaal in orde komt

Ik ben gewoon bang voor de keizersnede, want de kans is groot dat ik deze zal krijgen aangezien de kindjes met hun hoofd naar boven liggen. InchaAllah zullen ze nog draaien ...

Hoe ver ben je?

24-06-2011, 13:36

Citaat door Classylady:
Salaam,

Ik ben ook zwanger van een tweeling. Toen ik het hoorde was ik compleet van kaart, honderden vragen spookten door men hoofd ...
Had het nooit verwacht, maar stilletjes aan wende ik aan de gedachte dat ik er twee draag. In het begin zal je het moeilijk beseffen, maar na een tijdje begint het door te dringen en pas je je er automatisch aan.

Ik heb een heerlijke zwangerschap, geen kwaaltjes. Nooit misselijk geweest of wat dan ook hamdoulillah.
Mijn baby'tjes doen het heel goed en ik voel mij prima.

Het zullen onze eerste kindjes worden, dus weet niet wat mij te wachten staat. Mijn man stelt mij gerust dat het allemaal in orde komt

Ik ben gewoon bang voor de keizersnede, want de kans is groot dat ik deze zal krijgen aangezien de kindjes met hun hoofd naar boven liggen. InchaAllah zullen ze nog draaien ...

Hoe ver ben je?
Ohh wat leuk! Mabrouk! Jij bent al ver zie ik. Heb je voor de rest geen klachten.

Ja mijn man is ook echt super attent en heel behulpzaam, vaak fluit hij me terug als ik het niet zie zitten.
Ik ben net 10 weken. Niet zo ver dus , wel overrompeld door het nieuws.

Ben blij te horen dat je geen last hebt van kwaaltjes, ik heb daar wel heel erg veel last van gehad en ook heel vroeg.

Wat voor een tweeling krijgen jullie insaallah , eeneiige tweeling?

24-06-2011, 13:59

Citaat door Amaraain:
Ohh wat leuk! Mabrouk! Jij bent al ver zie ik. Heb je voor de rest geen klachten.

Ja mijn man is ook echt super attent en heel behulpzaam, vaak fluit hij me terug als ik het niet zie zitten.
Ik ben net 10 weken. Niet zo ver dus , wel overrompeld door het nieuws.

Ben blij te horen dat je geen last hebt van kwaaltjes, ik heb daar wel heel erg veel last van gehad en ook heel vroeg.

Wat voor een tweeling krijgen jullie insaallah , eeneiige tweeling?
Allahi barek feek . Nee helemaal geen klachten, alleen die kleine dingen zoals wat moe zijn en men voetjes die wat opgezwollen zijn. Maar dat is allemaal normaal. Haha ja hier ook hamdoulillah hij steunt mij erg goed, soms heb ik dat wel nodig als ik het even niet zie zitten.

Ik draag een twee-eiige tweeling en jij? Heb jij tweelingen in de familie? Ik dus helemaal niet, vandaar ik het nooit gedacht heb dat ik er één zou krijgen. Maar hamdoulillah we zijn er heel blij mee

InchaAllah verdwijnen je kwaaltjes snel en kan je genieten van je zwangerschap

24-06-2011, 14:47

Citaat door Classylady:
Allahi barek feek . Nee helemaal geen klachten, alleen die kleine dingen zoals wat moe zijn en men voetjes die wat opgezwollen zijn. Maar dat is allemaal normaal. Haha ja hier ook hamdoulillah hij steunt mij erg goed, soms heb ik dat wel nodig als ik het even niet zie zitten.

Ik draag een twee-eiige tweeling en jij? Heb jij tweelingen in de familie? Ik dus helemaal niet, vandaar ik het nooit gedacht heb dat ik er één zou krijgen. Maar hamdoulillah we zijn er heel blij mee

InchaAllah verdwijnen je kwaaltjes snel en kan je genieten van je zwangerschap
Amien :-)

Hmdlh geen klachten. Insaallah zal het ook zo blijven!

Ik draag een eeneiige tweeling. Bij ons komt het ook niet voor en daarom was het ook zo verassend!
Maar hamdoulillah we zijn er ook heel blij mee :-)

Amien en jij waqfa sahla Insaallah !!

27-06-2011, 00:33


Hoi meid,

Mabrouk met je tweeling. Ik ben zelf ook zwanger van een tweeling en ben nu al ruim 6maanden alhamdoullilah. Ik heb het in de 1e 3 maanden best moeilijk gehad en tegelijk der tijd ook een miskraam van mijn 3e baby. Ja, ik was in verwachting van een 3ling. Maar Alhamdoullilah met deze 2 kanjers gaat het nu heel goed. Ze groeien goed en maken het prima, ze zitten al beide met hun hoofdje naar beneden gedaald, dus ben benieuwd of het een normale bevalling word!


Verder ben ik vaak moe, duizelig en val ook weleens flauw. Maar dat kan allemaal voorkomen tijdens een zwangerschap. Nergens om je zorgen om te maken alleen doorzetten en volhouden.

De 1e 3 maanden wel veel misselijk geweest, maar qua misselijkheid heb ik helemaal geen last meer van!

Waqfa sahla insha allah voor ons allen.

27-06-2011, 14:46
MassAllah, dat jullie zo een bijzondere zwangerschap ervaren en straks twee kindjes hebben inshallah. Ik heb over twee weken m'n eerste echo en ben benieuwd.

Moge Allah het jullie vergemakkelijken inshallah.

05-07-2011, 09:43

Citaat door Inayaa:
Hoi meid,

Mabrouk met je tweeling. Ik ben zelf ook zwanger van een tweeling en ben nu al ruim 6maanden alhamdoullilah. Ik heb het in de 1e 3 maanden best moeilijk gehad en tegelijk der tijd ook een miskraam van mijn 3e baby. Ja, ik was in verwachting van een 3ling. Maar Alhamdoullilah met deze 2 kanjers gaat het nu heel goed. Ze groeien goed en maken het prima, ze zitten al beide met hun hoofdje naar beneden gedaald, dus ben benieuwd of het een normale bevalling word!


Verder ben ik vaak moe, duizelig en val ook weleens flauw. Maar dat kan allemaal voorkomen tijdens een zwangerschap. Nergens om je zorgen om te maken alleen doorzetten en volhouden.

De 1e 3 maanden wel veel misselijk geweest, maar qua misselijkheid heb ik helemaal geen last meer van!

Waqfa sahla insha allah voor ons allen.
Allah ibarek Fief!! Jij ook mabrouk!

Hmdlh dat je nu wederom zwanger bent van een 2ling! Insaallah zal alles goed gaan en kan je ze over een aantal weken in je armpjes ontvangen!

Ik heb ook super misselijk en voel me heel down! Kan er echt nog niet van genieten en dan ook nog eens het werken! Het valt niet mee eerlijk gezegd.

Hmdlh dat je nu geen last mee hebt! Insallah zal dat bij mij ook snel overgaan :-)

Amien Ya rab !!!

Succes!

Pagina's : [1] 2 3